YENİLEME-HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Şeker Yatırım, Turkcell hedef fiyatını 12,70 TL'den 13,95 TL'ye yükseltti
Şeker Yatırım, Turkcell hedef fiyatını 12,70 TL'den 13,95 TL'ye yükseltti.
Şeker Yatırım'ın ( http://www.sekeryatirim.com.tr ) konu ile ilgili raporunda, Turkcell için 'AL' tavsiyesini koruduklarını belirtti.
Raporda şu değerlendirme yapıldı:
"Satışlar ve operasyonel karlılıkta kuvvetli büyüme devam ediyor
Turkcell, 1Ç17’de piyasa ortalama beklentisi olan TL471mn’a paralel olarak TL459mn tutarında net kar açıklamıştır. Açıklanan net kar, büyük ölçüde finansal giderlerde artan kur farkları ve faiz giderleri nedeniyle yükseliş gerçekleşmesi, ve 4.5G yatırımları ile amortisman giderlerinin artması nedenleri ile, beklentiler dahilinde, yıllık %18.6 oranında azalış göstermiştir. Turkcell, 1Ç17’de de oldukça kuvvetli bir operasyonel performans gerçekleştirmiştir. Grup, bu dönemde piyasa ortalama beklentisi olan TL3,864mn’un (Şeker Yatırım T.: TL3,899mn) hafif üzerinde, önceki yılın aynı dönemine göre %25.6 artış ile TL4,053mn satış geliri elde etmiştir. FAVÖK’ü ise, yıllık %40.4 oranında yükselişle, piyasa ortalama beklentisi olan TL1,283mn’un (Şeker Yatırım T.: TL1,282mn) üzerinde, hesaplamalarımıza göre TL1,393mn olarak gerçekleşmiş, ve FAVÖK marjında hesaplamalarımıza göre yıllık 3.6 y.p. artış göstermiştir. Açıklanan sonuçların Turkcell payları performansını olumlu etkilemesini beklemekteyiz.
1Ç17 satış gelirlerinde oldukça kuvvetli, %26 oranında büyüme –
Turkcell’in 1Ç17 satış gelirlerindeki büyüme, büyük ölçüde Grup’un Türkiye operasyonlarındaki data ve dijital hizmet gelirlerindeki artıştan kaynaklanmıştır. Bu dönemde, Turkcell’in satış gelirlerinin %88’ini oluşturan Turkcell Türkiye’nin satış gelirleri, data ve dijital hizmetler gelirlerindeki yıllık %94.2 artış ile, %21.7 artarak TL3,563mn’a ulaşmıştır. Grup aboneleri içerisindeki akıllı telefon penetrasyonunun %68’e ulaşmasının (4.5G uyumlu: %57) ve artan data kullanımının etkisiyle, data ve dijital hizmetler gelirleri, 1Ç17’de Turkcell Türkiye’nin toplam gelirlerinin %67’sini oluşturmuştur. Turkcell’in faturalı abone bazı, 1Ç17’de net 298bin artış göstermiş, toplam abone sayısındaki net artış 351bin olarak gerçekleşmiştir. Abone başı elde edilen ortalama aylık gelirler (M2M hariç), yıllık %17.3 artarak TL30.5’e ulaşmıştır. Toplam satış gelirlerinin %6’sını oluşturan yurt dışı satış gelirleri lifecell ve BeST’in satış gelirlerindeki büyümeye bağlı olarak yıllık %24.3 artış göstermiştir. Grup’un diğer gelirleri, tüketici finansmanı faaliyeti gösteren iştirakinin etkisiyle, 1Ç17’de %139.5 oranında artarak TL242mn’a ulaşmıştır. FAVÖK’te yeni bir rekor %40 büyüme - Turkcell’in 1Ç17 FAVÖK’ü yıllık %40.4 oranında büyüyerek hesaplamalarımıza göre TRY1,393mn’a ulaşmıştır. FAVÖK marjı, artan satış gelirleri, değer odaklı abone yaklaşımı, abone başına elde edilen aylık gelirler kompozisyonu ile görece olarak azalan satış giderleri ve genel yönetim ve pazarlama giderleri nedenleriyle, önceki yılın aynı dönemine kıyasla hesaplamalarımıza göre 3.6 y.p. artarak %34.4’e ulaşmıştır. Hedef fiyatımızı TL13.95’e yükselterek, “AL†tavsiyemizi yinelemekteyiz – Turkcell, 1Ç17’de de oldukça kuvvetli bir operasyonel performans sergilemiştir. Grup’un 1Ç17 sonuçları, halihazırda 2017 yılı için hedeflerinin üst sınırlarına yakın gerçekleşmeler paylaşabileceğine işaret etmektedir. Sonuçların açıklanmasından sonra Turkcell, 2017 yılı hedef ve tahminlerinde herhangi bir değişiklik paylaşmamıştır. 1Ç17 bu sonuçlarına ve yılın geri kalanı için öngörülerimize bağlı olarak, önceden görece olarak muhafazakar olan FAVÖK tahminimizi %4 kadar artış ile TL 5.5mlyr olarak revize etmekteyiz. Böylelikle 2017 yılı için Grup FAVÖK marjı tahminimiz %33.5’a ulaşmıştır. Turkcell için yurt dışı benzerlerine göre değerlememizi de güncelleyerek, pay başına TL13.95 hedef fiyat belirlemekteyiz. Turkcell payları hâlihazırda tahminlerimize göre 2017T FD/FAVÖK 5.8x, yurt dışı eşlenikleri ise 6.4x çarpan ile işlem görmektedirler.
Turkcell, TL 1,791mn tutarındaki brüt nakit kar payı dağıtımı teklifini 25 Mayıs 2017’de yapılacak olan Genel Kurul’unun teklifine sunmaya karar vermiştir – Grup’un kar dağıtım politikasına uygun olarak bu tutar, 2015 ve 2016 yılı net dağıtılabilir karlarının %50’sine karşılık gelmektedir. Turkcell Yönetim Kurulu, ayrıca, bu tutarın 15 Haziran, 15 Eylül ve 15 Aralık tarihleri itibariyle üç eşit taksit halinde dağıtılmasının teklif edilmesine de karar vermiştir. Genel Kurul’un teklifine sunulması planlanan kar payı tutarı, toplam %6.4 oranında brüt nakit kay payı verimine işaret etmektedir.
1Ç17 satış gelirleri ve FAVÖK’ünde oldukça kuvvetli büyüme – Turkcell’in konsolide satış gelirleri 1Ç17’de önceki yılın aynı dönemine göre %25.6 oranında artış göstererek TL 4,053mn olarak gerçekleşmiştir. Bu artış, büyük ölçüde, Grup satış gelirlerinin 1Ç17’de %88’ini oluşturan Turkcell Türkiye’nin satış gelirlerindeki yıllık %21.7 büyüme sonucunda gerçekleşmiştir. Grup’un konsolide FAVÖK’ü yıllık %40.4 oranında artış göstererek hesaplamalarımıza göre TL 1,393mn’a ulaşmıştır FAVÖK marjı yıllık bazda 3.6 y.p. artış göstermiştir. Turkcell’in 1Ç17 FAVÖK’ünün büyük bir çoğunluğu (%91’i) yine Türkiye operasyonlarından elde edilmiştir.
