Teşekkürler... Yalnız anlamakta zorlandığım bir noktayı müsadenizle sorabilir miyim? Resesyon dönemlerinde kredilerin 0'ın altına düşmesi ne anlama geliyor?
PRA-LX1 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
Mal da mülk de yalan ama oyalanıyoruz işte...
est sn mensuk..
Bu grafik bir modelleme'dir..türev piyasa modellemesi.
kırmızı dağlarhisse senetlerinde açılan short pozisyonları göstermektedir..
gri bölgeler kriz dönemleri olan 2001 ve 2008 yıllarından hemen önce türev piyasalardaki coşku döneminde yığılmaları gösteriyor.
yeşil ile gösterilen aylık kredi bakiyesinde oluşan dip noktalar..
2015 yılından sonra ise rekor düzeyde türev piyasalarda katılım var sanırım tekrar gri bölge oluşacak...
Bu renkli kısımlar (kullandırılan kredi - kredi kapasitesi) farkını gösteriyor. Bizdeki kredi/mevduat oranı gibi bir şey.
Resesyonlarda kimse kredi kullanmadığı için kredi mevduat oranı düşer.
Ekonominin çok canlı olduğu şimdiki durumlarda ise krediler mevduattan çok daha yüksektir. Yani balon olur.
DUHUL : 1999
Deniz tarihinin en büyük kazası 28 Eylül 1994 yılında Baltık Denizi’nde yaşandı. 1980 yılında Almanya Mayer Werft tersanesinde inşa edilen Estonya Feribotu’nun batmasıyla 852 yolcu öldü.
137 kişi bu kazadan kurtuldu. Kıyıya yakın bir mesafede su alması nedeniyle yatarak batan feribot, sadece gemi mühendisleri tarafından değil aynı zamanda kazada ölümlerin nedeni açısından davranış psikolojisi uzmanlarınca da yıllarca incelendi.
İnsan davranış psikolojisi uzmanları bu kazada ölen 852 yolcunun neden kurtulamadıklarını araştırdı. Aileleriyle görüşüp geçmişlerini incelediler. Ölenlerin yüzde 98’inin çok iyi yüzme bildiklerini belirleyen uzmanlar son olarak kazadan kurtulanlarla görüştüler.
Ortaya çıkan sonuç şuydu:
Feribot 28 Eylül’de gece saat 00.50’de sert dalgalar nedeniyle su almaya başladı. Feribota giren sular 50 santim yüksekliğe ulaştı ve feribot yan yatmaya başladı. Su miktarının artmasıyla birlikte tahliye işlemi başladı. Ancak 987 yolcudan sadece 137’si su almaya başlar başlamaz hemen feribotu terk etti. Geri kalan 852 yolcu ise, gemi kaptanının “panik yapmayın dünyanın en güçlü feribotundasınız” sözlerine kanarak su boşaltma işlemini izlediler. Saatler ilerledikçe feribot daha da yan yattı ama 852 yolcu izlemeye devam etti. Sonunda saatler 01.50’yi gösterirken tamamen yan yatarak sulara gömüldü.
Feribotun su aldığını ve yan yatmaya başladığını görmelerine rağmen son saniyeye kadar rahat rahat batışı izleyenler psikoloji ders kitaplarında “Estonya Feribotu Sendromu” olarak yer almıştır.
hisse.net kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yer İmleri