Faaliyet raporlarında Product Mix terimi çok geçiyor.
Firma eldeki imkanlar ile maksimum kar getirecek şekilde ürün tipi, ambalaj, gramaj çeşitlemesi yapıyor. Burada güzel pazar analizi yapıyor.
Aynı teknikler istenirse anketlerde kullanılır ama asıl maç istenen sonucu göstermek olduğu için ona göre anket tasarlanıyor, yani anketler gerçekte durum nedir onu araştırmak için yapılmıyor.
Mesela en az hangi adaya karşısınız şeklinde soru sorulsa belki İlhan Kesici en az karşı çıkılan aday olacak belki karşı çıkanlar %25 bile olmayacak. Bu tip anketler adayların maksimum potansiyelini gösterir, burada teorik olarak örnek İlhan Kesici %75 alabiliyor demektir.
Tüm yorumlarım asla/zinhar alım veya satım tavsiyesi değildir.
"Zayif devamli adalet ister, halbuki bu kuvvetlinin umurunda bile değildir."
Yer İmleri