Alıntı Originally Posted by selym Yazıyı Oku
Bence Kanallar, Pitchfork, Trendline, Daireler...bunlardaki en büyük sorun horizantal olmamaları. Yani Hedef veya Entry Noktaları hep (x,y) koordinatları şeklinde oluyor. Ama biz horizantal ekranda aşağı yukarı inip çıkan fiyatla para kazanıyoruz/kaybediyoruz.

Bu sebeple, horizantal olmayan araçlar bence pek kullanışlı değil. Ve çok göreceliler.
Bak aşağıda 4 tane farklı insanmış gibi baktım grafiğe ve 4 tane farklı trend Beklentisi çıktı ortaya.

Hangisine itimat edileceğini ise eninde sonunda piyasa belirliyor.

Sarı Pitchfork - alakası yok fiyatla (Modified versiyon çalışmış - günahını almayayım)
Pembe Pitchfork - buna göre trade yapıyor olsak fiyatın Median Line 'a dokunmasını bekleyecektik. "TP 'ye dokunmasına çok az kala geri döndü" diyerek dizlerimizi dövecektik
Kırmızı Kanal - Üst tarafta çalışmamış, ama önceki gün gerçekleşen zıplamayı yakaladı
Turuncu Kanal - Alt Turuncu çizgiyi bekliyor olacaktık bununla trade ediyor olsaydık. ve işlem şansını kaçırmış olacaktık

Yani bu 4 tanesinden sadece 1 tanesi çalıştı.

Aynı grafiğe binlerce insan bakıyor. ne kadar farklı çizimlerin olabileceğini düşünün.

İşe yaramaz diyemem. Kırmızı kanal nokta atışı çalışmış.

Ama olasılık detayını göz önünde bulundurursak, (bence) kullanışsız