Artan

13,86 10 18:10
16,73 9.99 18:10
48,46 9.99 18:10
47,80 9.99 18:10
9,49 9.97 18:10
Artan Hisseler

Azalan

74,25 -10 18:10
1,80 -10 18:10
247,50 -10 18:10
261,00 -10 18:10
355,50 -10 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

12.483.671.562,50 18:10
7.660.126.892,25 18:10
7.224.558.633,72 18:10
6.414.277.037,00 18:10
6.015.548.689,20 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 5924 madde; 1 - 8 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
     Alıntı Originally Posted by Oralet_Osman Yazıyı Oku
    Dün Ford Otosanın düzenlediği Gölcük ve Yeniköy fabrika gezisi ve ardından yapılan analist toplantısına katıldık. Toplantıdan aldığımız kısa notlar şu şekildeydi:


    1. Öncelikle satış rakamlarına kısaca değinildi. Avrupa ticari araç pazarının yılın ilk yarısında %11 büyüyerek 1,2 milyon adede ulaştığı, Avrupa van pazarının ise %13 büyüyerek 1 milyon adede çıktığı vurgulandı. 3. çeyrekte de ihracat tarafında güçlü büyümenin sürdüğü, hatta Fordun Avrupada pazar payını biraz artırdığı ifade edildi. Yılın geri kalanında ise Kasım ve Aralık aylarında siparişlerde bir miktar yavaşlama olabileceği, 2025 yılında ise ihracat pazarlarında bir miktar zayıflık yaşanabileceği belirtildi. Ancak VW araç üretimi sayesinde Fordun 2025 rakamlarının 2024 ün üzerinde olacağı söylendi.


    2. Türkiye pazarı için, 2022 ve 2023 yıllarında enflasyonist ortamın OEM lerin elini güçlendirdiği, ancak piyasanın bir miktar güç kaybettiği ifade edildi. 2024 yılında otomotiv pazarının 1,2 milyon adetle kapanmasının, 2025 te ise 1 milyon adet seviyesine gerilemesinin olası olduğu belirtildi. Ayrıca 2025 yılında araç ÖTV matrahlarında bir güncelleme beklenmediği ifade edildi. 2025 te yatırım harcamasının 2024 e paralel 1 milyar Euro olabileceği aktarıldı.


    3. Elektrikli binek ve ticari araçlar ile Çin in olası etkisi de gündeme geldi. BYD nin orta sınıf ticari araçlarda elektrikli üretime başladığı biliniyor. Çinli üreticilerin ticari araçlarda rekabet edebilmesinin biraz zaman alacağı, ticari araçların 7/24 çalışmasının ve gelişmiş bir servis ağına sahip olmasının gerektiği vurgulandı. Çinli üreticilerin servis ağı ve hizmet noktaları konusunda daha kat etmeleri gereken bir yol olduğu dile getirildi. Ford un tüm araçlarına hem elektrik hem de içten yanmalı seçeneklerini üretmesinin Elekrikli araçlara geçiş sürecinde bir avantaj olduğunu ayrıca aktardılar.


    4. İkinci temettü dağıtımı konusunda ise kesin bir bilgi olmamakla birlikte, mevcut makroekonomik koşullar nedeniyle bunun gerçekleşmeyebileceği ifade edildi.

    Alıntıdır
    Yatırımcı ilişkileri 4. Maddeyi yalanladı.

    Zaten o açıklamayı yapmak SUÇ.

    Dogru cevabı paylaşıyorum


  2.  Alıntı Originally Posted by Hasan. Yazıyı Oku
    Yatırımcı ilişkileri 4. Maddeyi yalanladı.

    Zaten o açıklamayı yapmak SUÇ.

    Dogru cevabı paylaşıyorum
    "İlgili analistin yorumu gerçeği yansıtmamaktadır" demişler. Demek ki analistin birisi gerçekten böyle bir yorum yapmış ve bu yayılarak Ford Otosana kadar gitmiş. Kim olduğunu da onlar biliyordur aslında

  3.  Alıntı Originally Posted by oralet_osman Yazıyı Oku
    "ilgili analistin yorumu gerçeği yansıtmamaktadır" demişler. Demek ki analistin birisi gerçekten böyle bir yorum yapmış ve bu yayılarak ford otosana kadar gitmiş. Kim olduğunu da onlar biliyordur aslında
    aslında kmtü niyet yok analist açıklamayı öyle yorumlamış çünkü net olmayan yoruma açık bir cevap vermişler Analiste...soruya böyle bir cevap verirsen o da öyle yorumlar
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •