Alıntı Originally Posted by deniz43 Yazıyı Oku
Yazdıklarınız yazdıklarımın cevabı değil.Gayet net yazıyorum. Köprüyü japonlar 1.2 milyar dolara yaptı.Bu işi konsorsiyuma değil doğrudan japonlara verseydiniz japonya eximbank'indan aldığınız krediyle bu ödemeyi yükleniceye yapacaktınız ve japonyada faizler çok düşük olduğu için uzun vadeli krediyi yok denecek kadar düşük faizlerle japon eximbank'ına geri ödeyecektiniz.Üstelik bunu uzun vadeli kredi geri ödeme süresi içinde çok düşük köprü geçiş ücretleriyle finanse edeceğiniz için devlete de yük getirmeyecekti.Ama niye başka birilerine iş 1.2 milyar dolara değil 13 milyar dolar+ ABD dolar enflasyon farkı ödeme garantisi verildi ve zenginleştirildiler, bunu izah edin.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 Alıntı Originally Posted by discretus Yazıyı Oku
bu ilkel zihniyete laf anlatamazsınız..

bu ülke 40-50 yıl önce zaten iki tane köprü yapmıştı (fatih ve boğaziçi).. köprü yapmak nedir ya.. mühendislik olarak yapamıyorsan bastırırsın parasını yaparsın.. 50 yıl oncede böyle yapıldı, şimdi bu ilkel akape zihniyeti de aynısını yaptı..

üstelik 50 yıl sonra yapmak daha kolay, neden ??

zira ortalamada her yıl %4-5 büyüyen bir ülke var (cumhuriyet ortalaması).. gayet basit bir iş..ülke büyüyorsa 50 yıl once yapılabilen bir şeyi şimdi çok çok rahat yapman lazım zaten.. yapamıyorsan beceriksizsin demektir..ki evet öyleler zaten geçmişte yapılanlar gayet uygun şekilde halkın ucuz yararlanacağı şekilde yapılmıştı bunlar ise fahiş fiyatlarla yaptılar..
sadece maliyet olarak ta düşünmeyelim, Youtube da dönemlerine göre her üç köprü öncesinde de o yerlerin ne kadar yağmadan uzak ve bakir alanlar olduğu görülecektir, ...köprüler yapıldıktan sonra ise o alanların nasıl bir yağmaya ve talana maruz kaldıkları bağlantı yollarıyla birlikte nasılda rantın bir numaralı konusu haline dönüştükleri hepimizin malumudur,..

ne yazık ki 3.köprü ve bağlantı yollarının geçtiği alanlarda bundan er yada geç nasibini alacak ve kurtulamayacaktır, İstanbul akciğerlerini kaybederek soluyamayacak hale gelecektir, işçilik üstelik birde buraya kanal döşeyerek iyice bu bölgeyi yok edecektir,. bu sayede 3.köprü yapılırken savunulan tez olan sadece yol geçecek iddiası da kanal İstanbul'la birlikte şimdiden çürümüştür,..

bu gelişmelerden yola çıkarak şüphe yoktur ki ''İstanbul'a ihanet ihanet etmeye devam edecektir''

bunu gelişme olarak sunmak ise insanların aklıyla alay etmektir, ta başından beri Türkiye'nin en gelişmiş ili İstanbul olduğu halde ha bire ''İstanbul'u'' geliştirip durmak ranttan başka neyin bir numaralı konusu olabilir,...

biat kültürü bunu görmez, buna göre her yapılan makbul ve geçerlidir, yapıcıda olsa bir eleştiri asla yoktur,..

bütün İstanbul'u geliştirme hamlelerinde ne tesadüftür ki hep sağcı hükümetler rol oynamış ve öncü olmuşlardır,

demek ki rant ile sağ arasında bir ilişki hep vardır,..ve bunu saklamanın kamufle etmenin en kolay yolarından biride şüphesiz biat kültürü oluşturmaktır,..