
Originally Posted by
yarımada
Elimde hisse olmadığı için bu şirket hakkında uzun süredir yazmıyordum. Daha önce yazdıklarım da muhtemelen eski forumda kalmıştır.
Şirketin bilançolarında herkesin hemfikir olduğu gibi bir tuhaflık var ve bunu büyük oranda pazarlama giderleri, kısmen de esas faaliyetinden diğer gelir-gider kalemi ile oynayarak ayarlıyorlar.Satış ve brüt karlılık rakamlarında çeyrek bazında büyük oynamalar olmamasına rağmen net karda çeyrek bazında büyük oynamalar görülüyor. Bir şirketin pazarlama giderlerinde çeyrek bazında 6-7 milyon tl lik oynama olması hiç normal değil. Keza esas faaliyetinden diğer gelir-gider farkının çeyrek dönemde 4-5 milyon tl farklılık göstermesi de normal değil. Hal böyle olunca bir çeyrekte 15 milyon diğer çeyrekte 3 milyon kar edebiliyor.
İthalata vergi gelmesi ve Çin'den gelecek porselenin pahalılaşması (kurların yukarı gitmesi sonucu) nedeni ile normal şartlarda 2018 yılında %20' nin üzerinde ciro artışı ile 50 milyon tl kar elde etmesi lazım ama yukarıda bahsettiğim soru işaretleri yüzünden kesin konuşmak zor.
Evet maalesef bu kalemlerle istedikleri gibi oynayabilirler. Sadece bu irket değil, birçok şirket bu kalemlerle kar rakamlarını mümkün oldukça azaltıyorlar.
Kütahya geçmişte incelemeye alınmış ve matrah artırımıyla durumu kurtardğını biliyorum, eskiler daha iyi bilir, sanırım 2016 yılıydı. Demekki hala ders almamışlar.
Buyrun 2017 yılı ile 2016 arasındaki fark...
20 milyon fark olur mu yahu, el insaf, tamamen onların insafına kalmış.
Yatırım Tavsiyesi Değildir.!!!
Yer İmleri