teşekkürler. 450 mio TLnin hemen hemen tamamı geleceği inşa etmek için harcanmıştır (ar-ge işi pazardaki ürünler için olan bir harcama olmadığından). Pazar Lideri Abdi İbrahim, 30. sırada, harcama tutarı 300 milyon TL.. ar-geci sayısı 173.. onlar da sayıyı artırmış.. Deva, pazar liderinin de açık ara ar-geci sayısı ile, mevcuttan çok daha büyük hedef için efor sağlamaktadır.
bu kadar ar-geci sayısı ve finansal eforu (cirosuna göre) sadece Türkiye pazarı için değildir; Deva için, hedef; küresel ilaç şirketi olmaktır.. ar-geci sayısı, harcaması, yurtdışı ruhsatları, yurtdışında kurduğu şirketler vb hep bu hedefe yönelik çalışmalardır..
özetle;
1-karlı büyüyor,
2-yeni pazarlara giriyor, ruhsatlaırnı da artırıyor
3-işlerinin gelecekte daha iyi olması ve yeni ürünleri pazara verebilmesi için ar-geye geçmişte olduğundan daha fazla para ayırıyor. ilk 100 şirket earasıdan ciroya oranlarsak; muhtemelen ilk 3te olabilir.. dev şirketlerin de önüne geçen ar-ge harcaması var. jenerik şirketler için küresel kıyas (benchmark) %7dir. Deva, bu hali ile %10un üzerindeyiz..
4-tesis yatırımlarını tamamladı...
ticari olarak gelişmesine devam edecek şekilde kurgusunu oluşturmuş durumda..
Yer İmleri