Artan

156,20 10 13:22
145,20 10 13:18
9,83 9.96 13:22
40,66 9.95 13:17
38,70 9.94 13:23
Artan Hisseler

Azalan

14,64 -9.96 13:23
31,54 -8.31 13:23
29,02 -6.39 13:23
27,50 -6.14 13:22
68,96 -4.99 13:22
Azalan Hisseler

İşlem

6.417.921.554,50 13:23
5.426.028.483,26 13:22
3.892.383.080,70 13:23
3.564.073.189,88 13:22
3.547.825.203,55 13:22
Tüm Hisseler
Sayfa 1/2 12 SonSon
Arama sonucu : 5090 madde; 1 - 8 arası.

Konu: ...:::Beyaz Yaka için Yatırım Koçluğu...:::

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    otomotiv sektörü konusunda bir uzmanlığım yok.

    ama şu kadarını yorumlayabiliyorum...son vergi düzenlemeleri orta-üst sınıfı olumsuz etkiledi..dolayısıyla bu segmentten önemli pay çaldı diğer segmentler...ayrıca almanya ile ilişkilerdeki kriz durumu alman menşeli araçlardaki satışları etkiledi...bu şartlar altında doğuş otomoivden uzak durmak gerekirdi...bist rekorlar kırarken doas ın içinde bulunduğu duruma bakınca resim net...o yüzden geride kalsa da, hala doas ı düşünmem portföyümde...işte bu da minik bir konjonktür analizi.

    sektörde uzman olarak çalışan arkadaşlar vardır..onlardan daha detaylı bir analiz alabiliriz.
    Öncelikle otomotiv sektörü türkiye de dünya klasmanında kendisini ispatlamış bir sektördür. Ana Üretici, Dealer, Tedarikçi Alt Tedarikçi olarak Geniş bir ağa sahiptir.

    Üretici tarafta Borsaya kote olmuş şirketlerin üretimde yarısından fazlası yurtdışındadır. Döviz hareketi yurtiçi olumsuz olsa da yurtdışı satışlarında kısmı pozitif yansımaktadır.
    İthal araç satan DOAS, Borusan gibi şirketler vergideki düzenlemelerden, Döviz hareketlerinden doğrudan negatif etkilenmektedir.

    Ek olarak olayı sadece satış olarak düşünmeyip Arge- Üretim- Satış -Servis ve Yedek parça olarak düşünmek gerekir.


    Arge konusunda Otosan kendisini ispatlamış bir şirketdir. Ortaya çıkan Ecotorq, Ve bu motorun Çinli bir firma tarafından kullanılacak olması bence büyük bir başarıdır. Ayrıca kendi bünyesinde çalışan mühendisler sadece TR deki modeller üzerinde çalışmayıp, atıyorum 2020 de çıkacak ve Amerikada üretilecek Ford xyz modeli üzerine de çalışabilmektedir.
    Bu sadece Otosan için geçerli değil. Yansanayide çalışan bir çok kişi 4 yıl sonra üretilecek mercedesin kapı panelinden tutun Ön ızgara tasarımı üzerinde çalışmaktadır. İşi kapabilmek için mühendisliğin yanında, Türkiye otomotiv sekötürünün iddaali olduğu rekabetçi fiyatınıda kullanmaktadır.

    Örn. Audi'nin modellerindeki radyatör borularının büyük bir kısmı gebze de ki bir firmadan gitmektedir.
    VW yıllardır Almanyadan aldığı bir parçayı Tekirdağda bir yansanayi fabrikasından rekabetçi fiyatı ve kalite şartlarıı sağlaması sebebiyle alabilmektedir.

    Üretim Konusunda öyle: Otosanın kapasite artış planları, Tofaşın Egea modelinden sonra 3 vardiyaya geçişi olumlu ozellikler. Üretimdeki rakamlarda öyle vergi düzenlemesine göre çok oynamaz 4-5 yıl sonra nekadar araç üretileceği hangi model üretileceği aşağı yukarı bellidir. Örneğin Bugün arge çalışmasına başlanan bir araç aşağı yukarı 2021-2022 gibi hatta iner Bu aracın feasibilitesine bakarken ömrü atıyorum 10 yıl yıllık 50K adet 500000 . Getirisine bakılarak ölçülüp biçilerek devreye alınır.

    Satış Tarafında bulunmadığım için yorum yapamayacağım..

    Satış Sonrası ve Yedekparça ise: Üretim ve Satışa göre karlılığı yüksektir. Ülkemizde üretimi olmayan bir otomotiv markasının bir yıl boyunca hiç satış yapmasa bile Toplam giderinin %70-80'i kadarı. Servis yedek parça ve çıkarabilir.

    Doyuma ulaşan bu sektör de yüksek getiri beklemek için Doas gibi şirketlerin, Afrika'da Ortaasya Türk Devlerinde, Aynı burada olduğu gibi faaliyet göstermeye başlamaları. yatırım yapmaları.

    Üretim yapan Ford/Tofaş gibi 300-400K üretim Kapasiteli şirketlerinde , Gelişmemiş ama gelişmeye açık ülkelerde üretim/montaj ve satış faaliyetlerinin yapabileceği fırsatları aramalarıdır.

    Buradaki bilgiler Yatırım Tavsiyesi Değildir.

  2.  Alıntı Originally Posted by oguzvortex19 Yazıyı Oku
    Öncelikle otomotiv sektörü türkiye de dünya klasmanında kendisini ispatlamış bir sektördür. Ana Üretici, Dealer, Tedarikçi Alt Tedarikçi olarak Geniş bir ağa sahiptir.

    Üretici tarafta Borsaya kote olmuş şirketlerin üretimde yarısından fazlası yurtdışındadır. Döviz hareketi yurtiçi olumsuz olsa da yurtdışı satışlarında kısmı pozitif yansımaktadır.
    İthal araç satan DOAS, Borusan gibi şirketler vergideki düzenlemelerden, Döviz hareketlerinden doğrudan negatif etkilenmektedir.

    Ek olarak olayı sadece satış olarak düşünmeyip Arge- Üretim- Satış -Servis ve Yedek parça olarak düşünmek gerekir.


    Arge konusunda Otosan kendisini ispatlamış bir şirketdir. Ortaya çıkan Ecotorq, Ve bu motorun Çinli bir firma tarafından kullanılacak olması bence büyük bir başarıdır. Ayrıca kendi bünyesinde çalışan mühendisler sadece TR deki modeller üzerinde çalışmayıp, atıyorum 2020 de çıkacak ve Amerikada üretilecek Ford xyz modeli üzerine de çalışabilmektedir.
    Bu sadece Otosan için geçerli değil. Yansanayide çalışan bir çok kişi 4 yıl sonra üretilecek mercedesin kapı panelinden tutun Ön ızgara tasarımı üzerinde çalışmaktadır. İşi kapabilmek için mühendisliğin yanında, Türkiye otomotiv sekötürünün iddaali olduğu rekabetçi fiyatınıda kullanmaktadır.

    Örn. Audi'nin modellerindeki radyatör borularının büyük bir kısmı gebze de ki bir firmadan gitmektedir.
    VW yıllardır Almanyadan aldığı bir parçayı Tekirdağda bir yansanayi fabrikasından rekabetçi fiyatı ve kalite şartlarıı sağlaması sebebiyle alabilmektedir.

    Üretim Konusunda öyle: Otosanın kapasite artış planları, Tofaşın Egea modelinden sonra 3 vardiyaya geçişi olumlu ozellikler. Üretimdeki rakamlarda öyle vergi düzenlemesine göre çok oynamaz 4-5 yıl sonra nekadar araç üretileceği hangi model üretileceği aşağı yukarı bellidir. Örneğin Bugün arge çalışmasına başlanan bir araç aşağı yukarı 2021-2022 gibi hatta iner Bu aracın feasibilitesine bakarken ömrü atıyorum 10 yıl yıllık 50K adet 500000 . Getirisine bakılarak ölçülüp biçilerek devreye alınır.

