
Originally Posted by
ENGRANDMASTER
Sayın nosfecagrı
öncelikle bir yıldır taşıdığım hisselerimin tamamını 6 ocakta sattım.
elimde kayda değer miktarda hisse yok.
bu sebeple objektif olmaya çalıştığım yorumlarımın subjektif olabileceğini unutmayalım.
1 - Bence satış için çok yükseldi bir argüman değildir
ama büyük el haymana lirası bazında % 100 kazandı.
2 Her gün patron satışları geliyor,
dükkanın içini en iyi patron bilir.
3- Yabancı satışı devam ediyor,
son beş haftada yabancı çıkışı bir milyar doları geçti.
Kendi hissesinde geri alım açıklamış olan Arcelor ereğli
satmaya başladı.Elindeki toplam mal satmaya başladığı fiyatla
800 milyon dolardan fazla ve gözü karartmış hepsini satacak gibi duruyor.
4- Satılan mal ister gerçek yabancı olsun,
ister KaraKemal'ın dediği gibi Tüsiad, Müsiad patronlarının malı olsun,
sonuçta büyük para bu endeks değerinden
haftada 300 milyon dolarlık satıyor.
Yerli küçük yatırımcı bence bunu karşılayamaz.
5- ülke CDS leri yanlış değerleniyor olabilir,
ama bu CDS değerleri ile ülke iskontomuz bence uyumlu değil.
6-Banka F/K ları şu anda çok düşük ama seneye ortodoks yada ortodoksa yakın para
politikaları uygulanmaya başlarsa F/K lar ne olur.
Siz 10 yıllık Türk hazine tahviline yüzde kaç ile para yatırırsınız.
Ya da bankalar bu tahvillerden ne kadar negatif yazar.
7- Mesela Tüpraş çok büyük kar açıklayacak, ama yıllarca varil başına 2-5 dolar
civarında gezen Akdeniz rafineri marjı 15 dolar olarak seneyede devam edecek mi
.
8- Ben bilanço okumaktan gerçekten hiç anlamam ama
Mesela ülkenin en büyük holdingi olan KCHOL de TÜPRAŞ rafineri marjı 2-5
dolara yakınsamaya başlarsa, YKBNK nin elindeki tahviller piyasa fiyatından
fiyatlanırsa KOÇ holdingin F/K sı nereye gider.
( Bu tam izin yapabileceğiniz bir şey ve ben de merak ediyorum)
10- Dolar kurunun seçimden sonra iktidardan bağımsız yükseleceğini varsayıyorum.
Mevcut iktidar kalırsa daha yavaş,
ama iktidar değişirse daha hızlı ve daha yukarı
bu yükselişin günahını da geçmiş iktidara yıkarak.
11-Faiz ise bu iktidar kalırsa yerel seçimlere kadar yan yollarla arttırılır.
İktidar değişirse 2023 sonunda 40-45 arasında fonlama faizi olacak şeklinde
tedrici olarak arttırılacağını duyuyoruz.
Faiz yükselmeye başladığında aşırı negatif faizden kaçan
mutedil,risk almak istemeyen yatırımcı borsaya eyvallah der ayrılır.
12-Hele bir de seçimde meclis ortadan ikiye bölünürse ve hdp belirleyici olursa
mesela 260 cumhur ittifakı
260 millet ittifakı
80 hdp olursa
ve
cumhurbaşkanlığı seçimi de ikinci tura kalırsa
Tüm bunların vadesi de 90 gün.
13-Nasıl ki çok yükseldi, satış için bir argüman değilse
Paranın borsadan başka bir gidecek yeri yok da
borsada alım için bir argüman değildir.
14-Üstelik KGF ve benzerleri ile çok düşük faizlerle borçlanmış
bir çok şirketin bilançolarının ne tarafa gideceği soru işareti.
Mesela Turgut Özal zamanında Halis toprak neredeydi,
özal iktidarı bittikten bir süre sonra toprak holding ne oldu.
15- Başlangıçta dillendirildiğinde hiç inanmasam da Kılıçdaroğlu aday olacak gibi duruyor.
Benim tahminim kılıçdaroğlu aday olursa cumhurbaşkanlığı seçimi ikinci tura kalır.
ve bu iki haftalık sürede borsa çok çalkalanır.
kalan 90 günden kısa sürede çok daha yukarı sürecek olan pala bu malı devredemez.
NOT Bu yazı bist 100 ün 5.11 arttığı gün yazılmıştır.
Sayın nosfeçağrı
Öncelikle biline ki 6 ocak da sattığım hisselerimden sonra halen BİSTte anlamlı bir pozisyonum yok.
Bu sebeple ne kadar objektif olmaya çalışsam da görüşlerim subjektif olabilir.
Yine biline ki ben bilanço okumaktan anlamam hayatımda hiç bilanço okumadım.
Ve teknik analizden de anlamam.
BENCE
YUKARIDAKİ 10. MADDEDEN DEVAMLA
Seçim ve seçim sonrası için genel görünüm.
1- Maraş 6 Şubat 2023 depreminin, 17 Ağustos Gölcük depreminden bir kaç kat fazla yıkıma sebep olduğu bir gerçek.
Bunun bedeli birileri tarafından ödenecek. Yükün büyük kısmı kamu tarafından finanse edilecekse
bu enflasyon = devalüasyon demek, ve kamu bu yükü tek başına karşılayamaz.
AMA HİÇ BİR PİYASA YORUMCUSU BU BEDELDEN BAHSETMİYOR.
2-Bu yükün bir kısmı hatta ciddi bir kısmı vatandaşın ve şirketlerin ,büyük şirketlerin üzerine kalacağı bir gerçek. Hem 1999 depreminde hem de 1994 ve 2001 krizlerinde böyle oldu. Seçim öncesi hiçbir siyasetçi dillendirmese de bu ödenecek olan büyük bir fatura ve ciddi bir kısmı borsadaki şirketlerden çıkacak.
Bu fatura seçim öncesi lütfen çıkarılan yalnızca teşviklerin bir kısmını kesen ek vergi paketi ile kalmaz,kalamaz.
Geçen yıl edilen yüksek karlara rağmen temettülerin, aracı kurum analistlerinin ve borsa oyuncularının beklentilerinin çok altında kalmasının en önemli sebebi bu.
AMA HİÇ BİR PİYASA YORUMCUSU BU BEDELDEN BAHSETMİYOR.
3- iktidar değişirse benim tahminim bugünkü aşırı negatif faiz sayesinde yaşıyor görünen çok sayıdaki zombi şirket ortadan çekilecek ve bunların diğer sağlıklı şirketlere ve bankacılık sektörüne verecekleri zarar çok küçük olmayacak.
AMA HİÇ BİR PİYASA YORUMCUSU BU BEDELDEN BAHSETMİYOR.
4-Bankaların sermayeleri çok küçük hale geldi. Bu sermaye miktarı ile reel sektörü destekleyemezler. Gelecek olan yeni devalüasyondan sonra herkesin çok ucuz dediği bankacılık sektöründe sermaye artırımlarının gelmesini umuyorum. Buna zorunlu olarak alınan kabaca % 10 faizli uzun vadeli tahvilleri de ekleyin. Yani bankacılık sektörü iktidar değişse de kısa vade de çok uçup kaçmayacaktır.
AMA HİÇ BİR PİYASA YORUMCUSU BU BEDELDEN BAHSETMİYOR.
5- Rusya , Suudi ittifakı petrol fiyatlarını yukarıda tutabilmek için çok agresif davranıyor.. Bu ittifak petrol fiyat artışı ile dünya enflasyonunu körüklüyor. Bu durum bu topikte hiç konuşulmasa da FED faizinin daha yüksekte dengelenmesine sebep olacak. Bu bizim faizlerin otomatik olarak daha yüksekte dengelenmesi demek. Bu petrol fiyatı bizim ülkemizde de ekstra enflasyon demek bu da bizde de daha sıkı para politikası daha yüksek faiz daha çok risksiz getiri demek.
6 Petrol fiyatının manüplatif yüksekliği Avrupa da da enflasyonu yukarı iter. Ve Avrupa enflasyon mu durgunluk mu ikileminde durgunluğu seçerse ki 'seçer' , bu durumda devalüasyona rağmen ihracatçı firmalar zannedildiği kadar iyi performans gösteremez.
7-Seçim sonrası ortaya bedava para saçılmasından vazgeçilip, bir de faizler artınca zaten enflasyondan dolayı öne çekilmiş olan ve ihtiyaç olmadan da yarın fiyatı daha yüksek olacak diye alınanların da etkisiyle talep kesilecektir. Bu enflasyonla mücadele için gerekli ama şirketler için kötü. Çünkü bu yıl hem enflasyonun yarattığı hayali karlar yok hem de hem yurtiçi hem de yurtdışında resesyon riski artmış durumda..
8-Borsadaki olağan dışı alım miktarının (varlık fonu alımları, kamu şirketlerinin alımları, borsaya destek amaçlı iktidara yakın şirketlerin patron alımları ) ne kadar olduğunu en azından ben bilmiyorum. Ama kurallar gereği bu alımların bir süre sonra piyasaya satılacağını satılmak zorunda olduğunu biliyorum. Sayılı gün çabuk geçer bu piyasaya ekstra arz demek.
9- Seçimden sonra muhalefet kazansa da borsaya koşa koşa yabancı uzun vadeli yatırımcı gelmeyecek ,gelemeyecek. O fonların olduğu ülkeler, ben yaptım oldu ülkeleri değil., muz cumhuriyeti değil
.Belli kuralları var. O uzun vadeli fonlar ülke rating notu ile bağlı ve bizim ülkemiz yatırım yapılabilir kategorinin BEŞ basamak altında.
BENCE
geçen yıl oluşan ralli emanet para kamu desteği arkası sağlam manüplatörlerle erkene çekilmiş bir ralli idi. Aslında şimdi seçim öncesi olması gereken ralli enflasyon ve devalüasyon kullanılarak öne çekildi geçen yıl yaşandı bitti.
SONUÇ
Yukarıda yorumu yazıp foruma koymak için sonunu nasıl bağlayacağımı düşünürken, sayın 507 nin twitter da Aracı kurumların BİST100 hedef ortalama beklentisinin 6.539 ve Mevcut endeks seviyesine göre %28 iskontolu olduğunu okudum.
Böylece benim sonuç bölümü ve beklentimi yazma derdim ve sorumluluğum bitti.
NOT; Ben devalüasyon beklentimden dolayı bu ortalama beklentiden daha yüksek endeks değeri beklerim. Ama endeksin dolar bazlı bir yere gitmesini beklemem.
Yazdıklarımı üzerine alınma
Hiç biri sana değil.
Yer İmleri