Sayfa 960/7020 İlkİlk ... 4608609109509589599609619629701010106014601960 ... SonSon
Arama sonucu : 56156 madde; 7,673 - 7,680 arası.

Konu: Sanat Mozaik

1. Romali dusunur, devlet adami, oyun yazari Lucius Annaeus Seneca'nin olum yildonumu (12 Nisan 65)

"Temiz ellerle alinacak intikamin degeri yoktur.Yaslan ofkelerine, gevseyen ruhunu uyandir,vahsice cekip cikar su eski saldirgan gucunu,yureginin en derinlerinden. Ne islenmisse simdiye kadar, masumiyet desinler. Haydi durma, anlatalim bunlarin ne kadar yavan, ne kadar siradan hazirliklar oldugunu,hukum giydigim buyuk gunahlara. Bunlarla, acimi denedim sadece; hangi acemi el buyuk bir is yapmaya yeltenebilir, hangi genç kizin öfkesi? Iste simdi Medea'yim: yetenegim istiraplarimla serpildi. Cok keyifliyim, cok, iyi ki koparmisim kardesimin kellesini, iyi ki kesmisim kolunu bacagini, yagma etmisim babamin kutsal kralligini, yasli babalarini oldurmeleri icin, iyi ki kizlarina silahlar vermisim. Sen yeter ki bana is bul, ey acim, acemi olmayan bu el, her turlu cinayete yatkin artik." Medea

"È una vendetta da nulla se lascia pure le mani. Discendi nel cuore dell'ira, svegliati dal torpore, Medea, fa che sgorghino dal fondo del tuo petto i tuoi impulsi di un tempo. Tutto ciò che hai compiuto sinora, sia chiamato pietà. All'opera, dunque! Fa che lo sappiano quant'erano piccoli e volgari i delitti che ho commesso. Il mio furore, con loro, ha fatto i primi passi. Potevano mani inesperte osare qualcosa di grande? Che poteva l'ira di una fanciulla? Ora io sono Medea. Il mio ingegno è cresciuto col male. È stato splendido, sì, recidere la testa a mio fratello, e squartarne le membra, splendido strapparti, padre mio, l'arcano vello d'oro, splendido armare voi, figlie di Pelia, perché uccideste quel vecchio. Furore, cercati del cibo. Quale che sia il delitto, non è inesperta la mano che guidi."
    Son düzenleme : Terraluna; 12-04-2018 saat: 18:33.

2. Italyan ressam Piero di Cosimo'nun (Piero di Lorenzo) olum yildonumu (12 Nisan 1522)

Liberazione di Andromeda (Liberation of Andromeda, 1510 - 1513), Firenze, Uffizi

3. Galileo Galilei, Kopernik'in Dunyanin gunesin etrafinda döuyor tezini savundugundan dolayi 12 Nisan 1633'de yargilanmaya baslandi.

"Ama dunya yine de donuyor."

4. Italyan sair ve librettist Pietro Metastasio’nun (Pietro Antonio Domenico Trapassi) olum yildonumu (12 Nisan 1782)

Ah ! animsa tatli Irene ,
    Yemin etmistin bana bagli kalacagina.
    Ah ! Geri don askim ,
    Ah ! Geri don ilk askina.
    Tanrim , simdi ben neyle avunayim ,
    Umut mu kaldi bende?
    Kimin icin yasayayim ,
    O kalp benim olmadiktan sonra?
    Kim bilebilir ki ,
    Bu kalbin gizlerini ;
    Gormedikten sonra ,
    Askimin guzel gozlerini.
    Sen ki ,
    Sana asik oldugum ilk andan beri ,
    Biliyordun kalbimdeki
    Gizli atesi.

Ah! rammenta, o bella Irene,
    Che giurasti a me costanza.
    Ah! ritorna, amato bene,
    Ah! ritorna al primo amor,
    Qual conforto,
    oh! Dio, m'avanza,
    Chi sarà la mia speranza?
    Per chi viver più degg'io,
    Se più mio non è quel cor?
    Chi mai di questo core
    Saprà le vie secrete,
    Se voi non le sapete,
    Begl'occhi del mio ben,
    Voi che dal primo istante,
    Quando divenni amante,
    Il mio nascosto foco
    Mi conosceste in sen.

5. Gustave Flaubert, Madame Bovary'i tek cilt halinde 12 Nisan 1857 tarihinde yayinladi.

"Hem olmek, hem de Paris'te yasamak istiyordu. / Lei voleva morire ma voleva anche vivere a Parigi"

"Ona gore,ask yildirimlarla, simseklerle birdenbire gelirdi; insanin uzerine goklerden bosanan, yasayisini altust eden, butun guclerini elinden birer yaprak gibi yolan, gonlunu oldugu gibi ucurumlara surukleyen bir kasirga. Bilmiyordu ki oluklar tikanmissa evlerin taracasina yagmurdan goller olusur."

"L'amore, pensava, accade improvvisamente, con grandi accensioni e folgorazioni, - uragano dei cieli che precipita nella vita, la sconvolge, strappa via la volontà come una foglia e trascina interamente il cuore nell'abisso. Non sapeva che sulla terrazza delle case la pioggia forma delle pozzanghere quando le grondaie sono ostruite, e così se ne stette tranquilla finché d'improvviso non scoprì una crepa nel muro"

6. Greta Garbo, John Barrymore ve Joan Crawford’un rol aldigi romantik drama Grand Hotel, 12 Nisan 1932’de New York City’de gosterime girdi.

7. Ispanyol soprano Montserrat Caballé’nin dogum yildonumu (12 Nisan 1933)

https://www.youtube.com/watch?v=PtDyUgq5ick

8. Alfred Hitchcock’in yonettigi, Laurence Olivier, Joan Fontaine ve George Sanders’in rol aldigi romantik drama-gizem Rebeka (Rebecca) 12 Nisan 1940’da tum Amerika’da vizyona girdi.

Sayfa 960/7020 İlkİlk ... 4608609109509589599609619629701010106014601960 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

• Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •