Fransiz matematikci, fizikci, yazar ve XIV. Louis'nin kizi (Gabrielle Émilie Le Tonnelier de Breteuil, marquise du Châtelet) Émilie du Châtelet'nin dogum yildonumu (17 Aralik 1706)
“Beni kendi meziyetlerimle ya da meziyetlerimin olmamasi ile degerlendirin, fakat, beni su buyuk generalin, bu buyuk bilginin, Fransa’da bir parlayan bir yildiz veya meshur bir yazara eklenti olarak gormeyin. Ben kendi dogrumla tum soyledikleri ve yaptiklari ile sadece kendisine sorumlu olan butun bir kisiyim. Henuz karsilasmamis olmama ragmen benden bilgisi daha fazla olan metafizikci veya filozoflar olabilir. Ancak, onlar da beseri zafiyetleri olan insanlardir. Dolayisiyla, tum faziletlerimin toplamini aldigimda, itiraf etmeliyim ki, kimseden asagi kalmamaktayim.”
"Jugez moi sur mes propres mérites, ou sur mes manques, mais ne considérez pas comme un simple appendice de ce grand général ou de ce savant renommé cette étoile qui brille à la cour de France ou cet auteur célèbre Je suis, par moi-même une personne complète, seule responsable de tout ce que je suis, tout ce que je dis, tout ce que je fais. Il se peut qu'il existe des métaphysiciens et des philosophes plus savants que moi, bien que je ne les ai jamais rencontrés. En sorte, que lorsque j'effectue le total de mes qualités, je confesse n'être inférieure à personne."

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri