1997 yili Nobel Edebiyat Odulu sahibi, Italyan aktor, oyun yazari, komedyen, sarkici, tiyatro yonetmeni, sahne tasarimcisi, soz yazari, ressam Dario (Luigi Angelo) Fo'nun olum yildonumu (13 Ekim 2016)
KOMISER: Peki sen ne zaman okudun?
SANIK: On alti ayri akil hastanesinde, tam yirmi yillik egitimim var benim. Kendim gibi binlerce deliyi inceledim. Gunbegun, hatta geceleri bile... Cunku normal ruh doktorlarindan farkli olarak geceleri de onlarla uyuyordum. Hatta bazen yatak yoklugundan ayakta uyuyorduk. Her seye ragmen, beni sikayet eden o sizofreni hastasina ne kadar dogru teshis koymusum, bir inceleyin...
COMMISSARIO - Appunto ma tu, quando mai hai studiato?
INDIZIATO - Io, per vent'anni ho studiato, in sedici manicomi diversi su migliaia di matti come me... giorno per giorno e anche di notte... perché io, a differenza dei normali psichiatri, dormivo con loro... magari di piedi con altri due, perché mancano sempre i letti. Ad ogni modo, s'informi, e vedrà se non gli ho fatto una diagnosi più che perfetta a quel povero schizofrenico per il quale mi hanno denunciato...
“Benim kocam? Dover. Ama diyor ki beni sevdigi icin, bana taptigi icin yapiyormus. Ben cocuk gibiymisim, onun beni korumasi gerekiyormus. Ya ondan nasil korunacagim? Kumese tikilmis aptal tavuk gibi davranir, dover sonra da sevismek ister. Evet sevismek... Benim isteyip istememem onun umurunda bile olmaz.Hep hazir olmaliyim, hep hazir. Neskafe gibi... Yikanmis, parfumlenmis, sicak, kivrak, istekli ama suskun. Yalniz arada solumaliyim, arada ufak cigliklar atmaliyim cok zevklendigimi belli etmek icin." Kadin Oyunlari
“Mio marito a me?... Me ne dà!! Ma dice che lo fa perché mi ama, che mi adora! Che io sono rimasta una bambina, che lui mi deve proteggere... e per proteggermi meglio il primo che mi frega è lui! Mi tiene chiusa in casa come una gallina scema, mi prende a sberle... e poi subito vuol fare l’amore!... Sì, l’amore! E non gliene frega niente se a me non va, se non ne ho voglia! Sempre pronta devo essere io, sempre pronta! Come il Nescafè! Lavata, profumata, depilata, calda, snodata, vogliosa, ma: zitta! Basta che respiri! E faccia un gridolino ogni tanto, per fargli credere che ci sto. “

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri