Artan

81,95 10 09:55
89,30 9.98 10:02
316,00 6.94 10:02
93,50 5.59 10:02
302,00 5.5 10:02
Artan Hisseler

Azalan

14,49 -9.94 10:02
34,22 -7.61 09:55
220,00 -4.31 09:55
52,25 -4.22 10:02
37,94 -4.05 10:02
Azalan Hisseler

İşlem

398.195.408,25 10:02
305.866.188,50 10:02
220.694.949,84 10:02
184.632.475,26 10:02
181.495.211,86 10:02
Tüm Hisseler
Sayfa 1/2 12 SonSon
Arama sonucu : 2615 madde; 1 - 8 arası.

Konu: AKGRT - Aksigorta A.Ş.

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
     Alıntı Originally Posted by Tarila Yazıyı Oku
    Bu şirkette bende sizin gibi ciddi potansiyel görüyorum.. Kur riski yok, neden? Artan para arzıyla beraber bütün varlık fiyatları arttığından ötürü bu varlıklarının sigorta/kasko fiyatları ciddi bir şekilde artacaktır.. Bizim canımızdan sonra en önemli şeyler varlıklarımız ve bunları sigortalatmak sürdürülebilir bir husus.. Özellikle son dönemde araç satışlarının ciddi artmasıyla beraber trafikteki araçların ortalama olarak gençleşmesi poliçe fiyatlarını ve gelirleri ciddi manada artıracak..
    Kesinlikle tarila kardeş.
    Diğer bir konuyu da değinmek istiyorum. İşmenle kıyas yapacağım. İşmende komisyon gelirleri sabit , nasıl sabit örneğin ort onbinde 3 olsun. Ama akgrt de her ay kazanılan primler artıyor ve ben kasko fiyatlarına külliyen ciddi bir zam geleceğini düşünüyorum ilerleyen zamanlarda.
    Peki neden 2016 dan beri karımız böyle artıyor? Çünkü yönettiğimiz portföy öyle büyüyor ki, burdada ilerleyen zamanlarda bir kopuş bekliyorum. Çünkü ceo bir arkadaş video atmıştı orda şunu diyordu, gelirlerimizin %70 i finansal gelirler. İşte bu işmenle aynı kategori. Bizim teknik gelir komisyon gelirleri kadar değil, şimdilik! Faizlerin herhangi bir artışı karımızı deli arttıracaktır. Şu 2016 dan itibaren gelen 56 milyondan 450 ye çıkacak kara bakınca birkaç yazımdan önce 5 sene sonra 1.104 milyar karı daha önceden egale edeceğimizi düşünüyorum.

  2. #2
     Alıntı Originally Posted by RLC44 Yazıyı Oku
    Kesinlikle tarila kardeş.
    Diğer bir konuyu da değinmek istiyorum. İşmenle kıyas yapacağım. İşmende komisyon gelirleri sabit , nasıl sabit örneğin ort onbinde 3 olsun. Ama akgrt de her ay kazanılan primler artıyor ve ben kasko fiyatlarına külliyen ciddi bir zam geleceğini düşünüyorum ilerleyen zamanlarda.
    Peki neden 2016 dan beri karımız böyle artıyor? Çünkü yönettiğimiz portföy öyle büyüyor ki, burdada ilerleyen zamanlarda bir kopuş bekliyorum. Çünkü ceo bir arkadaş video atmıştı orda şunu diyordu, gelirlerimizin %70 i finansal gelirler. İşte bu işmenle aynı kategori. Bizim teknik gelir komisyon gelirleri kadar değil, şimdilik! Faizlerin herhangi bir artışı karımızı deli arttıracaktır. Şu 2016 dan itibaren gelen 56 milyondan 450 ye çıkacak kara bakınca birkaç yazımdan önce 5 sene sonra 1.104 milyar karı daha önceden egale edeceğimizi düşünüyorum.
    Benimde anlayamadığım bir konu o gerçekten. Biz sigortacı mıyız, yatırım şirketi mi? Bu kadar araç satılıp arzı iyice arttırdıktan sonra kasko/sigorta tarafında ciddi bir zam gelir mi? Gelirse gerçekten harika olur.. İtibardan tasarruf olmaz anlayışıyla sürekli araç satın alan toplumumuzu sigorta şirketleri kıstırabilirler diyorum, neden olmasın.. Belki de cari açığa katkı sunmak için devlet desteği ve planlaması ile olur.. Sadece ütopik bir düşünceydi bu

  3. #3
     Alıntı Originally Posted by Tarila Yazıyı Oku
    Benimde anlayamadığım bir konu o gerçekten. Biz sigortacı mıyız, yatırım şirketi mi? Bu kadar araç satılıp arzı iyice arttırdıktan sonra kasko/sigorta tarafında ciddi bir zam gelir mi? Gelirse gerçekten harika olur.. İtibardan tasarruf olmaz anlayışıyla sürekli araç satın alan toplumumuzu sigorta şirketleri kıstırabilirler diyorum, neden olmasın.. Belki de cari açığa katkı sunmak için devlet desteği ve planlaması ile olur.. Sadece ütopik bir düşünceydi bu
     Alıntı Originally Posted by RLC44 Yazıyı Oku
    Ansgr nin o kadar teknik zarara rağmen kar yazmasının sebebi 5 milyar tl lik portföy büyüklüğü kazançlarıdır. Bizimde az teknik kar var. Portföy büyüyor. Eurobondların 1 çeyrwkte 611 den 728 m ye çıkması bunun göstergesidir. Elektirk şirketlerinin kar yazamıyoruz deyip zam istemesine benzetebiliriz. Bence çaktırmadan döviz yükselişi ile beraber mutlaka zam gelecektir sigortalara.pandemi, depremler, sağlık endişesi vs. Derken hu bilinç giderek artacaktır ama önce alım gücü
    Sn. Tarila ve RLC44,

    Linkte görüleceği üzere taşıt sigorta primleri bu yıl Haziran ayından beri her ay %0,75 gelecek yıldan itibaren de aylık %1 artacak. Prim artışı konusunda pek bir ütopik düşünceniz yok.
    Yatırım tavsiyesi içermez ve asla yatırım tavsiyesi DEĞİLDİR.

  4. #4
     Alıntı Originally Posted by diproyal Yazıyı Oku
    Sn. Tarila ve RLC44,

    Linkte görüleceği üzere taşıt sigorta primleri bu yıl Haziran ayından beri her ay %0,75 gelecek yıldan itibaren de aylık %1 artacak. Prim artışı konusunda pek bir ütopik düşünceniz yok.
    Asıl para finansallardan geldiği için, ama her ay %1 bileşik büyüme manyak bir orandır.

  5. #5
     Alıntı Originally Posted by diproyal Yazıyı Oku
    Sn. Tarila ve RLC44,

    Linkte görüleceği üzere taşıt sigorta primleri bu yıl Haziran ayından beri her ay %0,75 gelecek yıldan itibaren de aylık %1 artacak. Prim artışı konusunda pek bir ütopik düşünceniz yok.
    Hocam %1 iyiymiş.. Ben bundan ziyade şöyle düşündüm özellikle bu TÜVTÜRK gibi fahiş zam sigortacılık sektöründe olur mu? Araçların her ay %3-5 üzerine koyduğu şu devirde 100 binlik araba 3-5 ayda 15-20 bin lira arttı.. Biz kaskoyu 1000 lira yerine 1500-2000 lira desekte insanlar bunu yaptıracak, bence sigortacılık sektörünün bunu değerlendirmesi gerek.. Haziran ayında 110 bin liralık aracın kaskosunu ak sigortadan 900 liraya, trafik sigortasını 450 liraya yaptırmıştım.. 110 bin liralık arabayı 1350 liraya koruyorum.. Araç şu an 140-150 bin oldu.. Özellikle bu zamanı sigortacılık sektörü iyi değerlendirmeli, poliçe fiyatları artmalı.. Bunun için bir izin/kanun vs gerekli mi bilmiyorum tabii..

  6. #6
     Alıntı Originally Posted by Tarila Yazıyı Oku
    Net Teknik Gelir nasıl bu kadar düşebilmiş ya? Geçen sene de çok düşükmüş bu? Ben anlayamadım.. Anlayan varsa izah etsin lütfen
     Alıntı Originally Posted by diproyal Yazıyı Oku
    Sn. Tarila ve RLC44,

    Linkte görüleceği üzere taşıt sigorta primleri bu yıl Haziran ayından beri her ay %0,75 gelecek yıldan itibaren de aylık %1 artacak. Prim artışı konusunda pek bir ütopik düşünceniz yok.
     Alıntı Originally Posted by Tarila Yazıyı Oku
    Hocam %1 iyiymiş.. Ben bundan ziyade şöyle düşündüm özellikle bu TÜVTÜRK gibi fahiş zam sigortacılık sektöründe olur mu? Araçların her ay %3-5 üzerine koyduğu şu devirde 100 binlik araba 3-5 ayda 15-20 bin lira arttı.. Biz kaskoyu 1000 lira yerine 1500-2000 lira desekte insanlar bunu yaptıracak, bence sigortacılık sektörünün bunu değerlendirmesi gerek.. Haziran ayında 110 bin liralık aracın kaskosunu ak sigortadan 900 liraya, trafik sigortasını 450 liraya yaptırmıştım.. 110 bin liralık arabayı 1350 liraya koruyorum.. Araç şu an 140-150 bin oldu.. Özellikle bu zamanı sigortacılık sektörü iyi değerlendirmeli, poliçe fiyatları artmalı.. Bunun için bir izin/kanun vs gerekli mi bilmiyorum tabii..
    Sn. Tarila,

    Kanun yapıcı kasko fiyatlarına karıştığı için araç satış ve parça fiyatlarındaki hızlı yükseliş tüketiciye gecikmeli yansıyor. Çoğu zamanda yansımıyor olabilir. Diğer bir ifade satış fiyatını dediğiniz gibi belirlemelerinin önünde kanuni bir engel var.
    Bunun sonucunda aracın aynasının fiyatı (teknik gider) hızla artıyor ancak toplanan kasko ya da prim (teknik gelir) o hızda artmıyor.

