Sayfa 983/994 İlkİlk ... 483883933973981982983984985993 ... SonSon
Arama sonucu : 7951 madde; 7,857 - 7,864 arası.

Konu: OTKAR - Otokar

  1. #7857
     Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    Bugün karara bağlanıyor diye kesin bir duyum yok. Ancak, Romanya'da savunma sanayi fuarı başladı dün ve Otokar'dan en önemli katılımcılarından. Dün zaten KAP'a haber gelmediğine göre bu fuarda da imzalar atılmayacak demektir.
    “Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.” JCR Eurasia tarafından değerlendirilmiştir.
     2023 yılında satış adetlerindeki yükselişle birlikte güçlü gelir ve FAVÖK büyümesi
     Ciroda yüksek paya sahip ihracat satışları
     Likidite yönetimini belli ölçüde kolaylaştıran kayda değer likit varlık seviyesi
     Güçlü Ar-Ge merkezi ve yeni ürün-marka yaratma gücü sayesinde sağlanan rekabet avantajları
     2023 yılında tahvil ihracı yoluyla çeşitlendirilmiş dış finansman kaynakları
     Çeşitli ülkelerdeki kanıtlanmış başarılı geçmişi ve saygın markaları ile Türk savunma sanayii ve ticari araç sektöründeki güçlü konumu
     Kurumsal yönetim uygulamalarına yüksek düzeyde uyum
     Türkiye'nin önde gelen yatırım holding şirketlerinden biri olan Koç Holding’in iştiraki olması
     2023 yılında iyileşme göstermesine rağmen devam eden yüksek finansal kaldıraç
     Kayda değer seviyede düşük faiz karşılama oranları
     Önemli seviyede finansman giderlerinin net karlılığı baskılaması
     2024 ilk çeyrekte önemli seviyede artan net borçluluk
     Yüksek stok seviyesi sebebiyle artan dış finansman ihtiyacı ve belli ölçüde fiyat dalgalanmalarına maruz kalınması
     Uzun nakit dönüşüm döngüsü
     Savunma sanayi sektörüne özgü, ülkelerin uyguladığı bariyerlere ilişkin operasyonel risk
     Öncü ekonomik göstergeler küresel çapta ekonomik yavaşlamaya işaret ederken, miktarsal sıkılaştırma tedbirlerinin yurt içinde tüketim
    artışını kısıtlamayı ve yumuşak iniş sağlamayı hedeflemesi
    Esas itibariyle yukarıdaki hususlar kapsamında “Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.” nin Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating notu “AA
    (tr)” seviyesinden “A+ (tr)” seviyesine revize edilmiş olup diğer tüm not ve görünümleri aşağıdaki şekilde oluşmuştur.

    Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : A+ (tr) / (Stabil Görünüm)
    Kısa Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : J1 (tr) / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Uluslararası Yabancı Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Uluslararası Yerel Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Ulusal İhraç Notu : -
    Kısa Vadeli Ulusal İhraç Notu : -




    Not artırımı da geldi. Sırada ihale haberi olur inşallah.

  2. Bugün diğer savunma şirketleri hareketliydi buda teknikle meşgul. acil topuklaması için ihale lazım sabır en azından bu düşüşlerde fazla ezilmedi kimsede pek kalmadımı ne uğrayan yok arada birde takas yollayan arkadaş olsa teşekkür ederiz .saygılar.........

  3. #7859
     Alıntı Originally Posted by Devir Yazıyı Oku
    Bugün diğer savunma şirketleri hareketliydi buda teknikle meşgul. acil topuklaması için ihale lazım sabır en azından bu düşüşlerde fazla ezilmedi kimsede pek kalmadımı ne uğrayan yok arada birde takas yollayan arkadaş olsa teşekkür ederiz .saygılar.........
    Yandaşa peşkeş çekilen Altay tankı ihalesinden beri popüleritesini yitirdi üstad. Altay tankı projesinde de son 7 senedir seri üretime geçildi, geçiliyor diye periyodik olarak haber yaparlar. Ortada ne tank var ne motor. Oysa Otokar alsaydı ihaleyi şu an en az 250 tank TSK'ya teslim edilmişti hatta Otokar ihracatına bile başlamıştı. Bu ihalenin kronolojisini çok yazdım bu topicte. Adapazarı tank palet fabrikasının hayatında hiç paletli üretmemiş bir firmaya Altay tankı ihalesi verildikten sonra nasıl 50 milyon USD gibi komik bir bedele verildiğini vb.

