Artan

56,10 10 18:10
67,70 9.99 18:10
37,66 9.99 18:10
15,53 9.99 18:10
6,06 9.98 18:10
Artan Hisseler

Azalan

32,40 -10 18:10
154,30 -9.98 18:10
10,94 -9.96 18:10
35,26 -9.96 18:10
11,69 -9.94 18:10
Azalan Hisseler

İşlem

7.755.512.533,92 18:10
7.660.110.704,50 18:10
5.585.031.533,70 18:10
4.412.365.760,64 18:10
4.281.834.851,10 18:10
Tüm Hisseler
Arama sonucu : 5652 madde; 1 - 8 arası.

Konu: AEFES - Anadolu Efes Biracılık Ve Malt Sanayii A.Ş.

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. Akşam saatlerinde gelen Bildirim.

    ***AEFES*** ANADOLU EFES BİRACILIK VE MALT SANAYİİ A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )

    İlgili Şirketler []
    İlgili Fonlar []
    Türkçe
    Özel Durum Açıklaması (Genel)

    Yapılan Açıklama Güncelleme mi?
    Hayır (No)
    Yapılan Açıklama Düzeltme mi?
    Hayır (No)
    Konuya İlişkin Daha Önce Yapılan Açıklamanın Tarihi
    -
    Yapılan Açıklama Ertelenmiş Bir Açıklama mı?
    Hayır (No)
    Bildirim İçeriği

    Açıklamalar

    ************************************************** ** ANADOLU EFES KONSOLİDE
    Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi, yılın son çeyreğinde yıllık bazda*%7,2 oranında artış gösteren uluslararası bira operasyonlarının ve Türkiye*meşrubat operasyonlarının güçlü performansı sayesinde %2,4 oranında büyüme*kaydetmiştir. Buna göre, Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi 2019 yılının*tamamında, düşük-orta tek haneli büyüme beklentimiz doğrultusunda yıllık bazda %1,9*oranında artışla 110,9 mhl'ye ulaşmıştır.
    BİRA GRUBU
    2019 yılının son çeyreği Bira Grubu satış hacminin yıllık %4,8 oranında artışla*8,6 mhl'ye ulaştığı bir diğer güçlü çeyrek olmuştur. Bira grubunun bu*çeyrekteki güçlü performansına özellikle yıl boyunca beklentilerin üzerinde*performans gösteren Rusya ve Ukrayna katkı sağlamıştır. 2019 yılının tamamında*bira grubu satış hacmi, orta-tek haneli büyüme beklentimize paralel olarak% 5,9*oranında artışla 36,2 mhl olarak gerçekleşmiştir.
    TÜRKİYE BİRA OPERASYONLARI
    Türkiye bira*toplam satış hacmi 2019 yılının son çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine*kıyasla %7,1 oranında düşüşle 1,3 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir. Sonuç*olarak, 2019 yılının tamamında, Türkiye bira operasyonlarının toplam satış*hacmi ihracat da dahil olmak üzere, orta tek haneli düşüş beklentimiz*doğrultusunda yıllık bazda % 5,2 oranında düşüşle 5,4 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.
    Tüm hızlı*tüketim ürünleri sektörü, makro dinamiklerin neden olduğu zayıf talep ve*bununla ilişkili düşük tüketici güveninden olumsuz etkilenerek çeyrek boyunca*baskı altında kalmaya devam etmiştir. Bira pazarı, yılın son çeyreğinde, diğer hızlı*tüketim ürünleri kategorilerine benzer bir şekilde gerilemiş ve satın*alınabilirliğin düşüşünden de etkilenmiştir. Bira pazarının 2019 yılında orta-haneli*düşüş gösterdiği tahmin edilmektedir.
    2019 yılı zorlu*bir yıl olmasına rağmen, aynı zamanda markalarımıza yatırım yaparak*portföyümüzü güçlendirebildiğimiz, kaliteyi, tadı ve tazeliği geliştirmeye*devam ettiğimiz, premium segmentteki varlığımızı genişlettiğimiz ve kültürel*etkinlikler ve festivaller yoluyla tüketicilerle olan bağımızı canlandırabildiğimiz*bir yıl olmuşturnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnu llnull%8,1 oranında artarak*30.8 mhl olarak gerçekleşmiştir.
    Rusya bira pazarının 2019 yılında düşük-tek haneli büyüdüğü tahmin*edilmektedir. Pazar zorlu bir üçüncü çeyrek geçirmiş olmasına rağmen bira*hacimlerinde hafif seviyede toparlanma görülürken 4. çeyrekte büyüme kaydedilmiştir.*2019 yılının tamamında, Rusya'daki operasyonumuzun hacimleri yüksek tek haneli*oranda büyüme göstermiş ve sene başından bu yana pazar payı kazanmamızı*sağlamıştır. Rusya'daki güçlü performansımıza hem birleşmenin akabinde*gerçekleşen başarılı bir entegrasyon süreci hem de net satış gelirlerini*artırmaya yönelik odağımız katkı sağlamıştır.
    Ukrayna, yılın başından bu yana beklentilerin üzerinde performans*göstermiştir. Ukrayna bira pazarının 2019 yılında düşük tek haneli oranda*yükseldiği tahmin edilmektedir. Diğer taraftan Ukrayna'daki bira operasyonlarımız*ise 2019 yılında düşük çift haneli büyüme kaydetmiştir. Efes markalarının başarılı*lansmanları yıl boyunca pazarın üzerinde performans gösterilmesine destek olmuştur.
    2019 yılında Kazakistan bira pazarının yatay seviyede kaldığı tahmin*edilmektedir. Makro zorlukların yanı sıra pazardaki rekabetçi baskılara rağmen,*hacimlerimizi ve pazar payımızı sabite yakın tutabilmeyi başardık. Satış*kanallarında artan görünürlük, yeni lansmanlar, tüketicilere sunulan özel*ambalajlar ile birlikte kaliteye daha fazla odaklanılmasıyıl boyunca*performansımıza katkı sağlamıştır.
    Diğer uluslararası bira operasyonlarımızda, pazarların düşük tek haneli*seviyede arttığı tahmin edilmektedir. Markalara olan odağımız, ana*markalarımızda yaptığımız lansmanlar ile birlikte satış noktalarındaki varlığımızı*artırmaya yönelik girişimlerimiz sayesinde pazar liderliğimiz bu dönemde de*devam etmiştir.






    http://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/811925

  2.  Alıntı Originally Posted by adellos Yazıyı Oku
    ***AEFES*** ANADOLU EFES BİRACILIK VE MALT SANAYİİ A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )

    İlgili Şirketler []
    İlgili Fonlar []
    Türkçe
    Özel Durum Açıklaması (Genel)

    Yapılan Açıklama Güncelleme mi?
    Hayır (No)
    Yapılan Açıklama Düzeltme mi?
    Hayır (No)
    Konuya İlişkin Daha Önce Yapılan Açıklamanın Tarihi
    -
    Yapılan Açıklama Ertelenmiş Bir Açıklama mı?
    Hayır (No)
    Bildirim İçeriği

    Açıklamalar

    ************************************************** ** ANADOLU EFES KONSOLİDE
    Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi, yılın son çeyreğinde yıllık bazda*%7,2 oranında artış gösteren uluslararası bira operasyonlarının ve Türkiye*meşrubat operasyonlarının güçlü performansı sayesinde %2,4 oranında büyüme*kaydetmiştir. Buna göre, Anadolu Efes'in konsolide satış hacmi 2019 yılının*tamamında, düşük-orta tek haneli büyüme beklentimiz doğrultusunda yıllık bazda %1,9*oranında artışla 110,9 mhl'ye ulaşmıştır.
    BİRA GRUBU
    2019 yılının son çeyreği Bira Grubu satış hacminin yıllık %4,8 oranında artışla*8,6 mhl'ye ulaştığı bir diğer güçlü çeyrek olmuştur. Bira grubunun bu*çeyrekteki güçlü performansına özellikle yıl boyunca beklentilerin üzerinde*performans gösteren Rusya ve Ukrayna katkı sağlamıştır. 2019 yılının tamamında*bira grubu satış hacmi, orta-tek haneli büyüme beklentimize paralel olarak% 5,9*oranında artışla 36,2 mhl olarak gerçekleşmiştir.
    TÜRKİYE BİRA OPERASYONLARI
    Türkiye bira*toplam satış hacmi 2019 yılının son çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine*kıyasla %7,1 oranında düşüşle 1,3 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir. Sonuç*olarak, 2019 yılının tamamında, Türkiye bira operasyonlarının toplam satış*hacmi ihracat da dahil olmak üzere, orta tek haneli düşüş beklentimiz*doğrultusunda yıllık bazda % 5,2 oranında düşüşle 5,4 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.
    Tüm hızlı*tüketim ürünleri sektörü, makro dinamiklerin neden olduğu zayıf talep ve*bununla ilişkili düşük tüketici güveninden olumsuz etkilenerek çeyrek boyunca*baskı altında kalmaya devam etmiştir. Bira pazarı, yılın son çeyreğinde, diğer hızlı*tüketim ürünleri kategorilerine benzer bir şekilde gerilemiş ve satın*alınabilirliğin düşüşünden de etkilenmiştir. Bira pazarının 2019 yılında orta-haneli*düşüş gösterdiği tahmin edilmektedir.
    2019 yılı zorlu*bir yıl olmasına rağmen, aynı zamanda markalarımıza yatırım yaparak*portföyümüzü güçlendirebildiğimiz, kaliteyi, tadı ve tazeliği geliştirmeye*devam ettiğimiz, premium segmentteki varlığımızı genişlettiğimiz ve kültürel*etkinlikler ve festivaller yoluyla tüketicilerle olan bağımızı canlandırabildiğimiz*bir yıl olmuşturnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnu llnull%8,1 oranında artarak*30.8 mhl olarak gerçekleşmiştir.
    Rusya bira pazarının 2019 yılında düşük-tek haneli büyüdüğü tahmin*edilmektedir. Pazar zorlu bir üçüncü çeyrek geçirmiş olmasına rağmen bira*hacimlerinde hafif seviyede toparlanma görülürken 4. çeyrekte büyüme kaydedilmiştir.*2019 yılının tamamında, Rusya'daki operasyonumuzun hacimleri yüksek tek haneli*oranda büyüme göstermiş ve sene başından bu yana pazar payı kazanmamızı*sağlamıştır. Rusya'daki güçlü performansımıza hem birleşmenin akabinde*gerçekleşen başarılı bir entegrasyon süreci hem de net satış gelirlerini*artırmaya yönelik odağımız katkı sağlamıştır.
    Ukrayna, yılın başından bu yana beklentilerin üzerinde performans*göstermiştir. Ukrayna bira pazarının 2019 yılında düşük tek haneli oranda*yükseldiği tahmin edilmektedir. Diğer taraftan Ukrayna'daki bira operasyonlarımız*ise 2019 yılında düşük çift haneli büyüme kaydetmiştir. Efes markalarının başarılı*lansmanları yıl boyunca pazarın üzerinde performans gösterilmesine destek olmuştur.
    2019 yılında Kazakistan bira pazarının yatay seviyede kaldığı tahmin*edilmektedir. Makro zorlukların yanı sıra pazardaki rekabetçi baskılara rağmen,*hacimlerimizi ve pazar payımızı sabite yakın tutabilmeyi başardık. Satış*kanallarında artan görünürlük, yeni lansmanlar, tüketicilere sunulan özel*ambalajlar ile birlikte kaliteye daha fazla odaklanılmasıyıl boyunca*performansımıza katkı sağlamıştır.
    Diğer uluslararası bira operasyonlarımızda, pazarların düşük tek haneli*seviyede arttığı tahmin edilmektedir. Markalara olan odağımız, ana*markalarımızda yaptığımız lansmanlar ile birlikte satış noktalarındaki varlığımızı*artırmaya yönelik girişimlerimiz sayesinde pazar liderliğimiz bu dönemde de*devam etmiştir.






    http://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/811925
    Özür:
    AEFES ‘ten gelen bildirimi eksik kopyalayıp yapıştırmışım. Devamı aşağıda...
    MEŞRUBAT*GRUBU
    2019 yılının son çeyreğinde,*konsolide satış hacmi, %0,8 artışla 230,5 milyon ünite kasa olmuştur. Gazlı*içecekler kategorisi %4,9 ve gazsız içecekler kategorisi %14,5 artış*kaydederken, su ve çay kategorilerindeki azalma sırasıyla %13,0 ve %9,2 olarak gerçekleşmiştir.*Aynı dönemde, ana kategorilerin satış hacmindeki büyüme %2,4 olmuştur (Ana*kategoriler, bu bilgi notu boyunca CCI'ın dağıtımı yapılan Çay haricindeki*kategorilerini ifade etmektedir).
    2019 yılında, konsolide satış*hacmi, ‘hafif düşüş' yönündeki beklentimizin üzerinde gerçekleşerek %0,1*artışla 1.316 milyon ünite kasa olmuştur. Ana kategorilerdeki büyüme ise geçen*yıla göre %0,6 artmıştır. Pakistan'daki yavaşlama ve Türkmenistan'da üretimin*durmasına rağmen, satış hacmimiz Kazakistan, Türkiye ve Azerbaycan*operasyonlarımızın katkısıyla büyümeye devam etmiştir. Türkmenistan hariç*olarak bakıldığında, konsolide ana kategoriler satış hacmi 2019 yılında %1,4*oranında artmıştır. Gazlı içecekler kategorisi (%0,3 artış) ve gazsız içecekler*kategorisi (%5,1 artış) 2019 yılındaki büyümenin temel etkenleri olurken, su ve*çay kategorilerindeki küçülme sırasıyla %0,1 ve %4,9 olarak gerçekleşmiştir.*Buzlu çay segmenti satıldığı bütün pazarlarda büyüme kaydederken, gazlı*içecekler kategorisi Pakistan, Ürdün ve Türkmenistan haricindeki tüm*pazarlarımızda artış göstermiştir. 2018 yılında %49 olan Türkiye operasyonunun*toplam satış hacmi içerisindeki payı, 2019 yılında %50 olarak gerçekleşmiştir.
    2019 yılının son çeyreğinde,*olumlu hava koşullarının katkısı ile Türkiye operasyonunun satış hacmi %4,9*artışla 126.0 milyon ünite kasa olmuştur. Ana kategorilerin hacim yıllık bazda*%9,7 artmıştır. Gazlı içecekler kategorisi %15,8 büyüme kaydederken,*Şekersiz/Düşük kalorili segment büyümesi %31,1 olmuştur. Gazsız içecekler*kategorisindeki hacim artışı 2019 yılının son çeyreğinde %12,9 olmuştur. Buzlu*Çay %49,9 artış ile büyümeye en büyük katkıyı yaparken, Su ve Çay kategorileri*sırasıyla %7,2 ve %9,4 oranında küçülmüştür.**
    2019 yılında, Türkiye*operasyonunun satış hacmi %1,8 büyüme kaydederken, toplam satış hacmi 662,1 milyon*ünite kasa olmuştur. Aynı dönemde çay ve meyve suyu haricinde tüm kategoriler*büyüme kaydederken, ana kategorilerdeki büyüme %3,2 olmuştur. Gazlı içecekler*kategorisi 2018 yılında %5,7 büyümenin ardından 2019 yılında %3,8 artarak en*yüksek satış hacmi seviyesine ulaşmıştır. 2018 yılında %23 olan küçük*paketlerin gazlı içecekler kategorisi içerisindeki payı artış trendini*koruyarak 2019 yılında %25'e ulaşmıştır. Satılan paket sayısı ise %9 artışla*hacim büyümesinin üzerinde gerçekleşmiştir. 2019 yılındaki büyüme temel olarak*yeni müşteriler ile birlikte büyümeye devam eden yerinde tüketim kanalının*etkisiyle gerçekleşmiştir. Soğutucu yerleştirmeleri, devam eden medya*yatırımları ve başarılı pazar uygulamaları da hacim büyümesini desteklemiştir.*Şekersiz/Düşük kalorili segment %5,9 büyüme kaydederken, Şekersiz/Düşük*kalorili segmentin gazlı içecekler içerisindeki payı artmaya devam etmiştir.*2018 yılında %20 büyümenin ardından 2019'da %11,5 büyüyen buzlu çayın katkısı*ile gazsız içecekler kategorisi 2019'da %3,1 artış göstermiştir. Su kategorisi*ise 2019 yılında küçük paketlerin toplam satış içerisindeki artan payının*katkısıyla %1,6 artmıştır. Çay kategorisinin hacmi ise aynı dönemde %5*azalmıştır.
    2019 yılının son çeyreğinde,*uluslararası operasyonların satış hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla %3,6*oranında daralarak 104,5 *milyon ünite*kasa olarak gerçekleşmiştir.
    Pakistan operasyonumuzun satış*hacmi, sektörde devam eden yavaşlama, üçüncü çeyrekte yapmış olduğumuz fiyat*artışları ve yıl sonunda stok seviyelerinin eritilmesi sebebiyle 2019 yılının*son çeyreğinde %15,2 daralmıştır.
    Orta Doğu operasyonlarımızın*satış hacmi %3,3 azalmıştır. Irak'taki siyasi huzursuzluk satış hacmi*performansına yansıdı ve hacim %4,8 düşmüştür. Ancak, Gazlı içecekler kategorisi*%5,7 büyümüştür. Ürdün yeni soğutucu yerleştirmelerinin katkısı ile %7,3 büyüme*kaydetmiştir.
    Orta Asya operasyonlarımızın*satış hacmi Kazakistan, Azerbaycan ve Tacikistan'daki çift haneli büyümenin*katkısı ile %11,1 arttı. 2018 yılının son çeyreğinde %6,7 büyüyen Kazakistan*satış hacmi, bu yılın aynı döneminde %16,2 artmıştır. Yeni Yıl tüketici*promosyonları ve başarılı tüketici aktiviteleri bölgede büyümeye katkı sağlayan*ana unsurlar olmuştur.
    2019 yılında, uluslararası*operasyonların satış hacmi başta Pakistan'daki satışların yavaşlaması ve*Türkmenistan'da devam eden üretim durmasından kaynaklı %1,5 azalarak 654,2*milyon ünite kasa olmuştur.
    Pakistan satış hacmi, 2018*yılındaki %7,3 büyümenin ardından 2019'da %7,8 daralmıştır. Zayıf makroekonomik*koşullar ve zorlu rekabet ortamı yıl boyunca satış performansını olumsuz etkilemiştir.*Gazlı içecekler kategorisi 2019 yılında %7,4 daralarak sektördeki genel düşüşü*yansıtmıştır. ‘Cola-Cola' markası yüksek marka sevgisi ile kategori genelinden*daha iyi performans gösterirken, portföyümüzdeki tüm gazlı içecek markaları*düşmeye devam etmiştir.
    Orta Doğu operasyonlarımızda,*satış hacmi %1,7 daralmıştır. Irak satış hacmi %3,7 büyüyen gazlı içecekler*kategorisinin katkısı ile 2019 yılında %0,8 artarken, su kategorisi %7,4*daralmıştır.
    Orta Asya satış hacmi %9,0*artarken, Türkmenistan haricindeki tüm operasyonlarımız çift haneli büyüme*kaydetmiştir. Kazakistan tüm kategorilerde pazar payı kazanırken satış hacmi*%13,9 artmıştır. Başarılı tüketici aktivasyonları, soğutucu yerleştirmeleri ve*etkili pazar uygulamaları 2019 yılı boyunca büyümeyi desteklemiştir. Azerbaycan*%20,5 büyürken, ‘Coca-Cola' markası %34 büyüme kaydetmiştir. Devam eden*konvertibilite sorunun yol açtığı üretimde yaşanan aksamalardan dolayı 2019*yılı başında üretimi duran Türkmenistan'ın satış hacmine önemli bir katkısı*olmamıştır. Türkmenistan hariç, Orta Asya satış hacmi %14,4 artmıştır.

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •