
Originally Posted by
mehtapkarayol
Sn. Günaydın bankaların yaptığında bir tuhaflık yok aslında.
Şubeyi zaten açmış banka belki ama eğer şubeye daha çok insan giderse belki ikinci bir şubeyi açması gerekecek ki nüfus arttığı için gerekiyor. Bankaların şubelerini kapatma eğilimi giderek artıyor ve bu aslında mudiler için iyi birşey kötü değil.
Banka şubenin masraflarına para harcayacağına buradan kıstığı maliyetin bir kısmını mudilere veriyor ki bu da iyi birşey.
Bence asıl sorgulanması gereken şey mevcut banka şubelerinin neden en bahalı lokasyonlarda olduğudur.
Pekala ara sokaklarda da insanlar onları bulabilir. Sonuçta domates satmıyorlar ve vitrinleri de yok.
teşekkür ederim sn.karayol, evet çok haklısınız lüks caddelerde yer tutuyorlar ve astronomik kiralar ödüyorlar ? evet bankalar eczaneler marketler gibi günlük yaşamın en gerekli noktaları, ara sokakta da olsalar yine gideceğiz şansımız yok.
saygılarımla

Originally Posted by
JonDowes
X marka buzdolabını internet siteleri, bayilerden daha ucuza satarlar. Aynı sebepten. Siz buzdolabını gözle görmek, elleyip iç hacmini hissetmek, teknik özelliklerini sözlü sormak isterseniz; bunu yapacağınız bayinin kirasına, personel ve fatura giderlerine ortak olmak durumundasınız. Yok ben modeli biliyorum, kargoya ver gelsin derseniz de; bu bedellere ortak olmadan alırsınız.
(Bayiden inceleyip internetten sipariş vermek elbette sık yapılan bir tercih. ancak orta vadede bunu yapan çoğaldıkça mağazalar kapanıyor ve çoğunluk internete kayıyor. aynı şey bankacılıkta da var; şube sayısının artmaması, bankacılığın büyümesini engellemiyor)
"Vahşi"lik görüşüne katılmıyorum. Para kadar homojen, faizler kadar ne anlama geldiği belli "standart" ürün dünyada başka sektörde yok. Bugün su bile alacak olsanız pH değeriydi, mineraliydi derken farklar mevcut ama faiz faizdir. En ufak bir farklılaştırma yok bu anlamda. Öyleyse ben şubeye ihtiyaç duymuyorsam, neden şube personelinin maaşını ödemeye katkım olsun? bu "hizmete" ihtiyacım yoksa, ihtiyacı olan ödemeli. Şubeye gidip "bana vade sonunda elime geçecek tutarı kılçıksız net söyle" diyeceğiniz bir müşteri temsilcisiyle görüşmenin de ekonomik bir karşılığı var ve ücretsiz olmaması tutarlı.
teşekkür ediyorum sn.moderatör, evet maliyet hesabı yapılıyor ve tercih sunuluyor hesap sahibi mudilere, fiş almazsan bu kadar demek gibi bişey
saygılarımla

Originally Posted by
rxpu
Banka çalışanının bankadaki meşgul edilme süresi maliyeti arttırıyor. 1 mevduat müşterisi masaya oturması kalkması, hiç bunlar olmuyorsa telefon etmesi günde 1 müşteri temsilcisinden en az 5-6 dakika çalar. Şube kirası sabit gibi gözükse de internet şubesini kullanmayan her müşteri için banka daha çok eleman istihdam etmek zorunda kalır. Bu da birim maliyetlere yansır. Avrupada içinde sadece ağzı açık koliler olan marketler vardır. Normal marketlerle aynı ürünü satarlar , Ama bu marketlerde siz ürünü koli içinden çıkarıp sepetinize koyarsınız. Normal marketteki aynı ürüne göre daha az ödeme yaparsınız. Ben daha fazla hizmet istiyorum dediğinizde ürünler ışıklı ve süslü raflarda size sunulur. Işıklandırma , dizme istifleme gibi ek masrafları da ürün fiyatında daha yüksek bir fiyat olarak ödersiniz. Bunun gibi düşünün.
kesinlikle sistem bu hale gelmiş sn.rxpu, o halde bu maliyet hesabıyla aidatsız internet bankacılığı sistemini türkiyede ilk uygulayan enpara yı bu seçeneklendirme imkanı nedeniyle kutlamak gerek.
herkese çok teşekkür ediyorum kıymetli üyeler, vaktinizi alıyorum sağolunuz
saygılarımla
“Kalbimizde Tanrı'nın ışığı vardır, onun adı da vicdandır." Lev Nikolayeviç Tolstoy
Yer İmleri