Fransiz roman yazari Louis-Ferdinand Céline'in dogum yildonumu (27 Mayis 1894)
"Tek degerli sey yasamdir. Bahse girerim ki on bin yil sonra, bize ne kadar mukemmel gorunurse gorunsun, bu savas tamamen unutulmus olacak... Olsa olsa bir avuc malumatfurus, bu savas ve onu susleyen belli basli katliamlarin kesin tarihi konusunda sagda solda kapisirlar, o kadar... Insanlarin birkac yuzyil, birkac yil, hatta brkac saat mesafeden birbirleri hakkinda animsanmaya deger bulduklari biricik sey budur... Ben gelecege inanmiyorum, Lola..." Gecenin Sonuna Yolculuk
"The one thing that counts is life! In ten thousand years, I'll bet you, this war, remarkable as it may seem to us at present, will be utterly forgotten... Maybe here and there in the world a handful of scholars will argue about its causes or the dates of the principal hecatombs that made it famous. Up until now those are the only things about men that other men have thought worth remembering after a few centuries, a few years, or even a few hours... I don't believe in future, Lola..."
“Yasamimiza karismis olan kisilerin bencillikleri, onlari soyle bir dusundugumuzde, yaslandigimiz zaman, karsi cikimaz bicimde ortaya cikiverir, oldugu gibi, yani celikten, platinden hem de zaman asimina bile direncli.
Gencken, en su katilmamis kayitsizliklar, en sinik okuzlukler icin bile, ozurler icat etmeyi basaririz, yok tutkulu kapristi ya da kim bilir hangi acemi romantizmiydi diyerek. Ancak daha sonra , sirf iyi kotu 37 derecede ayakta kalabilmek icin dahi yasam sizden , kurnazca hesap, zalimlik, kotuluk olarak neler talep edebilecegini gayet acik bicimde ortaya koydugunda, insan farkina varmaya basliyor, her seyi yerli yerine oturtuyor, bir gecmisin icerdiği tum rezillikleri anlayabilmek icin saglam bir zemine gelmis oluyor. Bunu basarmak icin tek yapilacak sey insanin kendisini ve aslinda ne tur bir supruntuye donustugunu titizlikle incelemesidir. Artik gizem de kalmadi, avanaklik da, bugune kadar yasamayi basarabilen, bunu yapabildigine gore nasil olsa tum siirini de tuketmistir. Sifira sifir elde var sifir, iste yasam!” Gecenin Sonuna Yolculuk
“Ce fut bien uniquement pour des raisons d’argent, mais combien urgentes et impérieuses, que je me mis à la recherche de Lola ! Sauf cette nécessité piteuse, comme je l’aurais bien laissée vieillir et disparaître sans jamais la revoir ma petite garce d’amie ! Somme toute, à mon égard, et cela ne semblait plus douteux en y réfléchissant, elle s’était comportée de la façon la plus salement désinvolte.
L’égoïsme des êtres qui furent mêlés à notre vie, quand on pense à eux, vieilli, se démontre indéniable, tel qu’il fut c’est-à-dire, en acier, en platine, et bien plus durable encore que le temps lui-même.Pendant la jeunesse, les plus arides indifférences, les plus cyniques mufleries, on arrive à leur trouver des excuses de lubies passionnelles et puis je ne sais quels signes d’un inexpert romantisme. Mais plus tard, quand la vie vous a bien montré tout ce qu’elle peut exiger de cautèle, de cruauté, de malice pour être seulement entretenue tant bien que mal à 37°, on se rend compte, on est fixé, bien placé, pour comprendre toutes les saloperies que contient un passé. Il suffit en tout et pour tout de se contempler scrupuleusement soi-même et ce qu’on est devenu en fait d’immondice. Plus de mystère, plus de niaiserie, on a bouffé toute sa poésie puisqu’on a vécu jusque-là. Des haricots, la vie.”

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri