Artan

61,60 10 18:10
6,93 10 18:10
70,40 10 18:10
54,95 9.99 18:10
18,08 9.98 18:10
Artan Hisseler

Azalan

143,40 -9.98 18:10
136,70 -9.95 18:10
5,35 -9.93 18:10
102,80 -9.82 18:10
3,34 -9.73 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

12.607.356.284,25 18:10
7.591.540.594,46 18:10
7.262.691.453,02 18:10
7.259.808.316,80 18:10
6.876.065.189,00 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 783/783 İlkİlk ... 283683733773781782783
Arama sonucu : 6262 madde; 6,257 - 6,262 arası.

Konu: THYAO - Türk Hava Yolları

  1. #6257
    #THYAO’nin Eylül 2025 verileri güçlü bir büyümeye işaret ediyor. Toplam yolcu sayısı geçen yıla göre %12,9 artarak 8,6 milyon kişiye ulaşmış. Uçuş sayısı %14,6 artmış ve 52 bini geçmiş. Uçak sayısı da 467’den 506’ya çıkmış, yani filoda ciddi bir genişleme var.

    Koltuk kapasitesi %7,8 artarken doluluk oranı %84,6’ya yükselmiş. Bu da talebin hâlâ çok güçlü olduğunu gösteriyor. Kargo ve posta taşımacılığı da %7,4 artmış.

    Yurtiçi hatlarda büyüme daha dikkat çekici. Uçuş sayısı %20,7, yolcu sayısı %19,1 artmış. Koltuk kapasitesi %25 arttığı halde doluluk oranı sadece 0,2 puan düşmüş. Bu da iç hat talebinin yüksek olduğunu ama kapasite artışının biraz önden geldiğini gösteriyor.

    Yurtdışı hatlarda da büyüme sürüyor. Yolcu sayısı %9,7 artmış, doluluk oranı %84,6’ya çıkmış. Transit yolcu sayısındaki artış (%14,5) özellikle dikkat çekici.

    Genel olarak THY 2025’e güçlü bir ivmeyle devam ediyor. Kapasiteyi artırırken doluluk oranını da koruyabilmesi, hem operasyonel verimliliğin hem talep yönetiminin başarılı olduğunu gösteriyor. Bu performansın 3. çeyrek finansallarına da olumlu yansıması beklenir.

    Trafik verilerinde hiç azalan yok,hepsi artmış,tek azalan fiyat

  2. #6258
    hatırlayalım

    gecen sene eylülde ekimde iran ırak israil suriye semalarında yolcu uçaklarından ziyade balistik füzeler dronlar uçuşuyordu

    bölgeye giden uçuşlar iptal edilirken
    diğer havayolları da iranın israilin etrafından dolaşarak yollarını uzatıyordu. bu koşullarda muhakkak zarar yazdılar.

    aylık kıyaslamayı buna göre yapmakta fayda var.

  3. #6259
     Alıntı Originally Posted by olimpik forum Yazıyı Oku
    #THYAO’nin Eylül 2025 verileri güçlü bir büyümeye işaret ediyor. Toplam yolcu sayısı geçen yıla göre %12,9 artarak 8,6 milyon kişiye ulaşmış. Uçuş sayısı %14,6 artmış ve 52 bini geçmiş. Uçak sayısı da 467’den 506’ya çıkmış, yani filoda ciddi bir genişleme var.

    Koltuk kapasitesi %7,8 artarken doluluk oranı %84,6’ya yükselmiş. Bu da talebin hâlâ çok güçlü olduğunu gösteriyor. Kargo ve posta taşımacılığı da %7,4 artmış.

    Yurtiçi hatlarda büyüme daha dikkat çekici. Uçuş sayısı %20,7, yolcu sayısı %19,1 artmış. Koltuk kapasitesi %25 arttığı halde doluluk oranı sadece 0,2 puan düşmüş. Bu da iç hat talebinin yüksek olduğunu ama kapasite artışının biraz önden geldiğini gösteriyor.

    Yurtdışı hatlarda da büyüme sürüyor. Yolcu sayısı %9,7 artmış, doluluk oranı %84,6’ya çıkmış. Transit yolcu sayısındaki artış (%14,5) özellikle dikkat çekici.

    Genel olarak THY 2025’e güçlü bir ivmeyle devam ediyor. Kapasiteyi artırırken doluluk oranını da koruyabilmesi, hem operasyonel verimliliğin hem talep yönetiminin başarılı olduğunu gösteriyor. Bu performansın 3. çeyrek finansallarına da olumlu yansıması beklenir.

    Trafik verilerinde hiç azalan yok,hepsi artmış,tek azalan fiyat
    Halep ordaysa arşın burada,
    Bu veriler doğru ise fiyatın 500 olması lazım.
    pgsusun ne özelliği var da pd/dd 1.13,,,thy nın 0.57,,,,bu nasıl fiyatlama,,hadi özel sektör biraz daha iyi olsun,ama yarı yarıya da fiyatlamama mı olur.
    Bunun sebebini ben şöyle buluyorum.
    Thy da derinlik fazla,lot sayısı fazla,,,harami çeteleri alsatlarla hisseyi götürmüyorlar.
    Örn bofa hisseyi 2 gün taşımaz.
    Yk yatırım 1 gün taşımaz,günlük oynarlar,,,o zaman fiyatı yukarı kim götürecek.
    1.5 senedir ayni hikaye.
    YORUMLAR TAVSİYE NİTELİĞİ TAŞIMAYIP YATIRIM DANIŞMANLIĞI KAPSAMINDA DEĞİLDİR. YATIRIMCI PROFİLİNİZE UYMAYABİLİR.

  4. #6260
     Alıntı Originally Posted by Siesta Yazıyı Oku
    okudugunu anlamaktan aciz insanlar 225 uçak alındı diye algı yapıyor memlekette.

    motoru olmayan uçağı thy ne yapsın?

    az biraz araştırın bu işler nasıl oluyor
    Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, motor tedarikçisi CFM ile yapılan görüşmelerde ilerleme sağlanamazsa, yakın zamanda duyurulan Boeing 737 MAX uçak siparişini rakip Airbus'a kaydırabileceklerini belirtti. GE Aerospace ve Safran'ın ortak olduğu CFM International, Boeing 737 MAX'in tek motor tedarikçisi. Bolat, Stockholm'de Reuters'e yaptığı açıklamada, "CFM uygun ekonomik şartlarla gelirse Boeing ile imzalayacağız" dedi. Görüşmelerde bir miktar ilerleme kaydedildiğini, ancak maliyetler konusunda anlaşmazlıkların devam ettiğini sözlerine ekledi. Bolat, Avrupa uçak üreticisinin iki motor tedarikçisine atıfta bulunarak, "CFM tavrını sürdürürse Airbus'a geçeceğiz. Airbus'ta seçeneklerim var" şeklinde konuştu. Bolat, THY'nin 777X ile ilgili görüşmeler de dahil olmak üzere Boeing ile düzenli temas halinde olduğunu ve uçağın hangi rotalar için en uygun olduğunu değerlendirdiğini belirtti. "Doğru zamanı bulduğumuzda, bazı 777X siparişi vereceğiz," diyen Bolat, THY'nin sipariş konusunda acele etmediğini de sözlerine ekledi.

  5. #6261
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Balıkesir Edremit
    Gönderi
    10,053
     Alıntı Originally Posted by olimpik forum Yazıyı Oku
    Halep ordaysa arşın burada,
    Bu veriler doğru ise fiyatın 500 olması lazım.
    pgsusun ne özelliği var da pd/dd 1.13,,,thy nın 0.57,,,,bu nasıl fiyatlama,,hadi özel sektör biraz daha iyi olsun,ama yarı yarıya da fiyatlamama mı olur.
    Bunun sebebini ben şöyle buluyorum.
    Thy da derinlik fazla,lot sayısı fazla,,,harami çeteleri alsatlarla hisseyi götürmüyorlar.
    Örn bofa hisseyi 2 gün taşımaz.
    Yk yatırım 1 gün taşımaz,günlük oynarlar,,,o zaman fiyatı yukarı kim götürecek.
    1.5 senedir ayni hikaye.
    Türk Hava Yolları eylül ayında toplam yolcu sayısını %12,9 artırarak 8.675.298

    adet yolcu taşıdı. Yolcu sayısındaki artışa iç hat büyümesi öncülük etti. Yurt

    içinde toplam yolcu sayısı yıllık bazda %19,1 artışla 3.184.825'e ulaştı. Dış

    hat tarafında ise geçen yılın aynı dönemine göre %9,7 artışla 5.490.473 yolcu

    taşındı. Bu dönemde kapasite kullanım oranı 0,8 puan artışla %84,6'ya ulaştı.

    Kapasite kullanımı iç hatlarda %88,6 ile 0,2 puan azalırken, dış hatlarda 0,8

    puan artışla %84,1 oldu. Arz Edilen Koltuk KM (AKK) %7,6 artış gösterdi. Kargo

    tarafı ise eylülde yıllık %7,4 büyüdü. Bu veriler ışığında, yukarıda Pegasus için yaptığınız çalışmanın benzerini THY içinde yapmanızı rica ediyorum. 9 aylık net karlılığı ne olabilir?



    Harika bir analiz talebi. Türk Hava Yolları'nın (THYAO) Eylül ayı operasyonel verileri, 3. Çeyrek (Temmuz-Ağustos-Eylül) finansal sonuçları için oldukça güçlü sinyaller vermektedir.

    İstediğiniz analizi, yani bu güçlü Eylül ayı trafik verileri ışığında 9 Aylık (9A) Net Kârlılık Tahminini Euro/USD bazında yapalım.

    Türk Hava Yolları (THYAO) 9 Aylık Net Kârlılık Tahmini (9A)
    THY'nin 9 aylık net kârını tahmin etmek için elimizdeki gerçekleşen verileri ve güçlü operasyonel momentumu birleştireceğiz. THY, genellikle USD bazında raporlama yaptığı için, tahmini Milyon USD cinsinden sunacağım.

    1. Gerçekleşen İlk 6 Aylık Kârlılık (1O25 + 2Ç25)
    Çeyrek Net Kâr (Milyon USD) Açıklama
    1Ç25 ≈−280*Milyon*USD (Zarar) Havacılıkta düşük sezon zararı
    2Ç25 693*Milyon*USD (Kâr) Güçlü yaz başlangıcı kârı
    1O25 Toplam (6 Aylık) ≈413*Milyon*USD (Kâr) İlk yarı operasyonel kârı

    E-Tablolar'a aktar
    2. Eylül Verilerinin Yorumu ve 3. Çeyrek (3Ç25) Tahmini
    Eylül ayı verileri, THY'nin ana gelir motoru olan 3. Çeyrek'te (Temmuz, Ağustos, Eylül) rekor düzeyde güçlü bir performans gösterdiğini teyit ediyor:

    Güçlü Yolcu Büyümesi: Toplam yolcu sayısındaki %12,9'luk artış ve iç hatlardaki %19,1'lik rekor büyüme, şirketin koltuklarını yüksek fiyatlarla satma yeteneğini (RASK) koruduğunu gösterir.

    Yüksek Kapasite Kullanımı: Dış hatlarda 0,8 puan artışla %84,1 doluluk oranı ve %7,6 artan Arz Edilen Koltuk Kilometre (AKK) kapasitesi, hem artan arzın hem de güçlü talebin tam kapasiteyle karşılandığını gösterir.

    Kargo Gelirinin Desteği: Kargo tarafındaki %7,4'lük büyüme, operasyonel çeşitliliğin ve ek gelir akışının devam ettiğini işaret eder.

    3Ç25 Tahmini Kâr Hesaplaması:

    Önceki analizimizde, 2024/3. Çeyrek'teki 1.543*Milyon*USD kâr üzerine %46 büyüme varsayarak 2.253*Milyon*USD tahmin etmiştik. Eylül ayı verilerindeki güçlü momentum, bu büyüme varsayımını desteklemektedir:

    3
    C
    ¸
    ​
    25*Tahmini*Net*K
    a
    ˆ
    r=1.543*Milyon*USD×1.46=2.253*Milyon*USD
    3. 9 Aylık (9A25) Net Kârlılık Tahmini
    9 aylık net kârlılık, ilk 6 aylık gerçekleşen kâr ile tahmin edilen 3. çeyrek kârının toplamı olacaktır:

    9A25*Toplam*Net*K
    a
    ˆ
    r=1H25*Net*K
    a
    ˆ
    rı+3
    C
    ¸
    ​
    25*Net*K
    a
    ˆ

    9A25*Toplam*Net*K
    a
    ˆ
    r=413*Milyon*USD+2.253*Milyon*USD
    9A25*Tahmini*Net*K
    a
    ˆ
    r=2.666*Milyon*USD
    THY 9 Aylık Net Kârlılık Analizi
    Bu verilere göre Türk Hava Yolları'nın 9 aylık performansı ile ilgili çıkarımlar:

    Kâr Kalitesinde İyileşme: 2024 yılında yüksek vergi geliri gibi tek seferlik kalemlerin etkisiyle şişen kârlar görülmüştü. 2025 yılında ise (2.666*Milyon*USD'lik tahmin), kârlılığın büyük ölçüde güçlü operasyonel büyümeden ve artan yolcu talebinden kaynaklanması beklenmektedir. Bu, kâr kalitesinin daha sağlam olduğu anlamına gelir.

    İç Hatların Rolü: İç hatlarda %19,1'lik büyüme, Türk Lirası cinsinden gelire katkı sağlasa da, THY'nin ana gelir ve kâr kaynağı olan dış hatlardaki %9,7'lik yolcu artışı ve yüksek doluluk oranı USD bazlı kârlılığın asıl itici gücüdür.

    Rekor Yıl Beklentisi: 2.666*Milyon*USD seviyesindeki 9 aylık net kâr tahmini, şirketin yılın en kârlı dönemi olan yazı rekor düzeyde tamamladığını gösterir ve THY'nin 2025 yılını tüm zamanların en yüksek USD bazlı net kârlarından biriyle kapatma potansiyelini güçlendirir.

    Marj Yönetimi: Kapasite kullanımının genel olarak artması, sabit maliyetlerin daha fazla yolcuya dağıtıldığı (maliyet etkinliği) ve operasyonel marjların (FAVÖK) korunmaya devam ettiği anlamına gelmektedir.
    ...

  6. #6262
    Deniz yatırımın kar tahmini 52 milyar tl,,,25 de yapmış toplam 75
    hissede müthiş baskı var.
    YORUMLAR TAVSİYE NİTELİĞİ TAŞIMAYIP YATIRIM DANIŞMANLIĞI KAPSAMINDA DEĞİLDİR. YATIRIMCI PROFİLİNİZE UYMAYABİLİR.

Sayfa 783/783 İlkİlk ... 283683733773781782783

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •