Gün gelecek; sahilde pikniklerin yapıldığı gün gelecek, mağazalarda yeni kıyafetlerin denendiği, tatillerin planlandığı, biletlerin kampanya gözetmeksizin alındığı gün gelecek. Eskisi gibi, yemeklerin rahat rahat, keyifle yendiği, konserlerde umarsızca dans ettiğimiz gün gelecek. Biraz dokunaklı, biraz umut verici, ‘normalleşme’ deyince kastettiğimiz işte tam olarak bu; insanların sokağa, dolaşıma rahatça çıkması, alışveriş, turizm, eğlence, ulaşım, konaklama gibi faaliyetlerin ‘eskisi gibi’ olması. O günler ne zaman gelecek tam olarak bilmesek de, mevcut aşılama süreci ve ülkelerin genel takvimlerini dikkate alarak, bu temada ‘Ülkeler öyle veya böyle 6 ay-1 yıl içinde büyük ölçüde normalleşecek ve alışveriş, turizm, konaklama, eğlence, ulaşım faaliyetleri bugüne göre artacak’ varsayımı üzerine yatırım stratejisi oluşturuyoruz.
Önce risk. (1) Diğer temalardan farklı olarak bu raporda yer alan şirketlerin dönemsel riskleri olduğu unutulmamalı. Pandemi döneminde havacılıktan turizme, hizmet sektöründeki çoğu şirket büyük yaralar aldı, borçlandı, borçlarını öteledi, kimi iflas etti, kimi dayanmaya çalışıyor. Bu rapordaki şirketler halihazırda hala zorluk yaşıyor olabilir. (2) Normalleşme teması bir süredir fiyatlanıyor ve listedeki çoğu şirket halihazırda yakın zamanda ciddi değer kazanmış olabilir. Yatırım kararı verirken fiyatlamanın spekülatif ve geniş zamana yayılabileceğine dikkat edilmeli. Değindiğimiz alt sektörlerde pozisyonu çok güçlü şirket bulmanın zorluğunu dikkate alarak, stratejimizi normalleşme varsayımı ve süreçten dayanıklı çıkabilecek ve diğer sektörlerle aradaki farkı kapatabilecek şirketler üzerine kuruyoruz.
Bu kapsamda; turizm ve eğlence faaliyetlerinin artabileceği varsayımıyla havayolu, konaklama, restoran zinciri, eğlence, online rezervasyon, araç kiralama şirketlerini, alışverişin geleneksel şekline döneceği ve mağazaların yeniden açılacağı varsayımıyla alışveriş mağazalarını, ofis ve mağaza kiralama şirketlerini ön plana çıkardık.
Bu şirketleri piyasa büyüklükleri, analist değerlemeleri ve beklentileri ile önem sırası olmaksızın ilginize sunuyoruz. Bu raporda bir değerleme çalışması yapılmadığını, yorumlarımızın ve değerlendirmelerimizin genel tavsiye niteliğinde olduğunu ve kişiye özel olmadığını dikkatinize sunuyor ve bu şirketlere yönelik doğrudan bir Al/Sat/Tut tavsiyemiz olmadığını hatırlatıyoruz.
Raporda yer alan şirketler:
1. Turizm ve Eğlence (10): CTS Eventim, Walt Disney, Live Nation, Eventbrite, Royal Caribbean, Saga, Carnival, Six Flags, MGM Resorts, Las Vegas Sands
2. Konaklama (6): Hilton, Marriott, Wyndham, InterContinental, Accor, Whitbret
3. Rezervasyon (7): Travelzoo, Tripadvisor, Booking, On the Beach, Amadeus IT, Expedia, Airbnb
4. Alışveriş, Yeme, İçme (16): McDonalds, Restaurant Brand, Amrest Holdings, Brinker, SSP Group, Yum! Brands, Aramark, Darden Restaurant, Starbucks, WH Smith, Kraft Heinz, Target, Dollar Tree, Costco, Coca Cola, Mitchells & Butlers
5. Ofis, Mağaza Kiralama (12): Brixmor, Federal Realty, Kimco, RPT Realty, Regency Centers, Retail Properties, Simon Properties, Weingarten, Hammerson, Unibail-Rodamco-Westfield, British Land, Land Securities
6. Ulaşım, Dolaşım (12): Rynair, Wizz Air, IAG, Jet2, Southwest Airlines, Delta Airlines, Alaska Air, Fraport AG, Avis Budget, Uber, Lyft, Sixt
Lütfen son sayfada yer alan yasal uyarı notunu okuyunuz.
Link: https://rapor.garantibbvayatirim.com...i_24022021.pdf
https://rapor.garantibbvayatirim.com...i_24022021.pdf
Yer İmleri