Sayfa 565/637 İlkİlk ... 65465515555563564565566567575615 ... SonSon
Arama sonucu : 5090 madde; 4,513 - 4,520 arası.

Konu: ...:::Beyaz Yaka için Yatırım Koçluğu...:::

  1. Ben petkimi biliyorum rafineri açılacak, liman devrede, res devrede, sadece rafineriden 500 milyon ek kar bekleniyordu, rafineriye de %18 ortak, geçen yılın karı hisse başı 1 tl gibiydi. Hiç kar etmese, yani 1 tl'yi unutalım, sadece rafineriden buna göre 50 kuruş gelmeli bu hesaba göre. Bugünkü fiyatı 4,9 ne kadar komik değil mi?

    Kriz dönemlerinde kimse bu hesapları yapmıyor, çünkü 1 yıl sonra ne olacağını bile öngöremiyor. Kriz zamanında alınır diyenler buyursun o kadar kolaysa, hergün yükselen dizginlenemeyen kur, enflasyon hedeflerinin tümden yalan olduğu, cari açığın sürekli yükseldiği bir ortam. Ama hepsinden önemlisi ben hiçbir krizde, seçim zamanları dahil konunun bu kadar hafife alındığını bu kadar yapılması gerekenin tersine hareket edildiği, bu kadar rasyonaliteden kopulduğunu görmedim. Yüzyılların ekonomi kurallarının tersi iddiaları var. Bu fiyatların başka bir izahı var mı sizce? Bir zaman sonra herşey normale döneceğine inanıyorsan kaçırılmayacak fırsat var ama, aması var işte ya ısrarcı olunursa? Şunu unutmayalım 100 tl var ve aynı bileşik faiz gibi hergün %5 düşüyor, bu asla sıfır olmaz, sonsuza kadar düşebilir ve herhangi bir noktada giren parasını her zaman sıfırlayabilir.

    Pgsus bana göre petkimden çok daha riskli, havayolu sektörü çok daha kırılgan. Dediğim gibi nihayetinde birşeylerin normale döneceğini düşünenler için ciddi fırsatlar var. Risk getiri herkesin bunu değerlendirmesi lazım.
    Bu yazı yatırım tavsiyesi olarak değerlendirilemez.
    “invest only if you would be comfortable owning a stock, even if you had no way of knowing its daily share price.” ― Benjamin Graham

  2. #4514
    hava yolu şirketleri için en önemli maliyet petrol fiyatı. geçen sene petrol düşük iken bu sene yükselme trendinde.
    aksa için patron alım açıkladı, olumlu. döviz borcu olması olumsuz.

  3.  Alıntı Originally Posted by Egeli Yazıyı Oku
    Havacılık benim gözümde cam gibi kırılgan, petrol fiyatlarına ve jeopolitik risklere duyarlı. Üstelik eskiden tv’de çok gözüken ama şimdi pek ortalıkta olmayan bir patrona sahip
    Ben tutmadım.


    iPhone cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    patron kriterinden geçmeyebilir, tek eksisi bu bence...öte yandan sektör jeopolitik risklere karşı hassas, bu risk faktörü olarak fiyatlamaya dahil edilebilir.

  4. #4516
     Alıntı Originally Posted by wiseinvestor Yazıyı Oku
    Ben petkimi biliyorum rafineri açılacak, liman devrede, res devrede, sadece rafineriden 500 milyon ek kar bekleniyordu, rafineriye de %18 ortak, geçen yılın karı hisse başı 1 tl gibiydi. Hiç kar etmese, yani 1 tl'yi unutalım, sadece rafineriden buna göre 50 kuruş gelmeli bu hesaba göre. Bugünkü fiyatı 4,9 ne kadar komik değil mi?

    Kriz dönemlerinde kimse bu hesapları yapmıyor, çünkü 1 yıl sonra ne olacağını bile öngöremiyor. Kriz zamanında alınır diyenler buyursun o kadar kolaysa, hergün yükselen dizginlenemeyen kur, enflasyon hedeflerinin tümden yalan olduğu, cari açığın sürekli yükseldiği bir ortam. Ama hepsinden önemlisi ben hiçbir krizde, seçim zamanları dahil konunun bu kadar hafife alındığını bu kadar yapılması gerekenin tersine hareket edildiği, bu kadar rasyonaliteden kopulduğunu görmedim. Yüzyılların ekonomi kurallarının tersi iddiaları var. Bu fiyatların başka bir izahı var mı sizce? Bir zaman sonra herşey normale döneceğine inanıyorsan kaçırılmayacak fırsat var ama, aması var işte ya ısrarcı olunursa? Şunu unutmayalım 100 tl var ve aynı bileşik faiz gibi hergün %5 düşüyor, bu asla sıfır olmaz, sonsuza kadar düşebilir ve herhangi bir noktada giren parasını her zaman sıfırlayabilir.

    Pgsus bana göre petkimden çok daha riskli, havayolu sektörü çok daha kırılgan. Dediğim gibi nihayetinde birşeylerin normale döneceğini düşünenler için ciddi fırsatlar var. Risk getiri herkesin bunu değerlendirmesi lazım.
    Doları olan için şu anda borsa şekerci dükkanı gibi, Tüpraşın 70’in altında olduğu dönemi hatırlayınca petkim için potansiyel görüyorum. Ancak patron soru işareti
    aslında borsada ciddi yatırım yapmak için ekonomi politikasının rasyonel çizgiye dönmesini bekliyorum.
    Kurallar değişiyor ancak biz bunu ülke olarak yok sayarak görmezden gelerek atlatmaya çalışıyoruz.

    Not: petrol fiyatlarının yüksekliğinde aramconun halka arzınında rol oynadığını okumuştum.


    iPhone cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    O egeli ben değilim

  5.  Alıntı Originally Posted by şef Yazıyı Oku
    hava yolu şirketleri için en önemli maliyet petrol fiyatı. geçen sene petrol düşük iken bu sene yükselme trendinde.
    aksa için patron alım açıkladı, olumlu. döviz borcu olması olumsuz.
    petrol hedge edilebiliyor..önemli bir maliyet kalemi, ama etkisi minimize edilebiliyor sonuçta.

    ama çoğunluk havayolu şirketlerini riskli buluyor demek ki...bu nedenle fk 4 altına bile inebilir ilerleyene aylarda.

  6.  Alıntı Originally Posted by wiseinvestor Yazıyı Oku
    Ben petkimi biliyorum rafineri açılacak, liman devrede, res devrede, sadece rafineriden 500 milyon ek kar bekleniyordu, rafineriye de %18 ortak, geçen yılın karı hisse başı 1 tl gibiydi. Hiç kar etmese, yani 1 tl'yi unutalım, sadece rafineriden buna göre 50 kuruş gelmeli bu hesaba göre. Bugünkü fiyatı 4,9 ne kadar komik değil mi?

    Kriz dönemlerinde kimse bu hesapları yapmıyor, çünkü 1 yıl sonra ne olacağını bile öngöremiyor. Kriz zamanında alınır diyenler buyursun o kadar kolaysa, hergün yükselen dizginlenemeyen kur, enflasyon hedeflerinin tümden yalan olduğu, cari açığın sürekli yükseldiği bir ortam. Ama hepsinden önemlisi ben hiçbir krizde, seçim zamanları dahil konunun bu kadar hafife alındığını bu kadar yapılması gerekenin tersine hareket edildiği, bu kadar rasyonaliteden kopulduğunu görmedim. Yüzyılların ekonomi kurallarının tersi iddiaları var. Bu fiyatların başka bir izahı var mı sizce? Bir zaman sonra herşey normale döneceğine inanıyorsan kaçırılmayacak fırsat var ama, aması var işte ya ısrarcı olunursa? Şunu unutmayalım 100 tl var ve aynı bileşik faiz gibi hergün %5 düşüyor, bu asla sıfır olmaz, sonsuza kadar düşebilir ve herhangi bir noktada giren parasını her zaman sıfırlayabilir.

    Pgsus bana göre petkimden çok daha riskli, havayolu sektörü çok daha kırılgan. Dediğim gibi nihayetinde birşeylerin normale döneceğini düşünenler için ciddi fırsatlar var. Risk getiri herkesin bunu değerlendirmesi lazım.
    kendimi tekrarlıyor pozisyonuna düşüyorum...ama yine yazacağım.

    soru şu...toplam maddi varlığın ne kadar, bunun ne kadarı il-likit (ev, araba, arsa vs)..ne kadarı likit (nakit, altın, döviz, hisse senedi, mevduat vs)....likit varlıkların ne kadarı borsaya ayrılıyor.

    şimdi mesela petkime bakıyorum...adam 150-200 bin tl yi sadece petkime bağlamış...bunun mantıklı-rasyonel bir yatırım olması için...toplam hisse portföyünün 2 milyon filan olması lazım...borsaya sokabilecek, kenarda bir 2 milyonu daha olması lazım...diğer likit enstrümanlarda 4-5 milyonu olması lazım...il likit varlıklarının da 10-15 milyon etmesi lazım.

    evin yok, belki araban bile yok...dişinden tırnağından arttırıp 300 bin tl biriktirmişsin, bunun da 200 bin tl sinin petkime gömmüşsün...sağlam geleceği parlak diye..ama bir kötü bilanço ile 2 haftada %40 düşüyor...her gün %3-5...için yanıyor, kalbin duracak gibi oluyor.

    girişte bu nedenle portföy oluşturma teknikleri, stratejilerini konuştuk..yazıştık...inanılmaz hesapsız kitapsız işler yapılıyor, saçma sapan riskler göze alınıyor.

    sonra bist te uzun vade para kazanılmaz..burası kumarhane...burası şöyle, burası böyle...sanki her şeyi çok iyi yaptın, tüm kurallara uydun, herşeye rağmen sonuç kötü oldu...zaten yola çıkarken %90 kaybedecek şekilde başlamışsın işe...başarılı olsan sürpriz, şans olurdu.

  7.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    Bir soru sorayım...pegasus, bugünkü düşüşle birlikte fk 5 in altına indi...kur riski yok...hatta dış hatlar sayesinde kur un artışından olumlu bile etkilenebilir...
    Kur riski olmamasından kastınız döviz borcu olmaması mi yoksa döviz geliri olduğundan bu riski tolere edebildiği mi?


    SM-A710F cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  8. borsa seçim sonuçlarına ve sonrasında yaşanacaklara göre 80 binlere, hatta 70 binlere inebilir...bu nedenle tarihi fırsatlar için en fazla %50 hissede olunmalı, mevcut portföy miktarı kadar yeni alım yapılabilecek pozisyonda beklenmeli.

    bir an için 2009 u düşünün borsa tepesinden %50 den fazla düşmüş...taban olan kağıtlar...üstelik tüm dünya sallanıyor...dünyanın en büyük borsası dow %10 a yakın düşüyor bir günde...finansal sistemin çökeceği ve taş devrine döneceğimiz iddiaları var.

    2001 ve 2008 krizlerini görenler için şu an içinde bulunduğumuz kriz sinek ısırığı gibi kalır...ciddiyim.

Sayfa 565/637 İlkİlk ... 65465515555563564565566567575615 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •