“Insanoglunda okunacak baska seyler var, buna inaniyorum. Cesaret edemiyorlar. Sayfayi cevirmeye cesaret edemiyorlar. Taklit kanunlari; ben bunlara korku kanunlari diyorum. Kendilerini yalniz bulmaktan korkuyorlar, ama kendilerini hic bulamiyorlar. Bu ahlaki agorafobi bana igrenc geliyor; korkakliklarin en kotusu bu. Oysa insan hep yalnizken yaratmistir. Ama burada yaratmak isteyen kim? Insanin kendi icinde ayri, farkli hissettigi sey, ender sahip olunan seyin, herkese kendi degerini saglayan seyin ta kendisidir; iste bunu yok etmeye calisiyoruz. Taklit ediyoruz. Bir de yasamayi sevdigimizi iddia ediyoruz.” André Gide, Ayri Yol
"Il y a pourtant, je le crois, d’autres choses à lire, dans l’homme. On n’ose pas. On n’ose pas tourner la page. – Lois de l’imitation ; je les appelle : lois de la peur. On a peur de se trouver seul : et l’on ne se trouve pas du tout. Cette agoraphobie morale m’est odieuse ; c’est la pire des lâchetés. Pourtant c’est toujours seul qu’on invente. Mais qui cherche ici d’inventer ? Ce que l’on sent en soi de différent, c’est précisément ce que l’on possède de rare, ce qui fait à chacun sa valeur – et c’est là ce que l’on tâche de supprimer. On imite. Et l’on prétend aimer la vie."

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri