Alıntı Originally Posted by marv Yazıyı Oku
Arkadaşlar kur farkından ne kadar zarar yazar bilen varmı 12 aylık bilançoda ve tahmini kar ne gelir?
1.1.Tedarikçiler:

Şirket’in tedarikçileri aşağıdaki şekilde sıralanmaktadır.

Despec’in, dünyanın önde gelen markalarından oluşan geniş bir ürün portföyüne sahiptir. HP ürünleri (özellikle yazıcı toner ve kartuşları) satışların büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Şirket HP, Epson, Oki, Imation, Sony, Canon, Targus, TDK, Memorex, Trust, Lexmark ve IBM’in bilgisayar malzemelerinin distribütörlüğünü yapmaktadır. Ayrıca Xerox, Kingston, Panasonic, Samsung ve Brother’inde bilgisayar tüketim malzemelerine ilişkin ara toptancılığını yapmaktadır.

Despec Group B.V, BT tüketim malzemelerinin bayilere satışına konsantre olmuş uluslararası bir grubun holding şirketidir. Ürün portföyünde, elektronik ofis malzemeleri, BT çevre ürünleri, dijital ekipmanlar, fotoğrafçılık ve telekomünikasyon aksesuarları alanlarındaki önde gelen markalar yer almaktadır. Despec Group B.V Ortadoğu, Afrika, Hollanda ve Türkiye’de faaliyetlerini yürütmektedir. Bu ülkelerde faaliyetlerinin neredeyse tamamını HP, Epson, Canon ve Lexmark gibi büyük firmaların BT tüketim ürünlerini pazarlayarak sürdürmektedir.

1.2.Dağıtım Kanalı:

Despec, bir dağıtım şirketi olarak tedarikçilerden ürünleri satın almakta ve bu ürünleri daha sonra son kullanıcıya satacak olan satış kanalına satmaktadır. Despec’in satış yaptığı ve Türkiye’de BT ürünlerini son kullanıcıya ulaştıran dağıtım kanallarının yapısı aşağıda özetlenmiştir:

1.2.1. Katma Değerli Bayiler

Bu bayiler çalışan sayısı olarak 25 - 100 çalışanı olan bayilerdir. Bu firmalar sermaye yapısı daha kısıtlı, fakat genç ve dinamik yapıları sayesinde hızlı karar alıp, maliyetleri düşük tutarak daha küçük kâr marjlarıyla iş yapabilmektedirler. Dağıtıcı firmaların bu firmalara destekleri finans, lojistik ve ürün bilgileri üzerinedir. Bu firmaların üreticilerle yoğun bir ilişkileri olmamaktadır. Türkiye genelinde bu firmaların sayısı 500’ü geçmektedir.

1.2.2. Klasik Bayiler

Çalışan sayısı 5 - 25 kişiden oluşan oldukça küçük firmalardır. Kendilerine özgü çözümleri yoktur. Hedef kitleleri KOBİ’ler ve ev pazarıdır. Türkiye’de sayısal olarak, en az 4.000 – 5.000 civarında olup BT sektöründeki en fazla sayıyı oluşturan gruptur.

Bu firmalar %100 dağıtıcı firma kaynaklarıyla işlerini sürdürürler. Satışları, Markalı ürünlerden çok OEM (toplama ürünler) ürünleri ve çevre birimleri satışlarına dönüktür.

1.2.3. Perakende Kanal

Bu kategoride belirleyici olan son yıllardaki hem yerli zincir mağazaların yatırım yapması ve büyümesi hemde uluslararası zincirlerin Türkiye de yatırım yapması nedeni ile hem çeşitlenmiş hemde büyük bir işlem hacmi oluşmuştur. Kendi öz sermaye ve birikimleri ile çalışan küçük, orta ve büyük ölçekli kopyalama merkezleri ve kırtasiye mağazaları en önemli kanalı oluşturmuştur. Ayrıca Gıda Zincir mağazaları ve AVM ler de IT ürünleri konusundaki işlem hacmini artırmıştır. Türkiye deki ev pazarının ihtiyaçları büyük ölçüde bu yukarıda bahsi geçen zincir mağazalardan karşılanmaktadır. Despec için 3 tip perakende grubu mevcuttur.

i. Perakende Zincirler

Perakende zincirler Teknosa, Bimeks, Vatan, Gold, Media Markt , Darty, Electro world, Best Buy Teknolojiks, NT, Yalçınlar, Evkur, Metro, Migros, Real, Carrefour, Tesco/ Kipa gibi aynı ad altında birden fazla mağazası olan büyük gruplardır. Bunların bir kısmının ana işlevi bilgisayardır, diğer kısım ise Gıda Hipermarketleri ve Ceyiz Mağazaları ( AVM) gibi bilgisayar işlevi tali olan zincirlerdir.

ii. Klasik Bilgisayar Mağazaları ve Kırtasiyeler

Bu mağazalar mağaza sahibi ve birkaç satış danışmanının çalıştığı küçük kuruluşlar olup çok kısıtlı kaynaklarla mağazacılık yapmaktadırlar.

iii. E-Perakende

Bu kanal tamamıyla İnternet ortamında sanal dükkan açıp faaliyet gösteren sanal marketlerdir. Özellikle son yıllarda internetin yaygın kullanılmaya başlanması ile birlikte bu kanalda iş yapan firmaların satışları giderek artmaktadır. Hepsiburada, gibi firmalar bu kanala örnek verilebilir.