-
Amerikali sosyete uyesi, roman yazari, ressam, yazar ve F. Scott Fitzgerald'in esi Zelda Fitzgerald’in dogum yildonumu (24 Temmuz 1900)

“Oldugu gibi yasamak istemiyorum, once asik olmak ve sonra tesadufen yasamak istiyorum.”

“Genc biri arkadaslara degil kalabaliga ihtiyac duyar.”
-
Italyan ressam Francesco Mancini’nin olum yildonumu (24 Temmuz 1905)
Strada da Torre Annunziata a Pompei, 1874 circa

Pioggia di cenere durante l'eruzione del Vesuvio del 27 aprile 1872 (1872)
-
Italyan roman, oyun, senaryo yazari ve sair Vitaliano Brancati'nin dogum yildonumu (24 Temmuz 1907)
“Cocuklugum bitmisti, cocuklugum olmustu; insanin iki donemi oldugunu biliyordum: Cocukluk ve olgunluk. Benim ilk yas donemim tukenmisti.”

"Sì, la mia fanciullezza era veramente finita, la mia fanciullezza era morta. Sapevo che l’età dell’uomo sono due: la fanciullezza e la maturità. E la mia prima età era morta."
Babasina yazdigi mektup:
“Ama sen babaligina gosterilen sevecenlikle yetinmiyorsun, yazdigim seylerin degeri uzerine bana ders vermeye kalkisiyor ve onlari ‘hoppa – karikaturler’ olarak degerlendiriyorsun. (…) Her ne ise, senin hoppa diye tanimladigin seyler benim bir parcam degil, tum varligimdir. O kadar ki sonunda bana ilerici bir bilinc, yasamin gereken olgunlugunu sagladilar. Ve basit basarilardan kacinma olanagi tanidilar. Senin ciddi diye tanimladigin seyler bana oysa, hoppa seyler olarak gozukuyor(...) Kimi krallarin saraylarinda anlamli seyleri soyleyen sadece hokkabazlardi. Ben bir hokkabaz degilim, ama gene de (…) Benim en ciddi ve en derin duygularimin yapiti olan seyleri kapris olarak degerlendirmekle beni kucultmekten vazgec. Sahip oldugum en kutsal seyle beni gucendiriyorsun. Ama ben umutsuz degilim cunku vicdanim rahat.”

"Ma tu non ti contenti di una parte affettuosa e paterna; vuoi farmi la lezione sul valore delle cose che scrivo e giudicarle caricature frivole" ecc. (…) In ogni modo quelle che tu giudichi frivole non sono alcune mie cose, ma tutto me stesso, nel punto a cui mi hanno portato la coscienza finalmente emancipata, la maturità dei miei anni e la rinunzia ai facili successi. Frivole sembrano a me tutte le cose che tu chiami serie (…) Nelle corti di taluni re, i buffoni erano i soli che dicessero cose profonde. (…) Non continuare a insultarmi col definire capriccio quello che è un mio serio e profondo sentimento. Mi offendi in quanto ho di più sacro. Ma io non dispero, perché sono d’accordo con la mia coscienza, e ho fiducia che quello che tu dici delle mie cose, sia ripetuto in seguito da un numero sempre più esiguo di miei detrattori."
-
Italyan ressam Luigi Fabron’un olum yildonumu (24 Temmuz 1907)
Young Sailor Near the Sea, XIX secolo

Portrait of a girl in a hat, XIX secolo
-
Italyan aktor Memmo (Guglielmo) Carotenuto'nun dogum yildonumu (24 Temmuz 1908)

-
Alman ressam Walter Rudolf Leistikow’un olum yildonumu (24 Temmuz 1908)
Abendstimmung am Schlachtensee, 1895

Sonnenuntergang an der Küste, 1906
-
Rus ressam Arkhip Ivanovich Kuindzhi’nin olum yildonumu (24 Temmuz 1910)
The Birch Grove, 1879

Dnieper in the Morning, 1881
-
Ispanyol ressam Arturo Francisco Acebal Idígoras’in dogum yildonumu (24 Temmuz 1912)
Castilla, 1953

Anciana Catamarqueña, siglo XX
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri