Sayfa 153/393 İlkİlk ... 53103143151152153154155163203253 ... SonSon
Arama sonucu : 3139 madde; 1,217 - 1,224 arası.

Konu: Dolarda Düşüş Kaçınılmaz

  1. Sn Balık Türkiye Cumhuriyetinin üniter bir devlet olduğunu unutmuş gibi yazmışsınız...

    Geçmediğim köprünün, kullanmadığım otoyolun parasını neden ben ödeyim gibi, anlayamadığım bir cümle kurmuşsunuz.

    İstanbul Boğaziçin Köprüsünden bende geçmiyorum.. Ama orası İstanbul'un değil Türkiye Cumhuriyeti'nin köprüsüdür, yoludur.

    Sizin belirttiğiniz argüman ile şu şekil bir yol izlenebilinir. Ve çok tehlikleri bir yola gidilir..

    Mesela;

    Antalya'lılar biz turizmden 15 milyar USD kazanıyoruz, neden Türkiyenin geri kalan vilayetleri ile bu parayı paylaşıyoruz ki!

    BU para Antalya'ya harcansın, diyebilirler...

    Yada;

    Siirtte ve Batman 'da günlük 200,000 varil ham petrol çıkıyor. Bu petrol Türkiyenin olamaz bu petrolün parasını Siirt yada Batman'a harcanması gerekir çünkü Batman'ın petrolü diyebilirler...

    Bunun gibi örnekleri çoğaltabiliriz..

    O sebeple benim köprüm değil, yada ben o otobanı kullanmıyorum neden parasını ödüyorum diyemeyiz.

  2. #1218
    https://www.sozcu.com.tr/2018/yazarl...urada-2731075/

    kontrolörler özellikle okusun.. 3 havalimanını ekonomik açıdan inceliyor burada..ülkenin nasıl zarara sokulduğu açıkça gösteriliyor..
    It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)

  3. #1219
    frankfurta verilen önem uzungöle verilmiyor anlaşıldığı kadarıyla.. ibretlik bir durum..
    It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)

  4. SN.Discreatus Atatürk Havalimanı ömrünü 10 sene öncesi doldurmuş ve genişlemesi "Hava Trafik Yönetimi" bakımından Sabiha Gökçen ve Çorlu Havalimanları açısından tehlike arz eden bir konumda idi..

    İşin sadece beton yada inşaat yönünden ziyade "Hava Trafik Yönetimini yapmaya çalışan Hava Trafik Kontrolörlerinide düşünmeliyiz. Havalimanları son derece karışık kompleks yerlerdir. Sadece mekan, alan, beton, inşaat olarak düşünülmez..

    Yani Sabiha Gökçen ve Çorlu da ki hava trafik kuralları (Sivil Havacılık) Atatürk Havalimanının havada daha fazla fiziksel olarak genişlemesine olanak sağlamıyordu...

    Sivil Havacılık kurallarının değişmesi yada Sabiha Gökçen ile beraber Çorlu Havalimanının kapatılması gerekirdi..

  5. Sivil Havacılık kuralları ile Türkiye de ICAO denilen Lüksemburg merkezli EuroControl Merkezinde oluşturulur. ABD de ise FAA (Federal Aviation Administarion - Oklahoma) kuralları vardır..

    Kısaca havalimanı yaparken EuroControl ve ICAO kuralları da sizi bağlar. Kısaca ben yaptım, oldu mantığı olmaz...

    Türkiye AB üyesi değildir, ama Havacılıkta tüm normları ile AB üyesidir...

  6. #1222
     Alıntı Originally Posted by discretus Yazıyı Oku
    https://www.sozcu.com.tr/2018/yazarl...urada-2731075/

    kontrolörler özellikle okusun.. 3 havalimanını ekonomik açıdan inceliyor burada..ülkenin nasıl zarara sokulduğu açıkça gösteriliyor..
    SAW kapasitesi çok daha yükseltilebilirdi.. ama bu tercih edilmedi başlangıçta..

    şimdi kimse yenisine gitmek istemediği için SAW da uçuşlar arttı diye haberler okuyorum.. millet çektiği zahmeti gördü.. muhtemelen orada kapasite arttırılacak..

    hikayelere gerek yok.. istenilseydi Atatürk ile SAW beraber hedeflenen kapasiteye ulaştırılabilirdi.. şimdi çok alakasız bir yere konumlandı..ayrıca istanbul dan çok daha küçük yerlerde 3 tane havalimanı gayet güzel oluyor..
    It is not because things are difficult that we do not dare, it is because we do not dare that they are difficult. (Seneca)

  7. #1223
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Türkiye
    Gönderi
    10,163
    Blog Entries
    12
    sadece Siirt ve Batman'da günlük 200,000 varil petrol uretilirse, bir varil 159 litre hesabıyla Türkiye'nin yıllık üretimi ne olur? Türkiye'nin gerçek yıllık petrol üretimi nedir? Gecenin sorusu...

  8. Sn.Discreatus Sabiha Gökçen hergün 900-1000 arası uçak indirir ve kaldırır.. Hemen yanında Atatürk Havalimanında günde 1200-1300 uçak iner ve kalkar.. Çorlu Havaliamnında günlük 200-250 adet uçuş olur. Tüm bunlar kuş uçuşu 100 km lik bir alanda hergün ortalama 2550 adet uçak iniyor, kalkıyor ve birbirinin seviyesini kat ediyor. Ve bu dar hava sahasında siz uçak sayısını artırmaktan bahs ediyorsunuz.. Olay sadece bina yapmak değildir..

    Çok teknik olacak ama Sabiha Gökçen in yaklaşma ILS hattı Atatürk Havalimanının iniş hattını keserdi. Nereden baksanız en az 8 millik problemli çarpışma riski olan hava sahası olurdu..

    Her yıl o alanda en az 20 adet uçağın birbirini ile yakın geçme raporu olurdu..

    Kısaca Sn. Discretus, Sözcü ne derse desin.. Teknik olarak Atatürk Havalimanı Hava Sahası genişleyemezdi...

Sayfa 153/393 İlkİlk ... 53103143151152153154155163203253 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •