ALLAH ım bana doğruyu doğru, yanlışı da yanlış olarak göster ve bana doğru ile amel etmeyi nasip et
Ege Gübre Limanı bölgedeki Nemport limanı ile beraber en büyük ve en iyi limanı. Nemport bu sıralar halka açılsaydı ve değeri 40 milyar olsaydı muhtemelen yatırımcılar ona deli gibi saldıracaktı
Veya onun halka arz fiyatını gören işi bilenler Ege Limana saldıracaklardı. Şimdilik böyle bir imkan olmadığına göre elimizdeki en güzel halka açık limanı değerledirmek düşüyor bize
Piyasa değeri an itibarıyla 5.5 milyar tl
BYD yatırıma geldi, Cherry de yolda... Belki bu büyüklükte olmasa da birkaç yatırım daha gelebilir.
En sonunda kendileri geliyor
Evet, en sonunda kendileri geliyorlar. Bildiğiniz gibi dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD de de Türkiye ye kendisi geldi. Cherry nin yatırım konusunda henüz netleşme olmasa da yatırımı kendisinin yapacağı tahmin ediliyor.
Çinli elektrikli araç üreticilerinin Türkiye ye gelmesinin en büyük nedeni, önemli üretim rakamlarına ulaşan bu üreticilerin kapasitelerini başka pazarlara ulaştırmaya çalışmaları. Çin ekonomisinin yavaşlaması da bu arayışları hızlandırmış görünüyor. Devletin de çoğunda birebir yatırımcı olduğu bu üreticiler, hem Türkiye pazarının büyüklüğüne buradan da çevre pazarlara girebilmeyi planlıyor.
https://www.ekonomim.com/kose-yazisi...lebilir/756437
İçimde bir ses, yüzde yüzü ege gübreye ait ve bizim de ortağı olduğumuz bu limanı halka arz ederek şirketin kasasını dolduracaklarını söylüyor.
İş yatırım boşuna toplamıyor.
Ytd
23106RN0DA cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sanmıyorum ama hayali bile güzel. Veya şöyle bi hayal daha iyi olurdu. BYD nin malum bölgede limanı yok, bu devlerin genelde kendi limanları olur. Bizim tatlı su kurnazları Gençer lere 1 milyar dolar teklif ile gelirler mi.
Düşünsenize 1 milyar piyasa değerinden satın alma ve ortağı olduğumuz şirket Dünya devi BYD
Hayalse alın size hayal.![]()
Son düzenleme : MAHARAJ; 24-07-2024 saat: 23:58.
Üstadım bence hayal değil yıllar önce Ender Yorgancılar gazete de demeci var Çinli bir liman işletmecisi nin Aliağa limanlarına ilgisi var diye ve cazip kılan Aliağa nın meşhur İpekyolu hattı üzeri olması ve esas bomba Çinliler malum dev işler o noktada gemiler postpanamax büyük gemiler ve bu gemilerin yanaşması için su derin olmalı şimdi Nemrut limanlar bölgesi en ideal su derinliği Eggub limanında var ve yeni kapasite ve iskele uzatma daha da cazip kılacak
Şimdi patrona genel kurul da bu fiyata satarmısınız diye sordular
Patrona bu soruya güldü
Olağan gülecek tabi piyasa değeri komedi oda farkında
Gıdıklayacak bir fiyat olursa ancak neden olmasın glbi cevap verdi
Şimdi yıllar önce bir genel kurulda yine en az Alsancak limanından daha değerli demişti
Alsancak limanı malum 2007 ki bu rakam şu anda sene 2024 limanlar daha kıymetli ama 2007 emsali 1.275 milyar dolar ihalede görülen bu
En az dediği noktada 1.5-2 milyar dolar demek bence
Gıdıklayıcı teklif gelirse demişti oda bence 3 milyar dolar olur belki ama işte sene 2007 ye göre şuanda işte byd vs limanları Aliağa yı daha kıymetli kılacak
Halka arz edilecek olsa arsayı günceller o sizin verdiğiniz sahibinden ilanı minimum değeri olur yeni defter değeri ve bedelsiz potansiyeli akılara zarar olur işte Konya egeen gibş bedelsiz deposu dolar zaten patron da dedi toplantı arsa çok kıymetli blz biliyoruz ama güncellesek siz blrde bedelsiz istersiniz diye ve pd dd şu anda blle 1 de o vakit 0,01 mi olur eksi mi olur potansiyel bakar mısınız neyse son halka arzlar gerçek değeri ama ona rağmen 4-5 kat prim ama blz daha gerçek basic temel değerinden ne kadar çok uzaktayız ve son halka arzlar pd dd lere bakın nerede biz daha arsa güncel değilken nerede
Halka arz reklam filmi de bu olsa kimbilir kaç milyarlarca dolardan halka arz olur ve millete 1-2 lot gelirdi yoksak talep
https://youtu.be/orpgwAfF-Eo?si=7WbIvOkJxLMJBGnR
Yer İmleri