***AEFES*** ANADOLU EFES BİRACILIK VE MALT SANAYİİ A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )
İlgili Şirketler []
İlgili Fonlar []
Türkçe
Özel Durum Açıklaması (Genel)
Yapılan Açıklama Güncelleme mi?
Hayır (No)
Yapılan Açıklama Düzeltme mi?
Hayır (No)
Konuya İlişkin Daha Önce Yapılan Açıklamanın Tarihi
-
Yapılan Açıklama Ertelenmiş Bir Açıklama mı?
Hayır (No)
Bildirim İçeriği
Açıklamalar
************************************************** ** ANADOLU EFES KONSOLİDE
Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi, yılın son çeyreğinde yıllık bazda*%7,2 oranında artış gösteren uluslararası bira operasyonlarının ve Türkiye*meşrubat operasyonlarının güçlü performansı sayesinde %2,4 oranında büyüme*kaydetmiştir. Buna göre, Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi 2019 yılının*tamamında, düşük-orta tek haneli büyüme beklentimiz doğrultusunda yıllık bazda %1,9*oranında artışla 110,9 mhl'ye ulaşmıştır.
BİRA GRUBU
2019 yılının son çeyreği Bira Grubu satış hacminin yıllık %4,8 oranında artışla*8,6 mhl'ye ulaştığı bir diğer güçlü çeyrek olmuştur. Bira grubunun bu*çeyrekteki güçlü performansına özellikle yıl boyunca beklentilerin üzerinde*performans gösteren Rusya ve Ukrayna katkı sağlamıştır. 2019 yılının tamamında*bira grubu satış hacmi, orta-tek haneli büyüme beklentimize paralel olarak% 5,9*oranında artışla 36,2 mhl olarak gerçekleşmiştir.
TÜRKİYE BİRA OPERASYONLARI
Türkiye bira*toplam satış hacmi 2019 yılının son çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine*kıyasla %7,1 oranında düşüşle 1,3 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir. Sonuç*olarak, 2019 yılının tamamında, Türkiye bira operasyonlarının toplam satış*hacmi ihracat da dahil olmak üzere, orta tek haneli düşüş beklentimiz*doğrultusunda yıllık bazda % 5,2 oranında düşüşle 5,4 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.
Tüm hızlı*tüketim ürünleri sektörü, makro dinamiklerin neden olduğu zayıf talep ve*bununla ilişkili düşük tüketici güveninden olumsuz etkilenerek çeyrek boyunca*baskı altında kalmaya devam etmiştir. Bira pazarı, yılın son çeyreğinde, diğer hızlı*tüketim ürünleri kategorilerine benzer bir şekilde gerilemiş ve satın*alınabilirliğin düşüşünden de etkilenmiştir. Bira pazarının 2019 yılında orta-haneli*düşüş gösterdiği tahmin edilmektedir.
2019 yılı zorlu*bir yıl olmasına rağmen, aynı zamanda markalarımıza yatırım yaparak*portföyümüzü güçlendirebildiğimiz, kaliteyi, tadı ve tazeliği geliştirmeye*devam ettiğimiz, premium segmentteki varlığımızı genişlettiğimiz ve kültürel*etkinlikler ve festivaller yoluyla tüketicilerle olan bağımızı canlandırabildiğimiz*bir yıl olmuşturnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnu llnull%8,1 oranında artarak*30.8 mhl olarak gerçekleşmiştir.
Rusya bira pazarının 2019 yılında düşük-tek haneli büyüdüğü tahmin*edilmektedir. Pazar zorlu bir üçüncü çeyrek geçirmiş olmasına rağmen bira*hacimlerinde hafif seviyede toparlanma görülürken 4. çeyrekte büyüme kaydedilmiştir.*2019 yılının tamamında, Rusya'daki operasyonumuzun hacimleri yüksek tek haneli*oranda büyüme göstermiş ve sene başından bu yana pazar payı kazanmamızı*sağlamıştır. Rusya'daki güçlü performansımıza hem birleşmenin akabinde*gerçekleşen başarılı bir entegrasyon süreci hem de net satış gelirlerini*artırmaya yönelik odağımız katkı sağlamıştır.
Ukrayna, yılın başından bu yana beklentilerin üzerinde performans*göstermiştir. Ukrayna bira pazarının 2019 yılında düşük tek haneli oranda*yükseldiği tahmin edilmektedir. Diğer taraftan Ukrayna'daki bira operasyonlarımız*ise 2019 yılında düşük çift haneli büyüme kaydetmiştir. Efes markalarının başarılı*lansmanları yıl boyunca pazarın üzerinde performans gösterilmesine destek olmuştur.
2019 yılında Kazakistan bira pazarının yatay seviyede kaldığı tahmin*edilmektedir. Makro zorlukların yanı sıra pazardaki rekabetçi baskılara rağmen,*hacimlerimizi ve pazar payımızı sabite yakın tutabilmeyi başardık. Satış*kanallarında artan görünürlük, yeni lansmanlar, tüketicilere sunulan özel*ambalajlar ile birlikte kaliteye daha fazla odaklanılmasıyıl boyunca*performansımıza katkı sağlamıştır.
Diğer uluslararası bira operasyonlarımızda, pazarların düşük tek haneli*seviyede arttığı tahmin edilmektedir. Markalara olan odağımız, ana*markalarımızda yaptığımız lansmanlar ile birlikte satış noktalarındaki varlığımızı*artırmaya yönelik girişimlerimiz sayesinde pazar liderliğimiz bu dönemde de*devam etmiştir.
http://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/811925



Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri