Sayfa 243/659 İlkİlk ... 143193233241242243244245253293343 ... SonSon
Arama sonucu : 5269 madde; 1,937 - 1,944 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1.  Alıntı Originally Posted by Dudu Yazıyı Oku
    Kaynak yok, bana da geldi...

    Vermiyorsa da bir bildikleri vardir deyip onumuze bakacagiz...
    Tüpraş tan iki temettü aldın.
    Nakite boğulmuşundur.
    Yeni birkaç şirket de almışın.
    Napacan parayı vermesin boşver.
    Bak şirket de diyor byd geliyor diye😅
    Ytd

  2. Avrupa merkez bankası başkanı raporu mutlaka okunmalı.
    Türk şirketleri için Avrupa da yatırım yapmak önümüzdeki süreçte enerji bilişim otomotiv bileşenleri teknoloji vs de fırsatlar sunacaktır.
    Yazılım alanında Türkiye’den Avrupa ya iş yapmak fevkalede karlı.
    Türkiye deki küçük büyük şirketler Avrupa operasyonlarını arttırmalı.Ve/veya birleşme olmalı global rekabet için o zaman Avrupa da yer bulacaklardır.
    İtalya özellikle bazı alanlarda önemli fırsatlar sunuyor.
    Ytd

  3.  Alıntı Originally Posted by Oralet_Osman Yazıyı Oku
    Dün Ford Otosanın düzenlediği Gölcük ve Yeniköy fabrika gezisi ve ardından yapılan analist toplantısına katıldık. Toplantıdan aldığımız kısa notlar şu şekildeydi:


    1. Öncelikle satış rakamlarına kısaca değinildi. Avrupa ticari araç pazarının yılın ilk yarısında %11 büyüyerek 1,2 milyon adede ulaştığı, Avrupa van pazarının ise %13 büyüyerek 1 milyon adede çıktığı vurgulandı. 3. çeyrekte de ihracat tarafında güçlü büyümenin sürdüğü, hatta Fordun Avrupada pazar payını biraz artırdığı ifade edildi. Yılın geri kalanında ise Kasım ve Aralık aylarında siparişlerde bir miktar yavaşlama olabileceği, 2025 yılında ise ihracat pazarlarında bir miktar zayıflık yaşanabileceği belirtildi. Ancak VW araç üretimi sayesinde Fordun 2025 rakamlarının 2024 ün üzerinde olacağı söylendi.


    2. Türkiye pazarı için, 2022 ve 2023 yıllarında enflasyonist ortamın OEM lerin elini güçlendirdiği, ancak piyasanın bir miktar güç kaybettiği ifade edildi. 2024 yılında otomotiv pazarının 1,2 milyon adetle kapanmasının, 2025 te ise 1 milyon adet seviyesine gerilemesinin olası olduğu belirtildi. Ayrıca 2025 yılında araç ÖTV matrahlarında bir güncelleme beklenmediği ifade edildi. 2025 te yatırım harcamasının 2024 e paralel 1 milyar Euro olabileceği aktarıldı.


    3. Elektrikli binek ve ticari araçlar ile Çin in olası etkisi de gündeme geldi. BYD nin orta sınıf ticari araçlarda elektrikli üretime başladığı biliniyor. Çinli üreticilerin ticari araçlarda rekabet edebilmesinin biraz zaman alacağı, ticari araçların 7/24 çalışmasının ve gelişmiş bir servis ağına sahip olmasının gerektiği vurgulandı. Çinli üreticilerin servis ağı ve hizmet noktaları konusunda daha kat etmeleri gereken bir yol olduğu dile getirildi. Ford un tüm araçlarına hem elektrik hem de içten yanmalı seçeneklerini üretmesinin Elekrikli araçlara geçiş sürecinde bir avantaj olduğunu ayrıca aktardılar.


    4. İkinci temettü dağıtımı konusunda ise kesin bir bilgi olmamakla birlikte, mevcut makroekonomik koşullar nedeniyle bunun gerçekleşmeyebileceği ifade edildi.

    Alıntıdır
    bir tek tacirler rapor yayınlamış toplantı ile ilgili orda da bunlar yazmıyor.
    twitterda da yazmıyor bunlar. google da yine yok.
    kapta açıklanabilecek bir bilgiyi böyle toplantıda bu şekilde ifade edilmesi de suç

  4. #1940
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Istanbul/Montreal
    Yaş
    65
    Gönderi
    36,666
    Tacirler raporunu okudum.

    Yukaridaki kaynagi belirsiz yaziya gore cok farkli, temettuden soz edilmiyor ama Tacirlerin kendi tahminleri var.
    Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY

  5. #1941
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Istanbul/Montreal
    Yaş
    65
    Gönderi
    36,666
     Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Tüpraş tan iki temettü aldın.
    Nakite boğulmuşundur.
    Yeni birkaç şirket de almışın.
    Napacan parayı vermesin boşver.
    Bak şirket de diyor byd geliyor diye😅
    Ytd
    Verirse de kabulum, vermezse de.

    Yonetime guveniyorum.

    Vermezse paramizi yemezler yatirima kullanirlar.
    Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY

  6. #1942
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Istanbul/Montreal
    Yaş
    65
    Gönderi
    36,666
     Alıntı Originally Posted by uzunvade87 Yazıyı Oku
    Tüpraş tan iki temettü aldın.
    Nakite boğulmuşundur.
    Yeni birkaç şirket de almışın.
    Napacan parayı vermesin boşver.
    Bak şirket de diyor byd geliyor diye😅
    Ytd
    Parayi severim.

    Masraflar cok artti.

    15 kg kedi mamasi 1000 TL artik.
    Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY

  7. trend başlangıcıdır umarım artık ya yeter :D ama ufak bir düzeltme daha yapar, yatyda devam eder bilançoya kadar.... 859,5 3 kere denedi 3 ünde de kıramadı işleyen dip oldu iyi direndi bakalım neler olacak

    bunun dibi tepesi neresi diyenlere sadece teknik analizle bir fikir verecek kendi kişisel deneyişmlerimden bahsetmek isterim kesinlike yatrım tavsiyesi olmayıp kullandığım yöntemi anlatmaktır amacım ve kişsiel görüşlerimdir sadece beni bağlar

    bana göre dolar bazında da aynı mantık geçerli neyse

    dip arayışında işleyen dip 6ay - genelde 1 yıl içinde derin düzeltmelerde düşüş tamamlanıp yataya sardıktan sonra inebildiği en aşağı seviyedir. yıllar önceki dipten bize ne ? şimdilik 859,5 işleyen diptir...


    yoksa 859,5 altında 820 var onun altında 720-740 var onun altında başka bir şey bu dip arayışının sonu gelmez

    işleyen tepe, bir önceki işleyen dip ile bir sonraki işleyen dip arasındaki fark kadar yukarı da ya da aşağıda klamsıdır


    diyelim bir önceki işleyen dip 740 bir sonraki işleyen dip 859,5 aradaki fark takribi 120 tl işeyen tepe görülen son tepe + 120 tl olma olasılğı daha yüksek olur 1222+120= 1340 temel analizle de uyumlu..fiyatlar da herzman 1 yıl içindeki dip zirve ortalamalrına gelme eğilimindedir kabaca (tepe+dip)/2
    (1222+859,5)/2= yaklaşık 1.058 yuakrı ve aşağı salınımlarda merkez nokta oluyor yani her zman gitmeye çalıştığı ana eğilim


    ya da tersi olsaydı önceki dipm 859,5 sonraki dip 740 aradaki afrk 120 işleyen tepenin biraz altta kalıp 1222 - 120 = 1102 olma olasılığı çok yüksek olurdu

    yani işleyen tepe önceki iki dibin farkına bağlıdır mevcut tepeninde bir direnç noktası olduğu unutulmmalı...

    seviyelrin temel anlizle ve değerlemelerle de uyumlu olması önemli tabii...
    ayrıca
    diplere-tepelere dolar bazlı bakmakda güzel bir teknik tabi aynı mantıkla

    teknik seviyelerin temel analizle elde edilen değerlemelerle uyumlu olması kağıttta piyasanın sağlıklı işlediğinin göstergesidir.

    sene sonu doalr beklentisine ya da vadeli dolar beklentilerine bakıp ona göre yapılan değerlemeri ileri dönük dolar bazlı fiyat seviyelerine bakmak da güzel bir fikri verir

    terend olur mu bilmem burda genel anlamda bistin iyileşmesi gerek beklentim belli bir seviyede yataya bağlaması bilançoya kadar dolayısıyla yatay seviye takibi bu yatay seviyeni alt ve üst bandları ve ortalamsı temel seviye olmaya devam edecektir 1058 civarı dip tepe ortalaması var düşsede kalksada bur oratalamalara yaklaşam eğiliminde olup aşağı ya da yukarıya gitmesi durumunda salnım merkezi oralar olduğu kanaatindeyim şimdilik yatay band 859,5-96x de görünüyor dip tepe ortalamasının biraz altında bu bandı kırarasa 96x-1060 yeni yatay seviye olabilir 1060 ortalama ortalaa üstü salınımlarda yatay band 106x-116x ve onun üstü 116x-126x görünüyor merkez noktamızın kabaca 1060 olduğu kanaatindeyim

    golden croos deth croos yok macd kesti yok rsi aşırı satım bölgesinde anlamam basit :D bakkal hesabıma daha çok güvenirim

    ilgili mevzuat gereği yatırım tavsiyesi olmayıp teknik analize yöenlik kişisel yorumumdur
    Son düzenleme : logologo; 10-10-2024 saat: 14:19.
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  8.  Alıntı Originally Posted by Oralet_Osman Yazıyı Oku
    Dün Ford Otosanın düzenlediği Gölcük ve Yeniköy fabrika gezisi ve ardından yapılan analist toplantısına katıldık. Toplantıdan aldığımız kısa notlar şu şekildeydi:


    1. Öncelikle satış rakamlarına kısaca değinildi. Avrupa ticari araç pazarının yılın ilk yarısında %11 büyüyerek 1,2 milyon adede ulaştığı, Avrupa van pazarının ise %13 büyüyerek 1 milyon adede çıktığı vurgulandı. 3. çeyrekte de ihracat tarafında güçlü büyümenin sürdüğü, hatta Fordun Avrupada pazar payını biraz artırdığı ifade edildi. Yılın geri kalanında ise Kasım ve Aralık aylarında siparişlerde bir miktar yavaşlama olabileceği, 2025 yılında ise ihracat pazarlarında bir miktar zayıflık yaşanabileceği belirtildi. Ancak VW araç üretimi sayesinde Fordun 2025 rakamlarının 2024 ün üzerinde olacağı söylendi.


    2. Türkiye pazarı için, 2022 ve 2023 yıllarında enflasyonist ortamın OEM lerin elini güçlendirdiği, ancak piyasanın bir miktar güç kaybettiği ifade edildi. 2024 yılında otomotiv pazarının 1,2 milyon adetle kapanmasının, 2025 te ise 1 milyon adet seviyesine gerilemesinin olası olduğu belirtildi. Ayrıca 2025 yılında araç ÖTV matrahlarında bir güncelleme beklenmediği ifade edildi. 2025 te yatırım harcamasının 2024 e paralel 1 milyar Euro olabileceği aktarıldı.


    3. Elektrikli binek ve ticari araçlar ile Çin in olası etkisi de gündeme geldi. BYD nin orta sınıf ticari araçlarda elektrikli üretime başladığı biliniyor. Çinli üreticilerin ticari araçlarda rekabet edebilmesinin biraz zaman alacağı, ticari araçların 7/24 çalışmasının ve gelişmiş bir servis ağına sahip olmasının gerektiği vurgulandı. Çinli üreticilerin servis ağı ve hizmet noktaları konusunda daha kat etmeleri gereken bir yol olduğu dile getirildi. Ford un tüm araçlarına hem elektrik hem de içten yanmalı seçeneklerini üretmesinin Elekrikli araçlara geçiş sürecinde bir avantaj olduğunu ayrıca aktardılar.


    4. İkinci temettü dağıtımı konusunda ise kesin bir bilgi olmamakla birlikte, mevcut makroekonomik koşullar nedeniyle bunun gerçekleşmeyebileceği ifade edildi.

    Alıntıdır
    Yatırımcı ilişkileri 4. Maddeyi yalanladı.

    Zaten o açıklamayı yapmak SUÇ.

    Dogru cevabı paylaşıyorum


Sayfa 243/659 İlkİlk ... 143193233241242243244245253293343 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •