friksiyon konusu yabancı geliyorsa mehmet doğan'ın güzel bir örneği var bu konuda
"Benim yaşıtlarım hatırlar! Küçüklüğünüzde, dışarda oynarken düşüp, bir yerinizi incittiğinizde, başınıza gelecekleri biliyordunuz. Anneniz sizi, düşmenin acısını yarı yolda bırakacak tentürdiyotlu pamuk ile kovalardı. O iğrenç tentürdiyot kokusu hala burnumdadır.
1960lı yılların sonuna doğru, Johnson & Johnson şirketi, işte bu eziyeti bitirecek, harika bir antiseptik krem üretmek için kolları sıvadı. Johnson & Johnson çalışanları yepyeni bir ürün yaratmakla kalmayıp, çok daha ötesine gittiler.
Bu yeni ürün acıtmıyordu. Yakma yok, acı yok, evde kovalamaca yok. Bulunduğu kategoriyi ezip geçecek bir üründü. Johnson & Johnson da bunu bildiği için, ürünü pazara gönderip, arkalarına yaslanıp, gelecek paraları saymak için beklemeye başladılar. Bu yeni krem, piyasaya çıkar çıkmaz, kategorisinde satış rekorları kırdı. Tüketicinin tepkisi olumluydu. Fakat bir müddet sonra satışlar durdu. Ürünü bir kez alanlar, bir daha satın almıyordu. Johnson & Johnson, nedenini anlayamadığı bu tüketici davranışını bir müddet uzaktan seyretti ve sonra, sorunun cevabını tüketici araştırması yaparak bulmaya karar verdi. Tüketicinin bu ürünü ikinci kez almamasının bir nedeni olmalıydı? Ortaya çıkan sonuç çok ilginçti. İnsan doğası içinde bulunan bir tuhaflığı keşfetti Johnson & Johnson: No Pain, No Gain! Eğer insanlar iyileşme süreci içinde -az da olsa, herhangi bir acı hissetmiyorsa, iyileştiklerine ya da başka bir deyişle, o ilacın işe yaradığına inanmıyorlardı.
Johnson & Johnson, öğrendiği bu bilgiyle, fabrikasına geri dönüp, en kolay, en hızlı, en sürtünmesiz, en pürüzsüz, en kadifemsi, hiçbir hız tümseği olmayan bir ürün yaratan mühendislerine, müşterileri biraz da olsa acı hissetsin diye, krem içine bir miktar alkol koymalarını söyledi. Mühendisler, yüzlerinde büyük bir şaşkınlık ile krem içine alkol koyup, ürünü piyasaya yeniden lanse ettiler. Satışlar arttı.
Bilerek eklenmiş bir pürüz olan "acı" ile, Johnson & Johnson'nın yeni antiseptik kremi, piyasa içinde kredibilite kazandı.."
https://medium.com/turkce/kullan%C4%...k-ad97d1f9cd56
Yer İmleri