
Originally Posted by
balıkadam
Gelen kap haberlerinden derledigim kadarıyla şirket yurt dışında 10, yurt içinde ise yaklaşık 30 noktada olmak üzere toplam 40 noktada bu işi yapiyor.
En düşük trafik cezasi 1500 tl civarinda. Ben bir sure Elazığ da bulunmuştum orada küçük bir belde belediyesi 2 km lik bir yol icin hiz limiti uygulamasi yaptirmisti. Trafik polislerinden bir gün o 2 km yoldan belediyenin günlük elde ettigi ceza miktarini duyunca cok şaşırmıştım. Hatta yanlış hatırlamıyorsam kurulumu yapan sirketin %50-50 pay aldigini duymuştum.
Bir noktadan günlük 25 cezanin kesildigini kabul ederek bir hesap yapmak istiyorum. (Yurt disinin daha karli oldugunu biliyoruz ama ben ayni sekil hesaba katacagim)
Gunluk 25×40= 1000 ceza
1000x1500 = 1.500.000 tl günlük ceza tutari
1.500.000 x 365 = 547.500.000 tl 1 yillik ceza tutari
Sirket payini %50 değil %40 kabul edelim.
547.500.000 x 0.40 = 219.000.000 tl 1 yillik Ardyz nin payina düşen miktar. Ve bu miktarin isletme maliyeti vs. son derece düşük neredeyse %80-90 kardır diye düşünüyorum. Kabaca net kara 150-200 mln tl arasında bir katki beklerim.
Şimdi burada sizlerinde fikirlerini öğrenmek isterim. Siz ne dersiniz hesaplamada abartı diyebilecegimiz rakamlar var mi?
Burada bu konu ilk gundeme geldiginde birisi kucumsemisti bu işi, bir diğer arkadasta hiçte kucuksenmeyecek bir iş olduğunu söylemişti. O iki arkadasinda kim olduklarini hatırlamıyorum ama kucumsenmeyecek bir iş oldugunu soyleyen o arkadaşın yorumunuda ayrica merak ediyorum. Fikrini paylasirsa sevinirim.
Bu konuyu genel kurulda sormayi düşünüyorum ama cevap alabilecegimi sanmıyorum.
SM-M515F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu eds işini ben sormuştum ve sirket geliri yüksek bir iş demislerdi ve buraya yazmıştım bu işi beğenmeyen arkadaş için.
Hesaplamanız gayet makul. Fazlası olur eksiği olmaz. Kırmızı ışık falan da var.
Asla yatırım tavsiyesi olamaz
Yer İmleri