yapveryolar işte naapçan
araban otomatik değilse sıkıntı yok
otomatikler bi tek vurdurarak çalışmıyor
park yerinde akü değişmekte sıkıntı yoksa 2 iteliyon marş basıyo be ya gene
yapveryolar işte naapçan
araban otomatik değilse sıkıntı yok
otomatikler bi tek vurdurarak çalışmıyor
park yerinde akü değişmekte sıkıntı yoksa 2 iteliyon marş basıyo be ya gene
mühendis asker yada sanayici
bunlardan biri
sonuncusu olması yüksek sayın dostum
ya da bankacı bilmiyomki
realist biri ama
90 öncesini sök/tak,
hobi olsun
sonrası arabalara dokanılmaz yaw zate,
dert alırsınn ...
Osmanım bi de borsa yorumu yapıym gunu kapıyım kendi adıma
dun borsa tarihinin ilginç günlerinden birini yaşadık
şoyleki pala denen zat artık her kimse
öğle ertesi vakit çok geçmeden dun için konuşuyom önce derin bi kesik attı
düşürdü yani endeksi
sonrasında
bazı kağıtlar düştüğü yerde kaldı
bazıları hiç oralıklı olmadı
bence bunu iyi sentezleyen belki bişeyler kazanır
ben sadece tesğpiti yaptım
sentez olsa onu da yazarım zate noolcakta
ilginç bi manevraydı o
Şimdi arkadaşlar madem söz arabalardan açıldı, size bazı tüyolar vereyim sanayideki ustaların ağzından ustalıkla bire bir aldığım gizli bilgilerden derlenen.
Otomotiv üreticileri yedek parça tedarikçileriyle anlaşırlar. Örneğin Reno der ki "Ben 2019-2020 yılı için Megan, cilio, kangoo, kanguru vs için toplam 1 milyon adet akü alacam. Ama şartım şu ki bu akülerin içeriğindeki asidi öyle koyacan ki en az 5 yıl sorunsuz çalışsın"
İşte Mutlu akü, İnci Akü vs buna göre akü yapıp fabrikaya yollar. Ama sen gidip 5 yıl sonra aynı marka model aküyü satıcıdan alırsan bu sefer farzı misal 3 yıl gider. Çünkü kaliteyi düşürürler ki 3 yılda bir mal satabilsinler. Kapiş? Çare: Aküyü gidip reno'nun fabrikadan alacan ya da çalacan. :-)
Örneğin aracın orjinal silecekleri. 5 yıl sessiz sedasız kaymak gibi çalışırlar. Fitilleri eskiyip yırtılınca yenisini hatta en kalitesini alsan da o performansı alamazsın. Sebep yukarıda belirtilmişti.
Bi de lastik alırken marizlenmeyin sakın. Lastikçi bi arkadaş demişti. Örneğin tanesi 350 liraya 4 tane sıfır lastik aldınız. Lastikçi vergi düşünce ortalama net %10 kar eder. 35 liradan 4 lastikte 140 lira kazanır sizden. Ama lastiği değişirken subapları da kesip atar ve yerine 4 tane yeni subabp takar, tanesine 20 liradan da 80 lira bir de ordan alır. O subaplar Çin malıdır ve tanesini 3 liradan alırlar. Eğerki meğerki velevki aracı sıfır aldıysanız asla ve kat'a subaplarınızı değiştirmesine izin vermeyin. Çünkü hiçbir subap o ilk fabrika çıkışı olanlar gibi kaliteli değildir. Kesin bilgi yayalım.
Triger kayışı da en hayati mevzuudur. 4 yıl/60.000 km de değiş derler. Akrabam Ben 13 yıl sonra değiştim dedi ben şok. Yutubda Amerikanyalı bi abi "2001 model Şavrolem var, 190.000 mil oldu hala değiştirmedim, gerek yok, sizi kekliyolar" dedi, ben ikinci bi şok. Triger konusunda çok pis marizleniyoruz gibime geliyor.
Misalen benim aracımda Elf 5w/40 kullan diyor üretici firma. Yarı sentetik yağ ve 15.000 km/1 yıl hankısı önce dolarsa değiştir yağını diyor. Ben gittim daha akışkan, daha sessiz çalışan 5w/30 tam sentetik yağ koydurdum.
Sonra yabancı sitelerden araştırdım. Elf 5w/30 için Reno, İngiltere'deki araç sahiplerine 30.000 km de değiştirin tavsiyesi veriyor. Hobaaaaaa. Bizdekinin 2 katı. Moruh amirim diycek ki şimdi İngiltere rutubetli olduğu için 30k km normaldir, bizde sıcak pişik yapar, süd zehri alır. :-)
Bujileri de değişmeye gerek yok. Bi mok olmuyo.
Yakalandımsonuncusuyum ne yazık ki
Ömrümün otuz beş yılını üretime verdim.
Pişmanmıyım?
1996 yılında Anonim şirket kurmak için Kastamonu Ankara arasını bir günde iki kez git gel yaparak,üretim ruhsatı için tüm belgelerim tamam olmasına rağmen bir buçuk yıl bekleyerek bir şeyler üretmenin heyecanını yaşamış biri olarak artık ümidim ve heyecanım kalmadı.Ulan memleketin tek enayisi delisi ben miyim! dedim ve havlu attım...
Oralet amirim olayın kolayı,
bu arabaların fiktif depoya gidipp
ithalatı yapılmadann,
artıkk
akümü istersin lastikmi silecekmi,
gerekli aletleri alıp dalacan
Bide bu triger olayı son on yılda baya bi değişti
firmalar bunada uyandı
çoğunlukla zincir yerine kayış kullanıyo adilerr ...
Yağ olayındaki 30-40 olayı,
rakam büyüdükçe yağ incelmekte
terside olabilir
mesela
şell rotella 20-50 ki bundan başka yağ yoktu bi ara
sıcakta güzel gider ama yuro 5-6 yemez bunu,
yenilerde rakam 10la başlar.
30, daa sıcak iklimler için, motoru daa uzun süre çalştırıyosan
çok yol yapıyosann
sentetik 30 daa avantajlı ...
![]()
Son düzenleme : Koray; 06-03-2019 saat: 12:44.
Yer İmleri