Alıntı Originally Posted by diproyal Yazıyı Oku
Sn. Tarila,

Kanun yapıcı kasko fiyatlarına karıştığı için araç satış ve parça fiyatlarındaki hızlı yükseliş tüketiciye gecikmeli yansıyor. Çoğu zamanda yansımıyor olabilir. Diğer bir ifade satış fiyatını dediğiniz gibi belirlemelerinin önünde kanuni bir engel var.
Bunun sonucunda aracın aynasının fiyatı (teknik gider) hızla artıyor ancak toplanan kasko ya da prim (teknik gelir) o hızda artmıyor.

Bu işin sonucunda da Tarila'nın söylediği gibi Net Teknik Gelir hızla düşüyor.
Peki hocam, şöyle bir beyin fırtınası yaparsak eğer.. Hükümet malum cari açık vermemek için otomotiv sektöründe belli bir fiyat üstüne ötv artırımına gitti.. İnsanlarda kasko ve trafik sigortası özelinde de ciddi bir zam yaparak bu otomotiv satışlarını kesmek güzel bir yol değil mi? Hemen olmasa bile zamanla bunu artırmak mümkün değil mi?

Otomotiv üzerinde düşünürsek başlıca masrafları;
-Yakıt
-Bakım
-Mtv
-Kasko

Yakıta gelecek ekstra vergi enflasyonu ciddi tetiklediği için buraya müdahale edilemiyor..
Bakım zaten rutin euro/dolar bazlı yetkili satıcılar zammı geçiriyor..
Mtv'de devlet hem vergi geliri için ciddi bir zam yapmayı denedi, tepkiyle karşılaştı hatırlarsınız(2017'de 2018 için %40 zam getirilmişti)
En önemlisi kasko ve trafik sigortası devletin elindeymiş sizin dediğiniz gibi.. Devlet bunu bir şekilde zamanla arttırmaya da gidebilir, bence.. Belki de elimde şirket var diye böyle düşünüyorumdur