    Bu işin sonucunda da Tarila'nın söylediği gibi Net Teknik Gelir hızla düşüyor.
    Yatırım tavsiyesi içermez ve asla yatırım tavsiyesi DEĞİLDİR.

  7. #7
     Alıntı Originally Posted by diproyal Yazıyı Oku
    Sn. Tarila,

    Kanun yapıcı kasko fiyatlarına karıştığı için araç satış ve parça fiyatlarındaki hızlı yükseliş tüketiciye gecikmeli yansıyor. Çoğu zamanda yansımıyor olabilir. Diğer bir ifade satış fiyatını dediğiniz gibi belirlemelerinin önünde kanuni bir engel var.
    Bunun sonucunda aracın aynasının fiyatı (teknik gider) hızla artıyor ancak toplanan kasko ya da prim (teknik gelir) o hızda artmıyor.

    Bu işin sonucunda da Tarila'nın söylediği gibi Net Teknik Gelir hızla düşüyor.
    Peki hocam, şöyle bir beyin fırtınası yaparsak eğer.. Hükümet malum cari açık vermemek için otomotiv sektöründe belli bir fiyat üstüne ötv artırımına gitti.. İnsanlarda kasko ve trafik sigortası özelinde de ciddi bir zam yaparak bu otomotiv satışlarını kesmek güzel bir yol değil mi? Hemen olmasa bile zamanla bunu artırmak mümkün değil mi?

    Otomotiv üzerinde düşünürsek başlıca masrafları;
    -Yakıt
    -Bakım
    -Mtv
    -Kasko

    Yakıta gelecek ekstra vergi enflasyonu ciddi tetiklediği için buraya müdahale edilemiyor..
    Bakım zaten rutin euro/dolar bazlı yetkili satıcılar zammı geçiriyor..
    Mtv'de devlet hem vergi geliri için ciddi bir zam yapmayı denedi, tepkiyle karşılaştı hatırlarsınız(2017'de 2018 için %40 zam getirilmişti)
    En önemlisi kasko ve trafik sigortası devletin elindeymiş sizin dediğiniz gibi.. Devlet bunu bir şekilde zamanla arttırmaya da gidebilir, bence.. Belki de elimde şirket var diye böyle düşünüyorumdur

  8. #8
     Alıntı Originally Posted by Tarila Yazıyı Oku
    Peki hocam, şöyle bir beyin fırtınası yaparsak eğer.. Hükümet malum cari açık vermemek için otomotiv sektöründe belli bir fiyat üstüne ötv artırımına gitti.. İnsanlarda kasko ve trafik sigortası özelinde de ciddi bir zam yaparak bu otomotiv satışlarını kesmek güzel bir yol değil mi? Hemen olmasa bile zamanla bunu artırmak mümkün değil mi?

    Otomotiv üzerinde düşünürsek başlıca masrafları;
    -Yakıt
    -Bakım
    -Mtv
    -Kasko

    Yakıta gelecek ekstra vergi enflasyonu ciddi tetiklediği için buraya müdahale edilemiyor..
    Bakım zaten rutin euro/dolar bazlı yetkili satıcılar zammı geçiriyor..
    Mtv'de devlet hem vergi geliri için ciddi bir zam yapmayı denedi, tepkiyle karşılaştı hatırlarsınız(2017'de 2018 için %40 zam getirilmişti)
    En önemlisi kasko ve trafik sigortası devletin elindeymiş sizin dediğiniz gibi.. Devlet bunu bir şekilde zamanla arttırmaya da gidebilir, bence.. Belki de elimde şirket var diye böyle düşünüyorumdur
    Sn. Tarila,

    İnsanlarda kasko ve trafik sigortası özelinde de ciddi bir zam yaparak bu otomotiv satışlarını kesmek yerine Kamu'nun ÖTV adı altında daha etkin bir vergilendirme aracı var. Bu nedenle amaç otomotiv satışlarını kesmek ise bunu dolaylı yapmak yerine doğrudan kolaylıkla bir kararname ile yapabilir.

    Sektör ortağı olarak en güzeli toplam motorlu taşıt sayısının artmasıdır.
    Sonuçta dediğiniz gibi bir şekilde genç araçlarına kasko yaptırmayan yok denecek kadar az.
    Yatırım tavsiyesi içermez ve asla yatırım tavsiyesi DEĞİLDİR.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •