Alıntı Originally Posted by StranGe_PassenGer Yazıyı Oku
Elbette optimal bir seviye vardır.

Mesela BloombergHT'de demirçelik üretiminde bir yönetici konuşuyordu. Doların yatay gittiği zamanlardı... Yassı demir üretimini biz yapsak atıyorum kilosu 10TL oluyor. Ama hurda demirleri bir gemiye yükleyip rusyaya gönderip oradan yassı demir haline getiren şirkete yaptırsak her şey dahil 8 TLye geliyor. Ben özel sektörüm. Düşük maliyete bakarım diyor haklı olarak. Bir bakıyorsun cari açığın 1 milyar doları buradan. gibi...


Dolar fiyatı yüksek olsa yurtiçinde maliyetler arttığından fiyat da artacak ama dışarı giden bir döviz kalemi artık gitmeyecek.


Toyota CHR Türkiye'de üretiliyor %88 yerli. Yani yapılabiliyor aslında. Bütün mesele üretime ve ihracata odaklanmak ve bu işi yapanların kar etmesini sağlayacak hamleler yapabilmek. Keşke bütün meselemiz Üretim ve İhracat olabilseydi yıllardır.


https://www.toyota.com.tr/about/news...a-ve-c-hr.json


Doğrudur.
Dediğim gibi, "bıçak sırtı" bir mesele.
Bir üretim-ihracat hamlesi ile birlikte planlı-programlı olursa... Daaa....