bu linkte tüm detayları bulabiirsiniz.
syg.
http://www.hisse.net/topluluk/showthread.php?t=2366
bu linkte tüm detayları bulabiirsiniz.
syg.
http://www.hisse.net/topluluk/showthread.php?t=2366
“Sermaye piyasası, sabırsız kişiden sabırlı kişiye para aktaran bir araçtır". Warren Buffett
"Don't be dazzled by the stock market.. It's a giant distraction" John Bogle
Ford Otosan üreteceği ilk yerli şanzımanı İngiliz Ricardo şirketiyle birlikte geliştirecek
Koç Holding'in iştiraklerinden Ford Otosan'ın üreteceği ilk yerli şanzımanı İngiliz Ricardo şirketiyle birlikte geliştirecek. Ricardo, yeni nesil Ford Trucks kamyon ve çekicilerde kullanılacak son teknoloji ürünü şanzımanların tasarımı ve geliştirilmesini üstlenirken bir yandan da teknik danışmanlık hizmeti sunacak. 8 binden fazla mühendisin çalıştığı şirket, ağır ticari araç sektörüne yönelik üretim yapıyor. Motor ile birlikte otomotivin en önemli ikinci parçası şanzımanda yerlilik için ilk adım Koç Holding iştiraki Ford Otosan'dan gelmişti. Şubat ayında bununla ilgili Ford Otosan bir açıklama yapmış "yerli şanzıman" için Eskişehir'deki fabrikada 49.5 milyon euroluk bir yatırım planı açıklamıştı. Türkiye'de ilk yerli dizel motor Erk'i 1980'li yıllarda üreten Ford Otosan'ın Türk otomotiv sektörü için en önemli adımlardan biri olan "yerli şanzıman" merakla beklenirken, bununla ilgili ilginç bir ayrıntı geçtiğimiz günlerde uluslararası basında dikkatimi çekti. Yerli şanzıman üretilecekti ancak yabancı ortaklarla.
2 yıl içinde piyasaya çıkması hedeflenen yerli şanzımanın mühendislik çalışmasını dünyaca ünlü bir firma üstlendi. İngiltere merkezli Ricardo ile görüşen Ford Otosan, yeni nesil ağır ticari araç şanzımanlarında işbirliği yapacak.
İlk tankın motorunu yaptı
İngiliz devi Ricardo, Ford Otosan'ın üreteceği yeni nesil Ford Trucks kamyon ve çekicilerde kullanılacak ve Ford Otosan tarafından üretilecek son teknoloji ürünü şanzımanların tasarımı ve geliştirilmesini üstlenirken bir yandan da teknik danışmanlık hizmeti sunacak.
Bir anlamda yerli şanzıman İngiliz Ricardo ile hayat bulacak. Londra merkezli Ricardo, dünyanın en ilginç firmalarından biri aslında. Winston Churchill'in 1'inci Dünya Savaşı'nda yarbay Ernest Swinton tarafından 1915 yılında projelendirdiği "Kara Destroyeri" çalışmasında dikkat çekti. 1917 yılında "tank" adını alan bu aracın motorunu da İngiliz Ricardo üretmişti. 8 binden fazla mühendisin çalıştığı şirket 1980'lerde ağır ticari araç sektörünne de aksamlar geliştirdi ve üretti.
Syg,
Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY
yenı zırve yaptı bu arada... hayırlı olsun...
dogru hısselerde pozısyon alanlar her zaman uzun vadede en kazanclı yatırımı yapmıs oluyor... bu tur hısselerı hıc satmadan devamlı toplamak burda da goruldu kı en akılcı hareket... gelen temettulerle zaten malıyet gecen yıllarla beraber dusecegı ıcın herhangı bır lokal zırvesınden yapacagı %20-25'lik duzeltmeler dahi ınsanı kesınlıkle yormuyor... kafa hep rahat...
gelırlerı agırlıklı yabancı para cınsınden olan, ıhracat yapan sırketler daha uzun yıllar yatırımcısına pıyasa ustu getırı saglayacak bellı kı...
Markets may remain irrational longer than you can remain solvent.
Dususde direnenler (endeksden daha az dusenler) cikista en cok cikanlar (endeksden daha fazla) olur...
Orneklerini bulmak da sizlere kalmis.
Syg,
Sabir ve zaman: iste benim bahadir askerlerim.. TOLSTOY
@Dudu,
bir de soru sorayım..portföy son düşüşte tepe değerine göre %10 ancak geri gelmiştir, zira kağıtlarınız gayet sağlam durdu bildiğim kadarıyla.
bu kadarcık düşüşle burn out nasıl oldunuz? yani %10 değil de mesela %30 düşse portföy, Allah korusun kalp krizi ile acile kaldırılar sizi...ciddiyim, çok şaşırdım şu burn out olayına.
Yer İmleri