    Satış Tarafında bulunmadığım için yorum yapamayacağım..

    Satış Sonrası ve Yedekparça ise: Üretim ve Satışa göre karlılığı yüksektir. Ülkemizde üretimi olmayan bir otomotiv markasının bir yıl boyunca hiç satış yapmasa bile Toplam giderinin %70-80'i kadarı. Servis yedek parça ve çıkarabilir.

    Doyuma ulaşan bu sektör de yüksek getiri beklemek için Doas gibi şirketlerin, Afrika'da Ortaasya Türk Devlerinde, Aynı burada olduğu gibi faaliyet göstermeye başlamaları. yatırım yapmaları.

    Üretim yapan Ford/Tofaş gibi 300-400K üretim Kapasiteli şirketlerinde , Gelişmemiş ama gelişmeye açık ülkelerde üretim/montaj ve satış faaliyetlerinin yapabileceği fırsatları aramalarıdır.

    Buradaki bilgiler Yatırım Tavsiyesi Değildir.
    Bende görüslerinize bir kaç cümle ile ekleme yapayim.Ford tofaş gibi sektörün önde gelenleri yeterli büyüklüğe ulastılar.İsteselerde kapasitelerinde ciddi artış yapamıyorlar.Yeni bantlar kuracak alanları yok.Alan bulsalar bile aynı sorun yan sanayi içinde geçerli.Ayrıca sektördeki fosil yakıttan elektirikli araçlara geçiş bu gidişle çok hızlı olacak.Yeni platformlara yeni teknolojilere yeni yatırımlara ihtiyaçları var.Tesla gibi bir çok otomotiv devinin elektirikli araçlar üzerinde çalışmaları var özellikle almanların.Ilk modeller lüks segmente hitap etsede zaman geçtikçe alt modellerede bu teknoloji kullanılacak.Aslına bakarsanız uzun vadede otomotiv sektörü için ben çok pozitif değilim.10 yıllık tesla 100 yıllık fordun piyasa değerini geçebiliyor.Kısaca teknolojiye ayak uydurabilen kendini yenileyip müsteriye hitap edebilen ayakta kalacak.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  3. #3
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Istanbul/Montreal
    Yaş
    65
    Gönderi
    36,670
     Alıntı Originally Posted by Eren8002 Yazıyı Oku
    Bende görüslerinize bir kaç cümle ile ekleme yapayim.Ford tofaş gibi sektörün önde gelenleri yeterli büyüklüğe ulastılar.İsteselerde kapasitelerinde ciddi artış yapamıyorlar.Yeni bantlar kuracak alanları yok.Alan bulsalar bile aynı sorun yan sanayi içinde geçerli.Ayrıca sektördeki fosil yakıttan elektirikli araçlara geçiş bu gidişle çok hızlı olacak.Yeni platformlara yeni teknolojilere yeni yatırımlara ihtiyaçları var.Tesla gibi bir çok otomotiv devinin elektirikli araçlar üzerinde çalışmaları var özellikle almanların.Ilk modeller lüks segmente hitap etsede zaman geçtikçe alt modellerede bu teknoloji kullanılacak.Aslına bakarsanız uzun vadede otomotiv sektörü için ben çok pozitif değilim.10 yıllık tesla 100 yıllık fordun piyasa değerini geçebiliyor.Kısaca teknolojiye ayak uydurabilen kendini yenileyip müsteriye hitap edebilen ayakta kalacak.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

    https://webrazzi.com/2017/01/04/ford...arac-uretecek/

    Kimse bos durmuyor.

    Syg,
    Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY

  4.  Alıntı Originally Posted by Dudu Yazıyı Oku
    Katılıyorum. Teknolojiyi ilk geliştiren elbette ciddi oranda büyüyecek. Fakat tekel karşıtı yasaları unutmamak lazım. Elektrikli otomobil yaygınlaştığı zaman ford-toaso-vw-renault yine ülkede en çok satan markalardan olacaklar.

  5. ...:::Beyaz Yaka için Yatırım Koçluğu...:::

     Alıntı Originally Posted by Eren8002 Yazıyı Oku
    Bende görüslerinize bir kaç cümle ile ekleme yapayim.Ford tofaş gibi sektörün önde gelenleri yeterli büyüklüğe ulastılar.İsteselerde kapasitelerinde ciddi artış yapamıyorlar.Yeni bantlar kuracak alanları yok.Alan bulsalar bile aynı sorun yan sanayi içinde geçerli.Ayrıca sektördeki fosil yakıttan elektirikli araçlara geçiş bu gidişle çok hızlı olacak.Yeni platformlara yeni teknolojilere yeni yatırımlara ihtiyaçları var.Tesla gibi bir çok otomotiv devinin elektirikli araçlar üzerinde çalışmaları var özellikle almanların.Ilk modeller lüks segmente hitap etsede zaman geçtikçe alt modellerede bu teknoloji kullanılacak.Aslına bakarsanız uzun vadede otomotiv sektörü için ben çok pozitif değilim.10 yıllık tesla 100 yıllık fordun piyasa değerini geçebiliyor.Kısaca teknolojiye ayak uydurabilen kendini yenileyip müsteriye hitap edebilen ayakta kalacak.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    Öncelikle
    Otosanın ortağı FMC
    Tofaşın. FCA
    Bu iki firmanın elektrikli araç üzerinde çalışmadığını nereden biliyorsunuz?

    Ford ingilterede elektrkli motor geliştirir der otosana kardeşim 1.6tdci gönderiyordum sana artık elektrikli göndericem üret der üretilir.

    Aynı şekilde fiat da derki tofaşa 1.6 multijetin yanına bir de elektrikli motor gönderiyorum Tofaş alır araca montajını yapar, bu kadar basit.

    Yazılı basında çıktığı için paylaşabilirim, 2019da transit ve tourneo hibrit versiyonu üretilecek

    New Transit Custom and Tourneo Custom models to launch later this year; advanced Plug-in Hybrid version to follow in 2019

    https://media.ford.com/content/fordm...g-demand-.html


    Benim demek istediğim yukarıdakilere ek olarak mesela Ford Cargo kamyon için gidiyor yurtdışında bayi açıyor. Pazarını büyütmek için yatırımlar yapıyor. Aynı şekilde kuzey afrika rusya çin hindistan da fabrika yatırımıyla JV olacak şekilde de geliştirebilir.

    Bu arada birebir aynı araç olsun içi dışı donanımı aynı 1.6 dizel olsun avrupaya euro6 emisyon seviyesi satılır Türkiye ye euro5 ortadoğu kuzey afrikaya euro4 seviyesi satılır , kimse regülasyonu sağladığı sürece araca ek maliyet bindirmez.

    Hindistanda polo alırsanız sürücü airbagi bile bulamazsınız bu sebeple elektrikli araç zamanı gelince ülkemizde de üretilecektir.


    Yatırım tavsiyesi değildir.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app

  6.  Alıntı Originally Posted by oguzvortex19 Yazıyı Oku
    Öncelikle
    Otosanın ortağı FMC
    Tofaşın. FCA
    Bu iki firmanın elektrikli araç üzerinde çalışmadığını nereden biliyorsunuz?

    Ford ingilterede elektrkli motor geliştirir der otosana kardeşim 1.6tdci gönderiyordum sana artık elektrikli göndericem üret der üretilir.

    Aynı şekilde fiat da derki tofaşa 1.6 multijetin yanına bir de elektrikli motor gönderiyorum Tofaş alır araca montajını yapar, bu kadar basit.

    Yazılı basında çıktığı için paylaşabilirim, 2019da transit ve tourneo hibrit versiyonu üretilecek

    New Transit Custom and Tourneo Custom models to launch later this year; advanced Plug-in Hybrid version to follow in 2019

    https://media.ford.com/content/fordm...g-demand-.html


    Benim demek istediğim yukarıdakilere ek olarak mesela Ford Cargo kamyon için gidiyor yurtdışında bayi açıyor. Pazarını büyütmek için yatırımlar yapıyor. Aynı şekilde kuzey afrika rusya çin hindistan da fabrika yatırımıyla JV olacak şekilde de geliştirebilir.

    Bu arada birebir aynı araç olsun içi dışı donanımı aynı 1.6 dizel olsun avrupaya euro6 emisyon seviyesi satılır Türkiye ye euro5 ortadoğu kuzey afrikaya euro4 seviyesi satılır , kimse regülasyonu sağladığı sürece araca ek maliyet bindirmez.

    Hindistanda polo alırsanız sürücü airbagi bile bulamazsınız bu sebeple elektrikli araç zamanı gelince ülkemizde de üretilecektir.


    Yatırım tavsiyesi değildir.


    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app
    Motor değişimi o kadar kolay olmuyor işte.Ciddi yatırım ve değişim gerektiriyor.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  7.  Alıntı Originally Posted by Eren8002 Yazıyı Oku
    Motor değişimi o kadar kolay olmuyor işte.Ciddi yatırım ve değişim gerektiriyor.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    Geliştirmediklerini nereden biliyorsunuz? Michigan,Dunton, Torinodaki arge mühendislerine mi sordunuz
    Tesla yapabiliyorsa bu şirketler pekala yapabilir yılların know-how birikimiyle hem de.

    Elektrikli motor İçten yanmalı motor kadar komplike değil basit.
    Focus elektric araç 185km gideri var şimdilik
    Cmax hybrid 2018de
    Fusion hybrid 2018 de
    Transitti söyledik

    FCA da chrysler pasifica var.

    Bunları büyükler düşünsün, otosandan tofaştan teslaya rakip ol demek doğru değil. Elektrikli motor ingilterede almanyada amerikada nerede yapacaklarsa yapılır gemiyle yollar sana, sen burada gövdeye oturtursun. Satarsın şimdiki sattığın gibi.




    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app

  8.  Alıntı Originally Posted by oguzvortex19 Yazıyı Oku
    Geliştirmediklerini nereden biliyorsunuz? Michigan,Dunton, Torinodaki arge mühendislerine mi sordunuz
    Tesla yapabiliyorsa bu şirketler pekala yapabilir yılların know-how birikimiyle hem de.

    Elektrikli motor İçten yanmalı motor kadar komplike değil basit.
    Focus elektric araç 185km gideri var şimdilik
    Cmax hybrid 2018de
    Fusion hybrid 2018 de
    Transitti söyledik

    FCA da chrysler pasifica var.

    Bunları büyükler düşünsün, otosandan tofaştan teslaya rakip ol demek doğru değil. Elektrikli motor ingilterede almanyada amerikada nerede yapacaklarsa yapılır gemiyle yollar sana, sen burada gövdeye oturtursun. Satarsın şimdiki sattığın gibi.




    Sent from my iPhone using hisse.net mobile app
    Hocam ben bire bir sektörün içindeyim zaten.Al motoru otuttur demekle araç olmuyor.Ayrıca şunu belirteyim elektirikli araçların fosil yakıtli araçlara göre daha basit bir yapısı var.Ilk etapta üretimin kendi ülkelerinde yapılacağını düşünüyorum.Sonuçta bizim tercih edilme sebebimiz ucuz işcilik.

    SM-J710FQ cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •