
Originally Posted by
bzaferb
Evde 2000 liralik ulker cikolata varken,Migros ibdiriminden 2000 TL lik Ulker cikolatayi kapattim yine,sürümden kazansin biraz

)
Bu arada MMM migros lardaki cikolata reyonlarini silip supurmusler , kucuklerinde zaten bulamiyosun aradigini
SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sn Bzaferb
Neden 1 alana 1 bedava kampayasýndan faydalandýðýnýzý belirtmiyorsunuz?
Eksik bilgi vermenizi size yakýþtýramadým doðrusu...
Þimdi bende gördüm Mgros larda 1 alana 1 bedava kampanyasýný...
Bu iyi bir þey deðil tam aksine kötü bir þeydir ticarette...
Ürün satmak da zorlanan,iþletme sermayesine ihtiyacý olan firmalar zaman zaman bu pazarlama yöntemine baþvurur....
Bunun firmalar(Ülker) için iki zararý vardýr
1)Eðer önce þiþir sonra indir yapýlmamýþsa,gerçekten %50 indirimli ise ya ÜLKER yada MÝGROS %50 karýndan vazgeçmiþ demektir... (%25-25 de olabilir)
2)Reyonda da dikkat ettim,sýra da önümde olan þahýslarýn sepetlerine de dikkat ettim,bu kampanya da normalde alamadýklarý pahalý ürünleri almayý tercih etmiþler gibi...
Tolbrone,Snickers,Damak,Tadelle ler vardý sepetlerde...
Siz olsanýz ne yapardýnýz, normalde almak da zorlandýðýnýz Nestle Damak mý almayý tercih ederdiniz,yoksa Ülker çikolatalý gofreti mi?
Tecrübe ile sabittir ki ben þunu bilir þunu söylerim;Bir üründe 1 ALANA 1 BEDAVA KAMPANYASI varsa genel olarak (çikolata) sektör de veya firmanýn satýþlarýnda sorun vardýr....
Ürün satmak da zorlanýyordur...
Bu kampanyalarýn sayýsý ne kadar çok oluyorsa sektör o kadar darboðazdadýr demektir....
Ekstra Not:Sn Kingsoiler insanlarýn alým gücü düþüyor siz ne kadar kabul etmek istemeseniz de...Özellikle orta direðin alým gücü yamulmuþ durumda
100 tl olan bir çikolata dan 2 çocuðunuza 2 tane almaya kalksanýz 200 tl ile bir kaç yýl öncesine kadar 3 öðün yemek yeniyordu...
Peki orta direk düþen alým gücü ile Ülker gibi (diðer dandik markalarý saymazsak) piyasanýn en vasat ama ucuz ürünlerine yönelim olur mu,2024/4ç,2025 1-2-3-4ç sonuçlarýnda görürüz...(adet bazýnda deðil ton bazýnda bakmak lazým)
Hatýrlatýrým ekonomik kriz 2024 Haziran ayý ile kendini hissettirmeye baþladý,etkileri 2025 yýlý ile birlikte tap seviyeye çýkacak....
Çikolata,abur cubur sektörüne de etkilerinin gecikmeli olarak geldiðini,bu aylarda þiddetlendiðini,ilerleyen aylarda da daha da þiddetleneceðini düþünüyorum....
Biraz uzun oldu kusura bakmayýn....
Saygýlar/Baþarýlar....
"Caný kaymak isteyen cebinde manda taþýr "
Yer Ýmleri