Sayfa 883/1005 ÝlkÝlk ... 383783833873881882883884885893933983 ... SonSon
Arama sonucu : 8035 madde; 7,057 - 7,064 arasý.

Konu: Viop LII

  1.  Alýntý Originally Posted by EMLAK Yazýyý Oku
    inanan biri için bilim düþman deðildir zaten..

    senin tanrýný daha iyi tanýmana hemde genel kültür olarak ne oluyor ne gidiyor bilmene yardým eder.

    bilim sana inanma tanrýlara demiyor
    Neye inanan biri için bilim düþman deðil?
    Budistler'de dahil mi inananlara? Adamlar ineðe tapýyor?

    EK: Bilim denilen þey.. Son birkaç yüzyýlýn iþi.
    Deðiþen, dönüþen, geliþen bir olgu. Diðer inançlardan farký bu.
    Senin bilim diye bildiðin þeyle, ötekinin bildiði bile ayný deðil.
    Al,sat,tut,yakala,sýk,býrak vb. tavsiye için aracý kurumunuzla görüþün.

  2. Zamanýnda emekli bir tuðgeneral TV'ye çýkardý bu Amerikalýlar korkakdýr yýllardýr içindeyim vs baðýra baðýra konuþurdu. Ölmüþ ise Allah rahmet etsin.

    Akýl mantýk vs olunca öncelikle askerin güvenliði önde geliyor, bir insaný aptalca bir amaç için hayati riske atmamak gerekiyor vs. Dýþarýdan korkaklýk olaraki görünebilir.

    Bizde ise inanç ve iman hiç bir tedbir ve imkan olmadan olmayacak þeylerde risk almaya dayanak oluyor.

    Deniyor ki bu akýl mantýk sistemi bizi zayýflattý 12 Eylül ile dini milli duygularý tekrar canlandýralým dendi sonradan ipin ucu kaçtý dindarlar veya dini siyasette kullananlar iktidara geldi.
    Tüm yorumlarým asla/zinhar alým veya satým tavsiyesi deðildir.
    "Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile deðildir."

  3. #7059
     Alýntý Originally Posted by KýsaVade Yazýyý Oku
    "Stoacýlýk" tan ziyade... Bizde pek iyi bir çaðrýþýmý olmasa da, Materyalizm gibi sanýrým söz edilen.
    Dünyada hiç bir inancýn standardý yok. Her birinin çeþitli türevleri var. Ve hiç birinin savunucularýnýn olumsuz davranýþlarý da o inanca yapýþmýyor nedense? X inanca dayanarak birinin yaptýðý eylem, "gerçek X bu deðil" biçiminde savunuluyor.

    Coðrafya, inanç vb baðýmsýz söylüyorum:
    -"Gerçek X bu deðil..." çok sýk duyarýz.

    Niye? Çerçevesi en net çizilmiþ, felsefelerin, inançlarýn, dinlerin bile fraksiyonlarý, türevleri, mezhepleri var.
    Kime inanacaksýn?
    Ateizmin çeþitleri

    Ateizm, tarih boyunca çok çeþitli þekillerde sýnýflandýrýlmýþtýr. Negatif ve pozitif ateizm, ateizmin güçlülüðü ile alakalýyken, esas ayrým ateizmin teorikliði ve pratikliði arasýndadýr. Teorik ateizmin dallarýnýn her birinin kendine göre mantýksal ya da felsefi dayanaklarý varken, pratik ateizmin belli baþlý dayanaklarý yoktur. Pratik ateizmde genel bir ilgisizlik ve Tanrý fikri konusunda bilgisizlik görülür.[57]
    Negatif ve pozitif ateizm

    George H. Smith'in sýnýflandýrmasýna göre ateizmin "negatif ateizm" (ya da "zayýf ateizm") ve "pozitif ateizm" (ya da "güçlü ateizm") olarak iki çeþidi vardýr.

    Negatif ateizm, Tanrý'nýn var olmasýný prensip olarak mümkün görmekle beraber, var olduðuna dair hiçbir gerekçe bulunmadýðý gerekçesiyle Tanrý fikrini reddeder.

    Pozitif ateizm ise, Tanrý'nýn var olmasýný Tanrý kavramýnýn geçerli bir þekilde tanýmlanmadýðý, içinde çeliþkiler taþýdýðý veya absürt olduðu gibi gerekçelere dayanarak mümkün görmez.[58]

    Negatif ateizmde bir iddia yoktur, sadece bir ret vardýr. Pozitif ateizmde ise hem bir ret, hem de bir karþýt iddia vardýr. Pozitif ateistin yaklaþýmý ise, "Tanrý'nýn var olmasý mümkün deðildir" þeklindedir.

    Ýkisi de sonuçta Tanrý kavramýný reddetmek noktasýnda birleþtiðinden, ateizm baþlýðý altýnda tanýmlanýrken ikisinin ortak noktasý olan "Tanrý'ya olan inançsýzlýk" kullanýlýr. Çünkü bu inançsýzlýðýn sebebi ne olursa olsun, ister delil yetersizliði, ister Tanrý kavramýnýn anlamsýzlýðý veya absürtlüðü, isterse Tanrý kavramýyla hiç karþýlaþmamýþ olmak olsun, hepsinin ortak noktasý kiþide Tanrý inancýnýn var olmamasýdýr.
    Pratik ateizm

    Bu görüþe göre Tanrý’nýn varlýðý reddedilmiyor ama ona önemsiz ve gereksiz bir yer veriliyor. Pratik ateizmde, Tanrý ne bu dünyaya müdahale eder ne hayata herhangi bir amaç katar ne de her gün sizi etkiler.[57]
    Teorik ateizm
    Teorik ateizm, teizmin karþýsýna net olarak tez koyabilen ateizm çeþididir. Bu tezler ontolojik, epistemolojik, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve mantýksal olabilir.


    20. yüzyýlda ateizm kendini daha çok pratik ateizm olarak sahneledi. Bu dönemde ateizm; varoluþçuluk, nesnelcilik, seküler hümanizm, nihilizm, pozitivizm, Marksizm, feminizm[54]



    atayizliðe gelene kadar...


    *************
    atayiz diyince millet din düþmaný anlýyor.

    atayizler bile kendi aralarýnda bu kadar çeþitliyken..

  4. #7060
    bana müsade aðalar.. bana geliyolar

    kalanlara iyi geceler.


  5.  Alýntý Originally Posted by ariston Yazýyý Oku
    Zamanýnda emekli bir tuðgeneral TV'ye çýkardý bu Amerikalýlar korkakdýr yýllardtý içindeyim vs baðýra baðýra konuþurdu. Ölmüþ ise Allah rahmet etsin.

    Akýl mantýk vs olunca öncelikle askerin güvenliði önde geliyor, bir insaný aptalca bir amaç için hayati riske atmamak gerekiyor vs. Dýþarýdan korkaklýk olaraki görünebilir.

    Bizde ise inanç ve iman hiç bir tedbir ve imkan olmadan olmayacak þeylerde risk almaya dayanak oluyor.

    Deniyor ki bu akýl mantýk sistemi bizi zayýflattý 12 Eylül ile dini milli duygularý tekrar canlandýralým dendi sonradan ipin ucu kaçtý dindarlar veya dini siyasette kullananlar iktidara geldi.
    Düþüncenin özü buysa katýlýyorum.
    Tüm düþünce biçimleri birilerinin çýkarlarý için araçtýr.

    Þahsen tersini söylesem de, ben de baþkasýnýn askerini "23 sent'e kullanabiliyorsak, kullanalým" diyecek kadar milliyetçiyim.
    12 Eylül'de, benzerleri de yine ayný mihrak ve zihniyetlerin kendi elleri ile yarattýklarý ortam sayesinde, diðer piyonlarý aracýlýðý ile tahtayý dizayn çabasý kanýmca.

    23 Sentlik Asker:
    Al,sat,tut,yakala,sýk,býrak vb. tavsiye için aracý kurumunuzla görüþün.

  6. #7062
     Alýntý Originally Posted by KýsaVade Yazýyý Oku
    Neye inanan biri için bilim düþman deðil?
    Budistler'de dahil mi inananlara? Adamlar ineðe tapýyor?

    EK: Bilim denilen þey.. Son birkaç yüzyýlýn iþi.
    Deðiþen, dönüþen, geliþen bir olgu. Diðer inançlardan farký bu.
    Senin bilim diye bildiðin þeyle, ötekinin bildiði bile ayný deðil.
    ben en azýndan kendimi kandýrmýyorum üstad. deðiþip dönüþürde tanrý varmýþ derse ona inancaz napalým.

    deðiþip dönüþssede ona tap buna tap ineðe tap inþaat kolonuna tap puta tap diyeceðini sanmýyorum

  7. Ben ateist oldum demek ile ateist olunamayacaðý gibi benim kafama yattý artýk ben iman sahibiyim demek ile de iman sahibi olunamýyor, Yani sýrtýný rahatça yaslayýp artýk kafa temiz denilebilecek bir inanç yok.
    Tüm yorumlarým asla/zinhar alým veya satým tavsiyesi deðildir.
    "Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile deðildir."

  8.  Alýntý Originally Posted by EMLAK Yazýyý Oku
    Ateizmin çeþitleri

    Ateizm, tarih boyunca çok çeþitli þekillerde sýnýflandýrýlmýþtýr. Negatif ve pozitif ateizm, ateizmin güçlülüðü ile alakalýyken, esas ayrým ateizmin teorikliði ve pratikliði arasýndadýr. Teorik ateizmin dallarýnýn her birinin kendine göre mantýksal ya da felsefi dayanaklarý varken, pratik ateizmin belli baþlý dayanaklarý yoktur. Pratik ateizmde genel bir ilgisizlik ve Tanrý fikri konusunda bilgisizlik görülür.[57]
    Negatif ve pozitif ateizm

    George H. Smith'in sýnýflandýrmasýna göre ateizmin "negatif ateizm" (ya da "zayýf ateizm") ve "pozitif ateizm" (ya da "güçlü ateizm") olarak iki çeþidi vardýr.

    Negatif ateizm, Tanrý'nýn var olmasýný prensip olarak mümkün görmekle beraber, var olduðuna dair hiçbir gerekçe bulunmadýðý gerekçesiyle Tanrý fikrini reddeder.

    Pozitif ateizm ise, Tanrý'nýn var olmasýný Tanrý kavramýnýn geçerli bir þekilde tanýmlanmadýðý, içinde çeliþkiler taþýdýðý veya absürt olduðu gibi gerekçelere dayanarak mümkün görmez.[58]

    Negatif ateizmde bir iddia yoktur, sadece bir ret vardýr. Pozitif ateizmde ise hem bir ret, hem de bir karþýt iddia vardýr. Pozitif ateistin yaklaþýmý ise, "Tanrý'nýn var olmasý mümkün deðildir" þeklindedir.

    Ýkisi de sonuçta Tanrý kavramýný reddetmek noktasýnda birleþtiðinden, ateizm baþlýðý altýnda tanýmlanýrken ikisinin ortak noktasý olan "Tanrý'ya olan inançsýzlýk" kullanýlýr. Çünkü bu inançsýzlýðýn sebebi ne olursa olsun, ister delil yetersizliði, ister Tanrý kavramýnýn anlamsýzlýðý veya absürtlüðü, isterse Tanrý kavramýyla hiç karþýlaþmamýþ olmak olsun, hepsinin ortak noktasý kiþide Tanrý inancýnýn var olmamasýdýr.
    Pratik ateizm

    Bu görüþe göre Tanrý’nýn varlýðý reddedilmiyor ama ona önemsiz ve gereksiz bir yer veriliyor. Pratik ateizmde, Tanrý ne bu dünyaya müdahale eder ne hayata herhangi bir amaç katar ne de her gün sizi etkiler.[57]
    Teorik ateizm
    Teorik ateizm, teizmin karþýsýna net olarak tez koyabilen ateizm çeþididir. Bu tezler ontolojik, epistemolojik, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve mantýksal olabilir.


    20. yüzyýlda ateizm kendini daha çok pratik ateizm olarak sahneledi. Bu dönemde ateizm; varoluþçuluk, nesnelcilik, seküler hümanizm, nihilizm, pozitivizm, Marksizm, feminizm[54]



    atayizliðe gelene kadar...


    *************
    atayiz diyince millet din düþmaný anlýyor.

    atayizler bile kendi aralarýnda bu kadar çeþitliyken..
    Baþkan "Materyalizm = Ateizm" deðil ama...
    Yine de sen bilirsin.
    Al,sat,tut,yakala,sýk,býrak vb. tavsiye için aracý kurumunuzla görüþün.

Sayfa 883/1005 ÝlkÝlk ... 383783833873881882883884885893933983 ... SonSon

Yer Ýmleri

Yer Ýmleri

Gönderi Kurallarý

  • Yeni konu açamazsýnýz
  • Konulara cevap yazamazsýnýz
  • Yazýlara ek gönderemezsiniz
  • Yazýlarýnýzý deðiþtiremezsiniz
  •