HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-İş Yatırım, otomotiv sektörü hisse hedef fiyat/tavsiyelerinde değişikliğe gitti
İş Yatırım, otomotiv sektörü hisse hedef fiyat/tavsiyelerinde  değişikliğe gitti.
   İş Yatırım'ın ( https://www.isyatirim.com.tr ) konu ile ilgili  raporunda şu değerlendirme yapıldı:
   "Büyümenin nadir bulunduğu dönemde değer arayışı 
   Yurtiçi otomotiv pazarı için kasvetli 2019 görünüm. Türkiye'de  otomotiv satışları, zayıf TL, enflasyondaki yükseliş ve faiz  oranlarındaki büyük artış ile 2018'de yıllık %35 düşüşle yaklaşık 641  bin adetlere geriledi. Otomotiv alımlarında vergi teşvik bitim  tarihinin Aralık 2018 sonundan Mart 2019 sonuna kadar uzatılmasına  rağmen yurtiçi otomotiv satışları Ocak ayında %60 oranında daraldı.  Mart ayı sonunda bitecek olan vergi teşviklerinin daha fazla  uzatılmayacağı varsayımıyla 2019 yılında yurtiçi otomotiv pazarının  artan araç fiyatları, yüksek borçlanma oranları, zayıf tüketici güveni  ve filo satışlarındaki gerileme nedeniyle yıllık bazda %41 daralma ile  380 bin adete gerileyeceğini öngörüyoruz. 2020 yılında ise faizlerdeki  düşüş ve ekonomik faaliyetlerdeki iyileşeme beklentimizle yurtiçi  otomotiv pazarının 2019'a nazaran %32 büyüme göstereceğini tahmin  ediyoruz. 
   Ana ihracat pazarı olan Avrupa da umut verici değil AB yürütme  komisyonu 2019 yılı Euro bölgesi büyüme tahminini sonbaharda  yayınlanan önceki %1.9'dan yakın zamanda % 1.3'e indirdi. Çin  ekonomisinin yavaşlaması, ABD ile Çin arasındaki ticaret anlaşmazlığı  ve yeni eklenen ithalat vergileri ve Mart'taki olası Brexit'in ve  İtalya'daki bütçe sorunları, Avrupa ekonomisinin yanı sıra 2019'da da  küresel ekonomi için de birincil riskleri oluşturmakta. AB'de 2018'de  bir önceki yıla göre binek araç satışlarındaki %0.1 artış ve hafif  ticari araçlardaki %3.1 artış neticesinde toplam araç pazarı %0.5  artışla 17.2 milyon adete ulaştı. Avrupa otomotiv pazarı için 2019  tahminine bakıldığında, LMC Automotive % 0.9 büyüme öngörüyor, UBS  Batı Avrupa için %0.9 daralmayla birlikte genel olarak Avrupa'da %0.6  daralma öngörüyor. Son olarak, Moody's Batı Avrupa'da %1 büyüme  öngörürken ve son zamanlarda yapılan en yakın öngörü olan FCA bölgede  %1 oranında daralma tahmin ediyor. Otomotiv sanayinin ihracat hacminde  2019'da 2018'e kıyasla düşük - orta tek haneli daralma öngörüyoruz. 
   Otomotiv sanayiinin üretimine ana katkı ihracattan gelmekte 2018  yılında otomotiv sanayinin üretim hacmi zayıf yurtiçi pazar nedeniyle  2017'e nazaran %9 düşüşle 1.59 milyon adede gerilerken, sanayinin  kapasite kullanım oranı %78 olarak gerçekleşti. Sanayinin üretim hacmi  güçlü ihracat ivmesi nedeniyle 2008- 2018 yılları arasında %3.1 YBBO  kaydetti. 2018 yılında toplam araç üretiminin %84'ü ihracat  pazarlarına gerçekleşti. 2019 yılında otomotiv sanayi üretiminde  daralan yurtiçi pazar ve zayıf Avrupa otomotiv talebi nedeniyle yıllık  bazda %7 düşüş öngörüyoruz. 
   Türk otomotiv hisseleri uluslararası benzerlerine kıyasla primli  işlem görmekte Türkiye otomotiv hisseleri 2019T ortalama 7.6x Firma  Değ/FAVÖK ve 9.3x F/K çarpanları ile uluslararası benzer şirket  ortalama 6.4x Firma Değ/FAVÖK çarpanına kıyasla %17 primli, F/K  çarpanına kıyasla ile benzer seviyede işlem görüyor. Otomotiv hisse  takip listemizde İNA ve benzer şirket çarpan analizini eşit ağırlıkta  harmanlayarak değerlemelerimize ulaştık. 
   Önerilerimiz için risk unsurları Faiz oranlarında düşüş, TL'nin  Euro'ya karşı değer kazanması, ekonomik aktivitedeki hızlanma, yurtiçi  otomotiv satışlarını hızlandırabilecek potansiyel devlet teşvikleri ve  Euro Bölgesi ekonomisinin beklenenden daha hızlı büyümesi Türk  otomotiv hisseleri için yukarı yönlü riskler. Öte yandan, tüketici  güvenini sarsan jeopolitik ve politik riskler, ekonomide beklenenden  daha yavaş toparlanma, yüksek faizli ortamı, TL'deki değer kaybıyla  artan araç fiyatları sektör için olumsuz risklerdir. 
   En beğendimiz hisse DOAS Takibimizdeki otomotiv hisseleri içindeki  favori hissemiz hisse başına 8.7TL hedef fiyat (önceki hedef fiyat  5.7TL/hisse  tavsiye SAT) ile %81 getiri potansiyeli neticesinde AL  tavsiyesi verdiğimiz DOAS. Ana faaliyeti olan araç ithalat ve  distribütörlük kolunun dışında kalan ve özkaynak yöntemi ile mali  tablolarına konsolide olan yan faaliyetlerini de kapsaması açısından  DOAS'ın çarpan analizinde F/K oranın daha uygun bir çarpan olduğunu  düşünüyoruz. TUVTURK operasyonlarının elde edilen iştirak gelirlerinin  (bağlı istasyonlardan alınan ciro payının %7'den %20'ye yükselmesi)  2019 ve 2020 yılında artış göstermesi şirketin 2020T F/K rasyosunu  3.7x'e düşürüyor. 2019 yılı zayıf yurtiçi otomotiv talebi  beklentilerinin hisse fiyatına yansıdığını düşünüyoruz. TCMB'nin yılın  ikinci yarısında başlayacağı olası faiz indirimlerinden en fazla  ithalatçı olan DOAS'ın fayda sağlayacağını düşünüyoruz. Diğer taraftan  ihracatı olmadığı için de yurtiçi pazar risklerine en fazla maruz  kalan hisse olduğunu da belirtmekte fayda var. Öte yandan, 2019  yılındaki iç pazar ve ihracat hacmindeki düşüş beklentisi ve sınırlı  artış potansiyelinden ötürü TOASO için 24.2TL/hisse hedef fiyatımız  (önceki hedef fiyat 27.7 TL/hisse  tavsiye AL) için tavsiyemiz SAT  yönünde. Diğer taraftan bakiye siparişlerinde bulunan yurtdışı savunma  sanayi araç ve otobüs teslimatlarının sağladığı yüksek 2019  öngörülülürlüğü nedeniyle OTKAR için hisse başına 142.8TL AL tavsiyesi  veriyoruz. FROTO için revize hisse başına 68.7TL hedef fiyatımızla  tavsiyemizi TUT (önceki hedef fiyat 70.8 TL/hisse  tavsiye AL) olarak  belirliyoruz. TTRAK için ise olumsuz yurtiçi traktör pazarının hisse  fiyatına yansıdığını ancak kısa vadede hisse için olumlu haber akışı  beklentisi olmadığından aşağı ve yukarı rikslerin bulunmadığı  düşünüyor ve hisse başına 42.0TL olan hedef fiyatımızla TUT  tavsiyemizi (önceki hedef fiyat 46.1 TL/hisse  tavsiye TUT)  yineliyoruz. 
   Esra Şirinel / Müdür Yardımcısı | Araştırma"
    Analizin tamamı için:
 http://rapor.isyatirim.com.tr/2_20190221142445193_1.pdf
				
			 
			
		 
			
				
			
			
				Çalış, çalış ileri, çalışan kalmaz geri...
			
			
		 
	
Yer İmleri