Eskiden de GTIP göre deðiþmekle birlikte gümrük vergisi oraný bu civarlardaydý diye biliyorum yani deðiþiklik olmamýþ bize
Eskiden de GTIP göre deðiþmekle birlikte gümrük vergisi oraný bu civarlardaydý diye biliyorum yani deðiþiklik olmamýþ bize
Geri çekilmeleri deðerlendirip 9000 - 9100 Aralýðýndan almak lazým !..
AL / SAT / YAT / TUT yada Turþu kur tavsiyesi deðildir, sadece FaL ve dedikodu.
Hindistan danasý ve diðer danalar meksikalý dingil üreticileri saf dýþý kala kalacak sanýrým Egeen ve Egefren karþýsýnda!Bir de yabancý ortaklýk olursa Gaziemirdeki fabrikaya deðme keyfine!
https://www.dana.com/
https://www.zyaxle.com/?gad_source=1...SAAEgKSa_D_BwE
Kartalýn ufukta gördüðünü tavuklara anlatamazsýn.
Burada yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler kendime aldýðým notlardýr.Bu bilgilere dayanýlarak yatýrým kararý verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doðurmayabilir
þirketin yatýrýmcý sunumunu da bir görseydik iyi olacaktý!
https://www.yatirimx.com.tr/gundem/e...i-caliyor/7461
YatýrýmX Gündem EGEEN ABD’de Vites Yükseltiyor: Diðer OEM’ler Ýçin Tehlike Çanlarý Çalýyor
EGEEN ABD’de Vites Yükseltiyor: Diðer OEM’ler Ýçin Tehlike Çanlarý Çalýyor
Ege Endüstri, ABD’li bir ticari araç üreticisiyle 10 yýllýk ihracat anlaþmasý imzalayarak, yýllýk cirosuna önemli bir katký saðlamayý hedefliyor.
yazar
Ýpek Sena Tezcan
Yayýnlanma
03 Nisan 2025 - 11:48
Güncellenme
03 Nisan 2025 - 11:54
14
EGEEN ABD’de Vites Yükseltiyor: Diðer OEM’ler Ýçin Tehlike Çanlarý Çalýyor
ABD, otomotivde yerli üretimi önceleyen politikalarýný hýz kesmeden sürdürürken, bu deðiþim Türk tedarikçileri için farklý senaryolarý beraberinde getiriyor. ABD pazarýnda doðrudan Amerikan markalarýyla çalýþan Ege Endüstri (EGEEN) için bu süreç büyük bir fýrsata dönüþmüþ durumda.
EGEEN, geçtiðimiz aylarda ABD’li bir ticari araç üreticisiyle 10 yýllýk ihracat anlaþmasý imzaladý. 2025-2034 yýllarýný kapsayan bu anlaþmanýn, þirketin yýllýk cirosuna %20 oranýnda katký saðlamasý bekleniyor. Ege Endüstri’nin 2023 yýlýnda 5,2 milyar TL olan cirosu dikkate alýndýðýnda, bu anlaþmanýn þirkete yýllýk yaklaþýk 1 milyar TL ek gelir getirmesi öngörülüyor.
ABD'nin otomotivde yerli üretimi desteklemesi, EGEEN gibi kritik parça tedarikçileri için yeni kapýlar aralarken; pazarda dolaylý þekilde yer alan diðer OEM (Orijinal Ekipman Üreticisi) firmalar için risk oluþturuyor. Bu firmalarýn ABD pazarýndaki paylarý, Amerikan markalarýnýn tedarik zincirinde yerlileþmeye gitmesiyle birlikte küçülebilir.
Uzmanlara göre, EGEEN gibi doðrudan iþbirliði kuran firmalar ABDdeki dönüþümden güçlenerek çýkarken, pazar çeþitliliði bulunmayan OEM firmalarý zor bir döneme girebilir.
EGEENin ABDdeki Müþteri Aðý Güçlü
Ege Endüstri, ABD pazarýnda doðrudan iþ yaptýðý önemli firmalarla öne çýkýyor. Bunlar arasýnda:
Hendrickson: ABD merkezli, ticari araç süspansiyon sistemleri üreticisi.
ArvinMeritor (Meritor): Aks, fren ve süspansiyon sistemleri üreticisi.
AxleTech International: Aðýr vasýta ve özel araç aks sistemleri alanýnda uzman ABDli üretici.
Bu üç önemli þirketin ABDde yerleþik olmasý ve doðrudan ticari araç üreticilerine hizmet vermesi, EGEENin ABD pazarýndaki stratejik konumunu daha da saðlamlaþtýrýyor.
Yýllara göre net satýþ ve kâr verileri, þirketin son yýllarda finansal olarak nasýl güçlendiðini açýkça ortaya koyuyor:
2022: 3,5 milyar TL satýþ 780 milyon TL net kâr
2023: 5,6 milyar TL satýþ 1 milyar TL net kâr
Bu tabloya göre, ABDde artan talep ve doðrudan iliþkilerle, EGEENin önümüzdeki yýllarda ihracat gelirini ciddi þekilde artýrmasý bekleniyor.
Kartalýn ufukta gördüðünü tavuklara anlatamazsýn.
Burada yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler kendime aldýðým notlardýr.Bu bilgilere dayanýlarak yatýrým kararý verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doðurmayabilir
günlükte mini bir ters flama oluþtu. ama ben bu flamanýn çalýþacaðýný düþünmüyorum. ama tahtanýn da bir an evvel 9.500 üstüne atýp o civarda kalýcýlýk saðlamasý gerek. bu saðlanýrsa tahtada ilk etapta 10.500 direncine doðru mini bir hareket oluþabilir.
aþaðýda çok saðlam 8.400 desteði var. eðer olurda ters flamanýn fitili ateþlenirse mart ýn ilk haftasýnda test ettiði bu desteðe tekrar bir dokunur. zaten ters flamanýn direk boyu da yaklaþýk olarak 8.400 seviyesine tekabül ediyor.
![]()
Youtube Teknik Analiz Kanalý -> @hisse.analiz
Amerika pazarýnda çin ve hindistanlý rakiplerine göre önemli bir avantaj elde etti bu durumda..
Þunlarý güncelleyin artýkAvro olmuþ 42.20!
https://www.kap.org.tr/tr/api/file/d...8f4e63870e4f58
https://egeendustri.com.tr/asset/files/H939V9GLFD.pdf
Kartalýn ufukta gördüðünü tavuklara anlatamazsýn.
Burada yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler kendime aldýðým notlardýr.Bu bilgilere dayanýlarak yatýrým kararý verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doðurmayabilir
NAFTA 2 ifadesi, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaþmasý'nýn (NAFTA) güncellenmiþ versiyonu olan NAFTA 2.0'ý ifade edebilir.
NAFTA 2.0'ýn bazý önemli özellikleri:
Kurallar ve Menþei: Araçlarýn tarifesiz geçiþ yapabilmesi için Kuzey Amerika'da daha yüksek oranda üretilmiþ olmasý gerekiyor.
Ýþgücü: Meksika'daki iþgücü yasalarýna iliþkin daha sýký düzenlemeler içeriyor.
Dijital Ticaret: Dijital ticaret ve e-ticaret için yeni kurallar getiriyor.
Çevre ve Enerji Standartlarý: Ticaret politikalarýnýn modern çevre hedefleriyle uyumlu olmasýný saðlýyor.
Yatýrýmlarýn Korunmasý: Yatýrýmlarýn ve fikri mülkiyetin korunmasýný destekliyor.
Küçük ve Orta Ölçekli Ýþletmeler (KOBÝ'ler): KOBÝ'lerin uluslararasý ticarete katýlýmýný kolaylaþtýrmýþtýr.NAFTA 2.0, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaþmasý'nýn (NAFTA) güncellenmiþ versiyonudur.
Baþlýca deðiþiklikleri þunlardýr:
Kurallar of Origin: Araçlarýn ve ürünlerin Kuzey Amerika menþeli olmasý için daha yüksek oranlar belirlenmiþtir.
Emek hükümleri: Meksika iþ yasalarýna iliþkin daha sýký gereksinimler getirilmiþtir.
Dijital ticaret: Bilgi alýþveriþini kolaylaþtýrmak ve dijital ürünler üzerindeki gümrük vergilerini kaldýrmak için yeni kurallar eklenmiþtir.
Çevre ve enerji standartlarý: Ticaret politikalarýnýn modern çevre hedefleriyle uyumlu olmasý saðlanmýþtýr.
Yatýrýmlarýn korunmasý: Yatýrýmlarýn ve fikri mülkiyetin korunmasý güçlendirilmiþtir.
NAFTA 2.0, ABD, Meksika ve Kanada arasýndaki ticaret iliþkilerini modernize etmeyi amaçlamaktadýr.
NAFTA 2, genellikle Amerika Birleþik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaþmasý (USMCA) olarak bilinir. 1994 yýlýnda yürürlüðe giren Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaþmasý (NAFTA) yerine geçen bu yeni anlaþma, 2018 yýlýnda imzalanmýþ ve 1 Temmuz 2020 tarihinde yürürlüðe girmiþtir.
USMCA, üç ülke arasýndaki ticaret iliþkilerini modernize etmeyi ve bazý yeni düzenlemeleri getirmeyi amaçlar. Anlaþma, özellikle dijital ticaret, iþ gücü haklarý, çevre standartlarý ve fikri mülkiyet gibi alanlarda önemli deðiþiklikler sunar.
NAFTAdan USMCya geçiþle birlikte öne çýkan bazý deðiþiklikler þunlardýr:
1. Otomotiv Endüstrisi: Araba parçalarýnýn daha fazla oranda Kuzey Amerikada üretilmesini gerektiren kurallar getirilmiþtir. Bu sayede bölge içi üretimin artýrýlmasý amaçlanýr.
2. Tarým: ABDli çiftçilerin Kanadanýn süt ürünleri pazarýna daha fazla eriþim saðlamasý gibi tarýmsal düzenlemeler yapýlmýþtýr.
3. Ýþ Gücü ve Çevre Standartlarý: Özellikle Meksikadaki iþ gücü koþullarýnýn iyileþtirilmesi ve çevre koruma standartlarýnýn güçlendirilmesi hedeflenmiþtir.
4. Dijital Ticaret: E-ticaret ve veri akýþýný kolaylaþtýran hükümler getirilmiþtir, bu da modern teknoloji ve online ticaretin önünü açmaktadýr.
5. Güncelleme ve Sonlandýrma: Anlaþma, her 6 yýlda bir gözden geçirilecek ve 16 yýl sonunda yenilenmesi gerekecektir.
Kýsacasý, NAFTA 2 veya USMCA, Kuzey Amerika ülkeleri arasýndaki ticaretin daha modern, adil ve sürdürülebilir bir þekilde yönetilmesini amaçlayan bir ticaret anlaþmasýdýr.
Kartalýn ufukta gördüðünü tavuklara anlatamazsýn.
Burada yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler kendime aldýðým notlardýr.Bu bilgilere dayanýlarak yatýrým kararý verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doðurmayabilir
Yer Ýmleri