Nereye kadar sürecek bu geri satım..acaba???
Nereye kadar sürecek bu geri satım..acaba???
#Glyho Bodrum Cruise Port, 2025 sezonunu açtı; 120 gemi ve 158.500 yolcuyla rekor bekliyor
Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding’in portföyünde yer alan Bodrum Cruise Port, 2025 kruvaziyer sezonunu Astoria Grande gemisi ile açtı. Bu yıl, 120 gemi ve 158.500 yolcu ağırlaması beklenen liman, en yoğun sezonuna hazırlanıyor.
Bu yıl hem gemi hem de yolcu sayısı anlamında rekor beklediklerini anlatan Global Ports Holding Doğu Akdeniz Limanları Direktörü Aziz Güngör, “Bu yıl Bodrum'a ilk kez gelecek olan 14 gemiyi ağırlayacak olmamız, destinasyonumuzun uluslararası arenada giderek daha fazla tercih edildiğini gösteriyor†dedi.
Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding’in portföyünde yer alan Bodrum Cruise Port, kruvaziyer sezonunu Palau bayraklı Astoria Grande gemisi ile açtı. Gemi, Amasra limanından 756 yolcu, 432 mürettebat ile 3 Nisan’da Bodrum Cruise Port’a yanaştı ve Marmaris rotasında seyire devam edecek. Astoria Grande 2025 yılında iki kez daha Bodrum’u ziyaret edecek.
Ritz-Carlton Yacht Collection, Emerald Cruises, Silversea Cruises ve MSC Explora Journeys gibi dünyaca ünlü lüks kruvaziyer şirketlerinin de radarında olan Bodrum Cruise Port; kruvaziyer sezonunu kasım ayının ortasına kadar sürdürecek. Sezon boyunca Aroya Cruises’a ait Aroya’nın 13 seferi, Marella Cruises’a ait Marella Discovery-2’nin 13 seferi ve Virgin Voyages’a ait Resilient Lady’nin Bodrum’a 11 seferi olacak. Bodrum Cruise Port tüm bu gemi, feribot ve yolcu trafiğinin yanı sıra, gemilerle yaptığı sosyal sorumluluk projeleri ve öğrencilere yaptığı denizcilik tanıtımları ile de adından söz ettiriyor.
‘2025’te 14 yeni gemi ağırlayacak’
2025’te hem gemi hem de yolcu sayısıyla rekor kırılacağını öngördüğünü ifade eden Global Ports Holding Doğu Akdeniz Limanları Direktörü Aziz Güngör, "2025 kruvaziyer sezonunda hem gemi hem de yolcu sayılarında rekor bekliyoruz. Ayrıca Bodrum-Kos-Bodrum feribot hattında yoğun bir yolcu hareketliliği öngörüyoruz. Bu yıl Bodrum'a ilk kez gelecek olan 14 yeni gemiyi ağırlayacak olmamız, destinasyonumuzun uluslararası arenada giderek daha fazla tercih edildiğini gösteriyor. Mega yat trafiğindeki istikrarlı artış da bunu destekliyor" dedi.
Bodrum Cruise Port, Global Ports Holding’in 21 ülkede işlettiği 33 limanlık ağının bir parçası olarak, kruvaziyer gemileri, Yunan adalarına giden feribotlar ve mega yatlar için kapsamlı hizmetler sunmaktadır. Yüksek kapasiteye sahip liman, 350 metre uzunluğundaki iskelesiyle modern terminal, gümrüksüz satış mağazaları, seyahat acenteleri, restoranlar ve kafeler gibi çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Stratejik konumu sayesinde Bodrum Cruise Port, yolculara şehre kolay erişim imkânı sunarken, bölgesel turizme de önemli bir katkıda bulunmaktadır.
günaydın tüm global holding yatırımcılarına kağıdığımız biraz can sıksada son gelişmeler nerdeyde % 80 Türkiyenin lehine en büyük katkı petrol fiyatlarının düşmesi euronun değer kazanması içte kötü beklenti bitti global holding bazında bakarsak gelirinin büyük kısmı euro üzerinden kruvazörler su yakmıyor mazot yakıyor orada da maliyetler düştü ha şimdi derseniz avrupalı yolcuların da geliri düşecek tatile giden kesime bir şey olmaz her gün türk parası değerli diye ağlayan ihraçatcılarında euro değer kaznınca sesleri kesilmiştir. ülkeyi ekonomik buhrana sokmak isteyen ******larada trump güzel bir tokat attı artık kendileri çalar kendileri oynarlar
şu an global holdingdeki satışları klasik yabancı yatırımcı pozisyonlarına bağlıyorum başka yerlerde yaptıkları zararları karda oldukları yerlerde satış yaparak çıkıyorlar bence önemli olan bu ekonomik gelişmelerin şirketin faaliyetlerine olumsuz etki etmemesi bir önceki yazımda belirttiğim gibi şu an ki gelişmeler global holding açısından pozitif ama ne zaman bu kağıdın değerine yansıyacak bunu zaman gösterecek.
Selam ve saygılar diyerek bir şeyler yazmak istedim. Gerçi çok bir şey yazmanın çok bir anlamı olmasa da diğer basın yayın organlarında yatırımcılar tarafından eksik bilinen konular hakkında birşeyler yazmak istiyorum. Bu konuyla ilgili giriş yapmadan önce; sayın patron ve tahta yapıcıyı benim 25 senedir gördüklerim için; eksiksiz, şiir gibi oynadıkları oyun için teşekkür ediyorum. iyi ki varlar , devam etsinler..
Şimdi kısaca değineceklerime geçeyim)) Halen daha basın yayın organlarında bu hissenin fiyat anlamında yükselmesini gemiye, turist sayısına , yeni iş alımlarına, kapasite artırımı, enerji alanında yeni ortaklıklar gibi gibi gelişmelerden medet uman yatırımcı arkadaşlar var. Sayın değerli özellikle küçük yatırımcı arkadaşlar evet bir şirketin fiyat anlamında bir değeri ifade etmesi için bu gelişmeler önemlidir ama bu hisse özelinde değil. Bu hisse değerine sayın KM'nın menfaatleri gereği değerine gidecektir. Bu belki zarar eden bir şirket durumunda da değerine gidebilecektir. Şimdi bir kaç satır da şirketle ilgili gelişmeler ve benim beklentilerim hakkında yazmak istiyorum.
Şirketin hisse geri alım kararı ve şu ana kadar benim açımdan sürpriz olmamıştır. Çünkü daha öncede hisse geri alım kararı ile hisse fiyatı baskılanmıştır. Hisse alım kararı ve sonrasında oluşan fiyat, yatırımcı gözünde acaba sayın KM daha düşük fiyatlardan mı hisse alacak gibi haklı sorular cereyan etmektedir. Bence bu bilinerek oluşturulmak istenmiştir ki belki de hisse geri alımı gerçekleşmeyecek, belki de yan tahtalardaki hisseler veya sayın BB ait hisseler ana hesapta toplanacaktır ki her iki durumda da hisse fiyatı baskılanacak, küçük yatırımcı zor bir süreçten geçecektir.(zaten şu an yaşanan bu değil mi?)
Ben kendi adıma şu anda yaşanılanlar daha önceleri de bir çok kez yaşandığı için sorun etmiyorum. Evet üzülüyorum.Bu uğurda başta sağlığımı ve paramı kaybettim ama gurur ettim dönülmez bir yoldayım. Sayın beşiktaşk için benim gibi eski yatırımcılar için belirlemiş olduğu bir maliyet var ki bana göre de gerçekçi(sayın KM isterse fazlasıyla görür)o fiyata kadar bekleyeceğim. O fiyatları görür görmez konusunda onu tartışmam.
Son olarak sayın beşiktaşk siz bana yıllar önce benim bir düşüncem sonrasında Kanal İstanbul'un yapılacağına inanıyorsan GLYHO biriktir demiştiniz, ben şimdi aldığım hisselere daha sıkı sıkıya bağlanarak tasarruflarımı hisseyle biriktirmeye başladım. Bundan sonrası nasip?
Yazdıklarım ve düşüncelerim sadece beni bağlar.. Saygılarımla...
Dolaylı bağlı ortaklık Global Ports Holding, içinde bulunduğu ortak girişim SATS – Creuers Cruise Services PTE LTD tarafından işletilen Singapur’daki Marina Bay Cruise Centre’da terminal kapasitesinin artırılması ve yolcu deneyiminin iyileştirilmesi amacıyla yaklaşık 40 milyon Singapur Doları (yaklaşık 30 milyon ABD Doları) tutarında bir yatırım yapılması planlandığını şirkete bildirdi. Bu yatırım doğrultusunda, Marina Bay Cruise Centre’ın işletme hakkı süresi, 8 yıl ve ilave 2 yıl uzatma opsiyonu da dikkate alındığında potansiyel olarak toplam 10 yıl olarak 2027 yılından 2037 yılına kadar uzatıldı.
Bahsi geçen yatırım ile terminal binasının geliştirilmesi, yeni check-in alanlarının oluşturulması, yolcu hizmet alanlarının modernize edilmesi ve ulaşım altyapısının genişletilmesi öngörülüyor. Yatırım sonucunda, terminalin yolcu kapasitesinin mevcut 6.800’den 11.700’e çıkarılması hedefleniyor. 9 aylık yenileme çalışmaları sırasında liman yolcu ve gemi ağırlamaya devam edecek.
Global ports tek başına yurt dışında halka arz edilseydi piyasa değeri en az 2 milyar dolar olurdu.
Yer İmleri