elektrikli araç bataryası bilinçli kullanan biri için yıllık %1 verim kaybı yaratır bataryada. Bilnçli kullanım da bataryaları %10 ve altına düşmeden önce şarj edip maksimum şarjı da %80-90 aralığında yapmak demek. Bunu zaten araçta ayarlayabiliyorsunuz. Ben kendi aracıma %90 şarj limiti koydum. Sadece şehirler arası gideceğim zaman %100 şarj ediyorum.
çoğu elektrikli araç üreticisi bataryalara minimum 5 yıl garanti verir. Benim aracın bataryaları 8 yıl garantili mesela. 8 yıl sonra %92 lerde olması beklenen değer.
O nedenle batarya değişimi hemen kısa vadede olacak bir durum değil.
Şuan üzerinde en çok çalışılan konulardan biri enerji depolamadır. Enerjiyi uzun süreli ve daha yüksek miktarda depolamak temel amaç. Batarya teknolojisinin hızla gelişeceğini düşünüyorum. Birkaç yıl içerisinde 1000 km menzilli elektrikli araç bataryaları olacağını düşünüyorum.