-
Italyan oyun yazari Carlo Goldoni'nin La Botega di Caffè (Kahvehane - The Coffee Shop) oyunu ilk kez 2 Mayis 1750’de Mantova, Teatro Vecchio’da sahnelendi.
Eugenio: Bana karsi olan sevgisi ona aci cektiriyor, biliyorum. Onu hala seviyorum, ama ozgur olmak daha cok hosuma gidiyor. Yalniz, benim ozgurlugum sadece kotuluk getiriyor.

Eugenio: So che l'amore, ch'ella ha per me, la fa sospirare; le voglio bene ancor io, ma mi piace la mia libertà. Vedo però, che da questa mia libertà ne ricavo più mal che bene
-
Fransiz ressam Christophe Huet II'nun olum yildonumu (2 Mayis 1759)
Un carlin et deux gris perroquets africain, dans un paysage, XVIIIe siècle

Portrait of Mimi, Madame de Pompadour's King Charles Spaniel, in a landscape, XVIIIe siècle
-
Alman Romantizm uyelerinden yazar, sair ve filozof Novalis’in dogum yildonumu (2 Mayis 1772)

"Hep yeniden gelmek zorunda midir sabah? Hic son bulmaz mi yeryuzunun gucu? Ugursuz bir kosusturma kemirmek zorunda midir gecenin cennetsi ucusunu? Hic sonsuza kadar yanmayacak mi askin o gizli kurban atesi? Bicilmicti isiga zamani ve uyanikliga - Ama amansizdir gecenin hukumranligi, uykunun suresi, sonsuzluktur. Ey kutsal uyku! Cimri davranma mutlu etmekte geceye adanmislari -Dunya halinin bu kosusturmasinda yalnizca delilerdir seni yanlis taniyanlar ve baskaca uyku bilmezler. Senin aciyarak ustumuze orttugun golgeden baska o hakiki gecenin karanliginda. Hissedemezler seni asmalarin altin caglayaninda badem agaclarinin mucizevi yaginda ve ayciceginin kahverengi ozsuyunda. Bilmezler narin genc kizin goguslerinde esenin ve orayi cennetin kucagina cevirenin sen oldugunu -Sezemezler senin eski oykulerden cenneti acarak geldigini ve anahtarlarini tasidigini kutsanmislarin evlerinin. Ey sonsuz gizlerin suskun habercisi." Geceye Ovguler 2

"Deve sempre ritornare il mattino? Ma non finirà la violenza di ciò che è terrestre? Un nefasto affaccendarsi divora il volo celeste della notte. Non brucerà mai in eterno il segreto olocausto dell'amore? Misurato fu alla luce il suo tempo; ma senza tempo e senza spazio è il dominio della notte.- Eterna è la durata del sonno. Sacro sonno - non donare troppo di rado la gioia agli iniziati della notte in questa terrestre diurna fatica. Solo i folli ti disconoscono e ignorano un sonno diverso dall'ombra che tu getti, per pietà, su di noi, in quel crepuscolo della notte vera. Non ti sentono nell'aureo fiotto del grappolo, nell'olio prodigioso del mandorlo e nel bruno succo del papavero. Non sanno che aleggi intorno al seno tenero della ragazza e fai un cielo di questo grembo - non presagiscono che tu provieni da antiche leggende schiudendo il cielo e porti la chiave per le dimore dei beati, tacito nunzio di misteri infiniti.” Inni alla notte II
-
Portekizli ressam (Francisco Vieira) Vieira Portuense'nin olum yildonumu (2 Mayis 1805)
Leda and the Swan, 1798

D. Filipa de Vilhena arms her knights on December 1, 1640 (1801)
-
Isvicreli ressam Marc Gabriel Charles Gleyre'in dogum yildonumu (2 Mayis 1806)
Cléonis Et Cydippe, 1843

La Danse des bacchantes, 1849
-
Italyan ressam Domenico Caldara'nin dogum yildonumu (2 Mayis 1814)
Ritratto di Emma Barozzi, 1869

Figure of Woman, 1885
-
Ingiliz ressam Augustus Leopold Egg'in dogum yildonumu (2 Mayis 1816)
The Life and Death of Buckingham, unknown date

The Travelling Companions, 1862 (Birmingham, Museum and Art Gallery)
-
Ingiliz ressam Mary Moser'in olum yildonumu (2 Mayis 1819)
Joseph Nollekens, 1770 - 1771

A Vase of Flowers 1792 - 1797
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri