
Originally Posted by
mzffr
Yandaşa peşkeş çekilen Altay tankı ihalesinden beri popüleritesini yitirdi üstad. Altay tankı projesinde de son 7 senedir seri üretime geçildi, geçiliyor diye periyodik olarak haber yaparlar. Ortada ne tank var ne motor. Oysa Otokar alsaydı ihaleyi şu an en az 250 tank TSK'ya teslim edilmişti hatta Otokar ihracatına bile başlamıştı. Bu ihalenin kronolojisini çok yazdım bu topicte. Adapazarı tank palet fabrikasının hayatında hiç paletli üretmemiş bir firmaya Altay tankı ihalesi verildikten sonra nasıl 50 milyon USD gibi komik bir bedele verildiğini vb.
Neyse?
Nihayetinden Otokar küçük yatırımcının sevdiği tahtalardan olmadı. Oysa istikrarlı bir şekilde temettü veren, kendi alanında dünyadan ilk üçe giren, 55 ülkeye savunma sanayi ve endüstriyel ürünlerini ihraç eden bir Koç şirketi. O kadar büyük bir potansiyel barındırıyor ki kimse farkında değil. Backlogunu bir ihale ile 10 katına çıkartma potansiyeli var. Atıl kapasitesini doldurması halinde net kar marjı %25'ten aşağıda olmaz. Romanya, Kazakistan, BAE ve Güney Amerika'da büyük ihalelerin ilk üçünde hatta Romanya'da tüm şartları sağlayan tek firma. Ama bizim küçük yatırımcı böyle potansiyeli olan kağıtlardan ziyade uçan kaçanlara bayılır. Son 5 yılda Otokar bire otuz gitti. Bu beş yılın içinde derin krizler ve pandemi var. Bugün pozisyon açanın bile önümüzdeki 5 senede bu ihalelerden sadece birinin alınmasıyla maliyetlerini çift hanelere düşürmesi oldukça olasıdır.
Yer İmleri