. Data ve dijital hizmetler gelirlerinde hızlı büyüme - Turkcell Türkiye’nin satış gelirleri, yıllık bazda %21.7 oranında büyüyerek 1Ç17’de TL 3,563mn’a ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin gelirlerindeki büyüme, büyük ölçüde data ve dijital hizmet gelirlerindeki yıllık %94.2 oranındaki büyümeye bağlı olarak gerçekleşmiştir. Turkcell aboneleri akıllı telefon penetrasyonunun %68’a ulaşmış olması ve %57’ye ulaşan 4.5G uyumlu akıllı cihaz kullanımı penetrasyonu ile desteklenen bu büyüme ile, data ve dijital hizmet gelirleri 1Ç17’de TL 2,386mn’a ulaşmış ve Turkcell Türkiye’nin satış gelirlerinin %67.0’sini oluşturmuştur (4Ç16: %62.2, 1Ç16: %42.0). Mobil data gelirleri yıllık %88.5 oranında büyüyerek TL 1,438mn’a ulaşmış, dijital hizmetler gelirleri de, Turkcell TV+ kullanımının artması, Dergilik, fizy ve kişisel bulut lifebox ve benzeri mobil hizmetlerinin artan kullanımı ile yıllık %179.7, bir önceki döneme göre ise %17.5 yükselişle TL631mn olarak gerçekleşmiştir. Sabit data gelirleri de yıllık %32.0 ve bir önceki çeyreğe göre %9.7 oranında büyüyerek TL 317mn’a ulaşmıştır. . Abone sayısında kuvvetli artış devam etmiştir - Turkcell Türkiye’nin faturalı hat abone sayısı 1Ç17’de çeyreksel olarak 298bin artarak 17.7mn’a ulaşmıştır. Faturalı hat abonelerinin toplam abone sayısı içindeki payı, bu dönemde %53.0’e ulaşmıştır (4Ç16: 52.6%, 1Ç16: 50.2%). Faturasız hat abone sayısı da, 1Ç17’de 53bin kadar artmış ve böylelikle Turkcell Türkiye’nin toplam abone sayısı çeyreksel olarak net 351bin artarak 33.4mn’a ulaşmıştır. Fiber ve ADSL aboneliklerindeki artış, 1Ç17’de de devam etmiştir (çeyreksel: 103bin). IPTV abonelikleri de çeyreksel olarak 42bin artış göstererek toplam 402bin’e ulaşmıştır.
. Abone başına elde edilen aylık gelirler bu dönemde rekor düzeyde artmaya devam etmiştir - Abone bazındaki faturalı hat aboneliğine yönelik değişim, Turkcell’in değer odaklı abone yapısı ve yukarı yönlü satış stratejisi, 4.5G ağı üzerinden artan data ve dijital hizmetler kullanımı ve artan üçlü (ses, data ve dijital hizmetler) paketlerin oranı(1Ç17: %42) ile Turkcell Türkiye’nin mobil abone başına elde edilen aylık ortalama gelirleri 1Ç17’de yıllık %17.3 artarak TL 30.5’a ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin faturalı hat aboneleri başı elde ettiği aylık gelirler (M2M hariç), bu dönemde %12.7 oranında artarak TL 47.0’ye yükselmiştir. Ön ödemeli hatlardan elde edilen aylık abone başı gelirler ise yıllık bazda %15.3 artış göstererek 1Ç17’de TL 14.3’e ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin sabit hat bireysel abone başı aylık gelirleri de çoklu paketler penetrasyonun artması desteği ile (%39, çeyreksel 3 y.p. artış) yıllık %5.6 artarak TL 53.1’e ulaşmıştır.
. Turkcell Türkiye’nin FAVÖK marjı 4.3 y.p. artış göstermiştir – Türkiye operasyonlarından elde edilen FAVÖK’ü 1Ç17’de belirgin, %38.5 oranında artış göstererek TL 1,269mn’a ulaşmıştır. FAVÖK marjı ise, satış gelirlerindeki artış, değer odaklı abone edinimi ve abone başına elde edilen gelirlerin kompozisyonu, görece olarak daha düşük abone frekans kullanım giderlerinin etkileri ve genel yönetim ve pazarlama giderlerindeki görece azalış etkisiyle, 4.3 y.p. artarak %35.6 olarak gerçekleşmiştir.
Yurt dışı satış gelirlerinde de yıllık %26.0 oranında kuvvetli büyüme gerçekleşmiştir – Turkcell’in yurt dışı satış gelirleri, 1Ç17’de toplam satış gelirlerinin %6’sını oluşturmuştur. Grup’un yurt dışı satış gelirleri, bu dönemde yıllık %26.0 oranında artış göstermiştir. Bu dönemde hem Ukrayna’da faaliyet gösteren lifecell’in hem de Belarus’ta faaliyet gösteren BeST’in satış gelirleri, büyük ölçüde TL’nin bu ülke para birimleri karşısında görece olarak değer kaybı nedeniyle, sırasıyla yıllık %24.3 ve %40.2 oranlarında artış göstermiştir. Yine de, 3G+ ağı üzerinden artan data kullanımı ve akıllı telefon tarifeleri penetrasyonu ile lifecell’in son 3 aylık aktif abonelerinin aylık gelirleri, önceki yılın aynı dönemine göre yerel para birimi bazında %19.9 artış göstermiştir. Bu dönemde lifecell, aboneleri içerisindeki %60 (çeyreksel 3 y.p. artış) oranındaki akıllı telefon sahipliği ile bu alandaki pazar liderliğini korumuş, ancak son 3 ay aktif toplam abone sayısı yıllık %14.4 oranında azalmaya devam ederek 8.9mn’a gerilemiştir. Buna rağmen, abone başına elde edilen gelirlerde kaydedilen artış ile lifecell’in satış gelirleri önceki yılın aynı dönemine göre yerel para birimi bazında %4.2 artarak UAH 1,180mn olarak gerçekleşmiştir. lifecell’in FAVÖK marjı, kule satışları sonrasında faaliyet kiralama giderlerindeki artış nedeniyle 4.3 y.p. azalarak 1Ç17’de yılında %27.1 olarak gerçekleşmiştir. BeST’in satış gelirleri de, büyük ölçüde artan ses gelirleri ile yerel para birimi cinsinden %3.9 oranında yükselmiştir. BeST’in FAVÖK marjı, Grup’un bu dönemde kaydedilen stok değer düşüklüğü karşılıklarının bir seferlik olumsuz etkisiyle yıllık 6.9 y.p. azalarak %-5.2 olarak gerçekleşmiştir. Kuzey Kıbrıs Turkcell’in satış gelirleri ise bu dönemde %11.7 oranında artarak TL 36.2mn olarak gerçekleşmiş ve böylelikle Turkcell’in uluslararası faaliyetlerinden elde ettiği toplam gelirler TL bazında %26.0 oranında artmıştır. Uluslararası faaliyetlerden elde edilen FAVÖK ise, yıllık %12.7 oranında artarak 1Ç17’de TL60mn’a ulaşmış, FAVÖK marjı ise yıllık 2.9 y.p. azalarak %24.3 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Tüketici finansmanı iş kolu büyümeye devam etmektedir - Turkcell’in diğer iştiraklerinden elde ettiği gelirler 1Ç17’de Grup gelirlerinin %6’sını oluşturmuş, ve Mart 2016’da hizmet vermeye başlayan Tüketici Finansman Şirketi Financell’in satış gelirlerindeki yükseliş ile yıllık %139.5 artarak TL 242mn’a ulaşmıştır. Financell önümüzdeki dönemlerde de sermaye piyasası enstrümanlarını kullanarak kaynak yaratmaya ve Grup’un akıllı cihaz penetrasyonunun artışını hızlandırmaya ve bilanço etkinliğini desteklemeye devam etmek amacındadır.
Turkcell’in net karı 1Ç17’de yıllık bazda %19 azalarak TL 459mn olarak gerçekleşmiştir. Grup’un net karındaki bu azalış, büyük ölçüde bu dönemde artış göstermiş olan finansman giderlerine bağlıdır. Turkcell 1Ç17’de TL’nin US$ ve Eurokarşısındaki değer kaybı ve artan faiz giderleri nedeniyle TL 392mn tutarında net finansal giderler kaydetmiştir (1Ç16: TL68mn). Bu dönemde ayrıca, 4.5G yatırımlar ile ayrılanamortisman giderleri de yıllık %39.7 oranında artış göstererek TL622mn’a ulaşmıştır. Böylelikle Grup’un net karı yıllık bazda %18.6 azalarak 1Ç17’de TL459mn olarak gerçekleşmiştir.
Net borç/FAVÖK oranı 0.9x’a yükselmiştir - Turkcell’in net borcu, 1Ç17 sonunda, tüketici finansmanı alanında faaliyet gösteren iştirakinin borçlarının görece olarak artması ve USD ve EUR bazlı borç yapısının TL’nin bu para birimleri karşısındaki değer kaybı nedeniyle, TL 4.3mlyr’a yükselmiştir (4Ç16 sonu: TL 3.8mlyr). Grup’un net borç /FAVÖK oranı böylece 0.9x’a yükselmiştir (4Ç16 sonu. 0.8x).
Grup için yeni hedef fiyatımızı hisse başına TL13.95 olarak belirlemekte ve tavsiyemizi “AL†olarak yinelemekteyiz. Turkcell, 1Ç17’de de etkileyici operasyonel sonuçlar açıklamıştır: bu dönemde de faturalı hat abone sayısındaki net artış 0.3mn olarak kuvvetli gerçekleşmiş, etkili abone muhafaza etkinlikleri ile abone kayıp oranı gerilemeye devam ederek %5.0 olarak gerçekleşmiştir. Mobil abone başına elde edilen gelirler (M2M hariç tutulduğunda) yıllık %17 artış göstererek TL30.5’a ulaşmıştır. Grup’un satış gelirleri yıllık %26 artış göstermiş, FAVÖK’ü ise yıllık %40 oranında artmıştır. Turkcell’in 1Ç17 sonuçları, mevcut şartlarda, Grup’un yılsonu hedeflerinin üst sınırına yakın gerçekleşmeler açıklayabileceğine işaret etmektedir. Turkcell, 2017 yılında satış gelirlerinin %13-%15 aralığında büyüyebileceğini öngörmekte ve %32-%34 aralığında bir FAVÖK marjı elde edebilmeyi hedeflemektedir. Yatırım harcamalarının ise satışlarının %20’si civarında gerçekleşebileceği öngörülmektedir. Grup, 1Ç17 sonuçlarının açıklanmasının ardından, yılın tamamı için öngörülerinde herhangi bir değişiklik yapmamıştır. 1Ç17 sonuçlarının operasyonel olarak beklentilerimizin üzerinde gerçekleşmesiyle ve abone yapısında süregelen faturalı hatlara dönüşümün etkisi, mobil abone başına elde edilen gelirlerdeki kuvvetli artışın önümüzdeki yakın dönemde de devamı, düzenleyici kuruluşun Turkcell’e uygulanan ses ve SMS hizmetlerindeki minimum fiyat kuralını Ağustos 2016’da kaldırmış olmasının etkisinin yakın dönemde devamı, data kullanımının artıyor olması ile yukarı yönlü satış potansiyelinin rekabeti dengeleyebilecek olması ve faaliyet giderlerinde sağlanan gerilemenin yılın devamında da büyük ölçüde gözlemlenebilecek olması nedenleri ile Grup için FAVÖK tahminimizi yaklaşık olarak %4 kadar yukarı yönde revize ederek TL 5.5mlyr olarak belirledik. Böylelikle, önceden muhafazakar olarak Grup hedeflerinin alt sınırına yakın olan 2017 yılı FAVÖK marjı tahminimiz %33.5’a yükselmiştir. Ayrıca, Turkcell’in yurt dışı benzerlerine görece olarak değerlemesini de güncelleyerek pay başına TL 13.95 hedef fiyata ulaşmaktayız. Grup payları üzerindeki “AL†tavsiyemizi sürdürmekteyiz. Turkcell payları hâlihazırda tahminlerimize göre 5.8x 2017T FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir. Yurt dışı benzerleri ise 6.4x 2017T FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedirler.
Turkcell, TL 1,791mn tutarındaki brüt nakit kar payı dağıtımı teklifini 25 Mayıs 2017’de yapılacak olan Genel Kurul’unun teklifine sunmaya karar vermiştir – Bu tutar, Grup’un kar dağıtım politikasına uygun olarak, 2015 ve 2016 yılı net dağıtılabilir karlarının %50’sine karşılık gelmektedir. Turkcell Yönetim Kurulu, ayrıca, bu tutarın 15 Haziran, 15 Eylül ve 15 Aralık tarihleri itibariyle üç eşit taksit halinde dağıtılmasının teklif edilmesine de karar vermiştir. Genel Kurul’un teklifine sunulması planlanan kar payı tutarı ve dağıtımı, halihazırda toplam %6.4 oranında brüt nakit kay payı verimine işaret etmektedir."
Yer İmleri