    Neyse?

    Nihayetinden Otokar küçük yatırımcının sevdiği tahtalardan olmadı. Oysa istikrarlı bir şekilde temettü veren, kendi alanında dünyadan ilk üçe giren, 55 ülkeye savunma sanayi ve endüstriyel ürünlerini ihraç eden bir Koç şirketi. O kadar büyük bir potansiyel barındırıyor ki kimse farkında değil. Backlogunu bir ihale ile 10 katına çıkartma potansiyeli var. Atıl kapasitesini doldurması halinde net kar marjı %25'ten aşağıda olmaz. Romanya, Kazakistan, BAE ve Güney Amerika'da büyük ihalelerin ilk üçünde hatta Romanya'da tüm şartları sağlayan tek firma. Ama bizim küçük yatırımcı böyle potansiyeli olan kağıtlardan ziyade uçan kaçanlara bayılır. Son 5 yılda Otokar bire otuz gitti. Bu beş yılın içinde derin krizler ve pandemi var. Bugün pozisyon açanın bile önümüzdeki 5 senede bu ihalelerden sadece birinin alınmasıyla maliyetlerini çift hanelere düşürmesi oldukça olasıdır.

  4.  Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    Yandaşa peşkeş çekilen Altay tankı ihalesinden beri popüleritesini yitirdi üstad. Altay tankı projesinde de son 7 senedir seri üretime geçildi, geçiliyor diye periyodik olarak haber yaparlar. Ortada ne tank var ne motor. Oysa Otokar alsaydı ihaleyi şu an en az 250 tank TSK'ya teslim edilmişti hatta Otokar ihracatına bile başlamıştı. Bu ihalenin kronolojisini çok yazdım bu topicte. Adapazarı tank palet fabrikasının hayatında hiç paletli üretmemiş bir firmaya Altay tankı ihalesi verildikten sonra nasıl 50 milyon USD gibi komik bir bedele verildiğini vb.

    Neyse?

    Nihayetinden Otokar küçük yatırımcının sevdiği tahtalardan olmadı. Oysa istikrarlı bir şekilde temettü veren, kendi alanında dünyadan ilk üçe giren, 55 ülkeye savunma sanayi ve endüstriyel ürünlerini ihraç eden bir Koç şirketi. O kadar büyük bir potansiyel barındırıyor ki kimse farkında değil. Backlogunu bir ihale ile 10 katına çıkartma potansiyeli var. Atıl kapasitesini doldurması halinde net kar marjı %25'ten aşağıda olmaz. Romanya, Kazakistan, BAE ve Güney Amerika'da büyük ihalelerin ilk üçünde hatta Romanya'da tüm şartları sağlayan tek firma. Ama bizim küçük yatırımcı böyle potansiyeli olan kağıtlardan ziyade uçan kaçanlara bayılır. Son 5 yılda Otokar bire otuz gitti. Bu beş yılın içinde derin krizler ve pandemi var. Bugün pozisyon açanın bile önümüzdeki 5 senede bu ihalelerden sadece birinin alınmasıyla maliyetlerini çift hanelere düşürmesi oldukça olasıdır.
    O ihale hala vicdanımda derin bir sızı bırakmıştı ehline verilmeyince malesef durum yazdığınız gibi bütün testlerden geçmişti neyse
    ileriye bakalım.bu sermaye ile bu yazdığın savunma araçları çok potansiyel olduğu bariz ortada milyar dolarlık her teslimat başlayınca yatırımcılar uçuşur .Sağlık olsun ülkemize bişey olmasın jeopolitik durumlardan dolayı savunması güçlü olanlar gündemde olurlar.
    burada neye ortak olduğunun farkında olmak.orta ve uzun vadeye yayarak beklemek.otokarla devam ytrtv deil bilsem kendime faydam olurdu..

  5.  Alıntı Originally Posted by mzffr Yazıyı Oku
    “Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.” JCR Eurasia tarafından değerlendirilmiştir.
     2023 yılında satış adetlerindeki yükselişle birlikte güçlü gelir ve FAVÖK büyümesi
     Ciroda yüksek paya sahip ihracat satışları
     Likidite yönetimini belli ölçüde kolaylaştıran kayda değer likit varlık seviyesi
     Güçlü Ar-Ge merkezi ve yeni ürün-marka yaratma gücü sayesinde sağlanan rekabet avantajları
     2023 yılında tahvil ihracı yoluyla çeşitlendirilmiş dış finansman kaynakları
     Çeşitli ülkelerdeki kanıtlanmış başarılı geçmişi ve saygın markaları ile Türk savunma sanayii ve ticari araç sektöründeki güçlü konumu
     Kurumsal yönetim uygulamalarına yüksek düzeyde uyum
     Türkiye'nin önde gelen yatırım holding şirketlerinden biri olan Koç Holding’in iştiraki olması
     2023 yılında iyileşme göstermesine rağmen devam eden yüksek finansal kaldıraç
     Kayda değer seviyede düşük faiz karşılama oranları
     Önemli seviyede finansman giderlerinin net karlılığı baskılaması
     2024 ilk çeyrekte önemli seviyede artan net borçluluk
     Yüksek stok seviyesi sebebiyle artan dış finansman ihtiyacı ve belli ölçüde fiyat dalgalanmalarına maruz kalınması
     Uzun nakit dönüşüm döngüsü
     Savunma sanayi sektörüne özgü, ülkelerin uyguladığı bariyerlere ilişkin operasyonel risk
     Öncü ekonomik göstergeler küresel çapta ekonomik yavaşlamaya işaret ederken, miktarsal sıkılaştırma tedbirlerinin yurt içinde tüketim
    artışını kısıtlamayı ve yumuşak iniş sağlamayı hedeflemesi
    Esas itibariyle yukarıdaki hususlar kapsamında “Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.” nin Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating notu “AA
    (tr)” seviyesinden “A+ (tr)” seviyesine revize edilmiş olup diğer tüm not ve görünümleri aşağıdaki şekilde oluşmuştur.

    Uzun Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : A+ (tr) / (Stabil Görünüm)
    Kısa Vadeli Ulusal Kurum Kredi Rating Notu : J1 (tr) / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Uluslararası Yabancı Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Uluslararası Yerel Para Kurum Kredi Rating Notu : BB / (Stabil Görünüm)
    Uzun Vadeli Ulusal İhraç Notu : -
    Kısa Vadeli Ulusal İhraç Notu : -




    Not artırımı da geldi. Sırada ihale haberi olur inşallah.
    Sayın muzaffer
    Eski bir otokar yatırımcısı olarak ara ara sizlerin bilgilerinden faydalanıyoruz.
    Saglık ve güvenlik alanındaki iyi şirketler büyümeye hep müsait.
    Otokar ın baaına gelenleri biliyoruz buna ragmen iyi getiri sundugu da ortada.
    Otokar la hisse olarak ilk tanısmam 2013 yılları idi sonra yollarımızı ayırdık.
    Ancak ilk fark edişim 2013 yıllarındaki Nato raporu ile oldu.
    Nato üye ülkelerin askeri makamlarına bir rapor sundu ve Avrupa yı iç gücenlik tarbikatları yapması için uyardı.
    Raporun bazı bölümleri üye ülkelere verilmedi.
    Sonea arap baharı vs derken göç meseleleri ortaya cıktı.
    Baslıklardan biri tarım su idi.
    Hektas ve Türktraktör ve otokar ı bu raporla almaya baslamıstım vs vs
    Raporda çin ve hindistan hareketlenirse asagıdan yukarıya 600 milyon göçten bahsediyordu avrupa yı ve Amerika yı uyarıyordu.
    Bu hareketi Çin süpürme iktirme yaparak yapabilir vs diyerek analizler vardı.
    Demem o ki otokar önü açık bir şirket sizlerin de isaret ettiğiniz gibi.
    Benim size merakım Otokar yabancı güney kore veya ingiliz bir ortakla pazarlarda askeri araçlarda baskın hale gelme olasılıgı yok mudur?
    Bilirsiniz ki g kore avusturalya isi sanırım 6.5 milyar dolarlık askeri araç satısı yapacak.
    Güçlü alandaki bir partner Otokar ı daha da baskın hale getirmez mi?
    Bu yönde bir emare yok ama şu an ilerise olur mu diye düşünmeden edemiyorum.
    Türkiye de kendi ihtiyaclarını Otokar dan mutlaka karsılamalı diye düşünüyorum.
    Yine zırh vs de yerli üretim adımını atarak elini güçlendirmeye calıstıgını biliyoruz.
    Şu an düşünmüyorum ama ileride belki otokar a tekrar yatırımcı olurum.
    Bol kazanç.

  6. #7862
     Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Sayın muzaffer
    Eski bir otokar yatırımcısı olarak ara ara sizlerin bilgilerinden faydalanıyoruz.
    Saglık ve güvenlik alanındaki iyi şirketler büyümeye hep müsait.
    Otokar ın baaına gelenleri biliyoruz buna ragmen iyi getiri sundugu da ortada.
    Otokar la hisse olarak ilk tanısmam 2013 yılları idi sonra yollarımızı ayırdık.
    Ancak ilk fark edişim 2013 yıllarındaki Nato raporu ile oldu.
    Nato üye ülkelerin askeri makamlarına bir rapor sundu ve Avrupa yı iç gücenlik tarbikatları yapması için uyardı.
    Raporun bazı bölümleri üye ülkelere verilmedi.
    Sonea arap baharı vs derken göç meseleleri ortaya cıktı.
    Baslıklardan biri tarım su idi.
    Hektas ve Türktraktör ve otokar ı bu raporla almaya baslamıstım vs vs
    Raporda çin ve hindistan hareketlenirse asagıdan yukarıya 600 milyon göçten bahsediyordu avrupa yı ve Amerika yı uyarıyordu.
    Bu hareketi Çin süpürme iktirme yaparak yapabilir vs diyerek analizler vardı.
    Demem o ki otokar önü açık bir şirket sizlerin de isaret ettiğiniz gibi.
    Benim size merakım Otokar yabancı güney kore veya ingiliz bir ortakla pazarlarda askeri araçlarda baskın hale gelme olasılıgı yok mudur?
    Bilirsiniz ki g kore avusturalya isi sanırım 6.5 milyar dolarlık askeri araç satısı yapacak.
    Güçlü alandaki bir partner Otokar ı daha da baskın hale getirmez mi?
    Bu yönde bir emare yok ama şu an ilerise olur mu diye düşünmeden edemiyorum.
    Türkiye de kendi ihtiyaclarını Otokar dan mutlaka karsılamalı diye düşünüyorum.
    Yine zırh vs de yerli üretim adımını atarak elini güçlendirmeye calıstıgını biliyoruz.
    Şu an düşünmüyorum ama ileride belki otokar a tekrar yatırımcı olurum.
    Bol kazanç.
    Üstad, yazdıklarınız çok değerli bilgiler ve bu konuda inanın sayfalarca makale yazılır. Ancak, eski genel müdürümüz Serdar Bey'in vizyonu biraz daha farklıydı ki bence o yönetim felsefesi doğrultusunda Otokar iş geliştirme, pazarlama ve strateji aktivitelerine devam ediyor. Şöyle ki; dünyanın birçok bölgesinde; iç karışıklıklar, huzursuzluklar, sınır ve bölgesel çatışmalar, demografik göçler ve sıcak çatışmalar devam ediyor. Otokar; gelişmiş ülkelerden ziyade gelişmekte olan ve/veya gelişmemiş coğrafyalara yatırım yapmayı tercih ediyor. Bunların en önemli dördü Güney Amerika, Kazakistan, BAE ve Romanya. Bu ülkelerde, bu ülkelerin yerli sanayisini de işe ortak edecek şekilde ve yine bu ülkelerin bölgelerindeki pazarlarda en agresif oyuncu olacak şekilde yatırımlarını yapıyor. Türk savunma, havacılık ve uzay sanayimiz de bu şekilde gelişmiştir. Off set adı verilen ticari sözleşmeler kapsamında THY Boeing'den uçak almıştır ama hükümet Boeing'e demiştir ki 10 milyar dolarlık uçak parasının 5 milyar dolarını Türkiye içerisindeki alt yüklenicilerde harcayacaksın. Bu sayede; önce fason üretim başlamıştır. Bugün gururla adından bahsettiğimiz TAI bu konuda öncüdür. İlk önce F-16 montajı yapmıştır, daha sonra F-16'nın parçalarını, Lockheed Martin, General Motors ürünlerinin parçalarını Türkiye'de fason üretmeye başlamıştır. Buradan edindiği tecrübe ile kendi tasarımını yapmaya başlamış ve bu tasarım ve üretim beşeri sermayesinin Kaan, Anka, Hürkuş tasarlayıp üretecek ve tüm dünyaya ihraç edecek seviyeye getirmiş ve kendi eko sistemini oluşturmuştur. Arkasından Aselsan, Roketsan, Havelsan gibi vakıf şirketleri de bu takıma girip Otokar, FNSS, BMC, Nurol Makina gibi platformcularla birlikte Türk Savunma, Havacılık ve Uzay sanayinin ilk 11'i tüm dünyadaki ihalelerde söz sahibi duruma gelmiştir. Bu felsefeyi Kazakistan, Romanya, BAE'de uygulamak istiyor ve zırhlı araç sektöründe Otokar bu ülkelerin hükümetleri ile bu konuda hem fikir. Otokar, bu ülkelerde ortaklıklar kurdu ve her ihalede bu ülkelere teknoloji transferi gerçekleştirecek. Bu aslında bi risk olarak görünse de Otokar'ın bahsettiğiniz Güney Kore, Birleşik Krallık rakipleri ile arasında bir pazar gücü oluşturmasına vesile olacak. Yarın, BAE'deki Tawazun ki BAE'nin SSB'si gibi bir yapıdır körfez bölgesinde hakim güç olacak. Romanya, Rus tehdidi altındaki Doğu Avrupa'da ciddi bir oyuncu olacak. Kazakistan; Türki Cumhuriyet'lere hitap edecek. Bu tür bir ihracat felsefesi güdüyor Otokar üst yönetimi.

    Otokar ile ilgili sıkıntılı konular yok mu? Elbette önemli problemleri var. Bence en önemlisi yurtiçindeki haksız rekabet. Önce belediyelerin el değiştirmesiyle ticari tarafta bu risk ortadan kalktı. Bence 2028 seçimleriyle beraber savunma sanayi tarafında da bu risk ortadan kalkacak. Bu risk ortadan kalktığında Otokar dünyanın neredeyse en yüksek zırhlı üretim kapasitesiyle parıl parıl parlayacak. Bunu yerli yabancı kurumsal yatırımcılar 2026-2027 yıllarında fiyatlamaya başlayacaktır. İkinci risk ise yönetim kurulu başkanımızın ana iştigal konusunun Fenerbahçe olması. Fenerbahçeli arkadaşlar kızmasınlar ama Sn. Ali Koç birçok Koç şirketinin ya yönetim kurulu başkanı ya yönetim kurulu üyesi. Bu sebeple profesyonel konsantrasyonunu şirketler ve Fenerbahçe arasında bölmek zorunda kalıyor. İşin içine siyaset te girince Otokar bundan zarar görüyor. Aziz Yıldırım'ın başkan seçilmesiyle bu riskin de ortadan kalkacağını değerlendiriyorum.

    İlk paragrafta yazdığım sebepler nedeniyle Otokar Avusturalya ihtiyaçları kapsamındaki ihalelere girse bile ortak üretim, teknoloji transferi gibi konularda agresif olmayacaktır. Çünkü o coğrafya zaten gelişmiş. Yani o coğrafyanın kendi Otokar'ları var. Olursa bir işbirliği tadından yenmez çünkü dünyanın her yerinde var oluruz.

    Yatırım konusuna gelirsek benim stratejim yeni genç kardeşlerimize göre oldukça defansif. Belki 50 yaşına geldiğim içindir. Portföyümün ciddi bir yoğunluğu (%55) burada ve Koç batmadığı müddetçe burada olmaya devam edecek. 5 sene önce 3-5 lotla başladığım serüven, temettüler, bedelsizler derken sıfıra yakın maliyet ve iyi bir araba parası toplam kara geldi. 10-12 sene sonra emekli olduğumda aylık 1.000 usd civarı temettü hedefim var Otokar'da. Pandemi senesini saymazsanız Otokar'ın temettü verimliliği %4 civarı. Ancak, yukarıda yazdığım gibi iki büyük risk kısa ve orta vadede ortadan kalkmak üzere ve Otokar'ın zırhlı tarafında ciddi bir atıl kapasitesi var. Herşey yolunda giderse önümüzdeki seneden itibaren net karlılık ve temettü veriminde son 6-7 yıl temettü ortalamasının üzerine çıkacağını düşünüyorum.

    Herkese iyi hafta sonları dilerim.

  7. Ülkede finasal durumlar bu kadar belirsizken, şirketlerin öncellikle finansal borçları temizleyecek icraatlarda bulunmaları önemli.

    Sanırım tahsisli 20 milyon lot civarında hisse ihraç edilirse borçları çok hafifletir sanırım.

    Otokar üretimi teknoloji ve kaliteli ürünlerle, yurtdışı ilgiyi büyütüyor ama birde içerideki örtülü ambargoda kalkalarsa önü oldukça açık..

  8. #7864
     Alıntı Originally Posted by 1prometheus Yazıyı Oku
    Ülkede finasal durumlar bu kadar belirsizken, şirketlerin öncellikle finansal borçları temizleyecek icraatlarda bulunmaları önemli.

    Sanırım tahsisli 20 milyon lot civarında hisse ihraç edilirse borçları çok hafifletir sanırım.

    Otokar üretimi teknoloji ve kaliteli ürünlerle, yurtdışı ilgiyi büyütüyor ama birde içerideki örtülü ambargoda kalkalarsa önü oldukça açık..
    2024 Mayıs ayı OSD verileri büyük bir müjdeyle geldi. 1 adet yurtiçi 70 adet yurtdışı olmak üzere Mayıs ayında 71 adet askeri araç satışı var. Daha önce de yazdığım gibi ilk çeyrekler olumsuz olur sonra düzelme başlar ve en parlak çeyrek son çeyrek olur. Karşılaştırma açısından 2023 Mayıs ayı askeri araç satışı sadece 25 adet. Yani neredeyse üçe katlamış askeri araç satışlarını Mayıs ayında. İnşallah diğer çeyreklerde de artarak devam eder. Ticari tarafta da rakamlar 2023'ün oldukça üzerinde. 2023 Mayıs midibüs satışı 149 adet, 2024 Mayıs midibüs satışı 182 adet. 2023 Mayıs otobüs satışı 131 adet, 2024 Mayıs otobüs satışı 147 ve hepsi ihracat. Dolayısıyla ikinci çeyrek bilanço ile tekrar kara geçip F/K'nın düşmesini bekliyorum. Bugün yanlış hatırlamıyorsam Halk yatırım raporunda ilk defa 1000 liraya yakınsayan bir hedef fiyat verildi.

Sayfa 983/994 İlkİlk ... 483883933973981982983984985993 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •