Sayfa 178/359 İlkİlk ... 78128168176177178179180188228278 ... SonSon
Arama sonucu : 2872 madde; 1,417 - 1,424 arası.

Konu: Dev'ayna Masalları

  1. İdeal f/k olayı sadece baktığın zaman anlamlı rakamlar görünsün diye formalite gereği bir sayı formülde. Kullanacağım formülde çıkan şey şu aslında atıyorum aktif karlılığa göre değerlendirelim. Şirketlerin f/k oranını aktif karlılığa böldüğümüzde çıkan değer mevcut f/k’nın mevcut aktif karlılıkla 1 f/k değerine ne kadar yılda ulaşabileceğini ölçüyoruz. 1 f/k absürt bir rakam olduğu için mesela 5 kullanalım diyelim formülü ona göre oluşturduğunda mevcut f/k ve aktif karlılıkla 5 f/k değerine ne kadar zamanda ulaşılır mantığı. Aynen PEG’de büyümeye göre f/k’nın uyarlanması gibi.

    Ama bu defosuz değil. Özellikle bunu brüt kâr marjı ya da favök marjına göre uyarlarsan büyüme kısmını ihmal etmiş oluruz. Ne demek istiyorum? Mesela favök marjına göre fd/favök’leri indirgedik ve en iyi olanları seçtik. Seçim gayet güzel duruyor. Ama şirket sonraki dönemlerde aynı favök marjı ile çalışarak küçülebilir de. Yani daha az satış yapar ama aynı karlılıkla yapabilir. Toplamda oluşan favök, aynı marjla olsa bile, satışlar azaldığı için daha az çıkacaktır. Burada kârlılık sadece unsurlardan bir tanesi. Büyüme beklentisi de başka bir unsur. O nedenle almış olduğumuz şirketlerin büyüme performansları ve mevsimsellik etkileri de önemli.

  2. Yani bir şirkette kârlılık ne kadar önemli ise, yüksek marjlarla ya da sermaye getirileri ne kadar önemli ise, satışları büyütmek de bir o kadar önemli. Bir şirket satışlarını büyütmeden de kârlarını artırabilir, maliyetlerini azaltır, daha verimli çalışır ve aynı satış rakamı ile daha çok kâr eder. Ancak bu topal bir büyümedir ve bir yerden sonra işe yaramaz, çünkü marjlar bir yere kadar artırılabilir, satışlar artmadıkça büyüme durur ve belli bir seviyeden sonra küçülme bile oluşabilir.

    Aynı şekilde sürekli marjları küçülterek büyüme de (bir nevi ürün fiyatlarını iskontolu satarak büyütme) marjlar azaldığı için kârlarda istenilen sonucu oluşturmaz.

    Biz burada hem satışlardaki büyümeyi, hem de marjların gidişatını takip etmek zorundayız.

    Şunu da unutmamak gerekli. Kendi performansımız nasıl dalgalanıyorsa hayatta, şirketlerin ve ülkelerin performansı da dalgalanır. Genel gidişatı iyiyse bir şirketin bazen bazı defolarını ihmal edebilmeliyiz. Yoksa seçecek şirket kalmayacak ve mükemmel bir kazanç peşinde iken iyi kazançlardan da olacağız demektir.
    Son düzenleme : deva-i dert; 23-08-2023 saat: 13:26.

  3.  Alıntı Originally Posted by deva-i dert Yazıyı Oku
    Yani bir şirkette kârlılık ne kadar önemli ise, yüksek marjlarla ya da sermaye getirileri ne kadar önemli ise, satışları büyütmek de bir o kadar önemli. Bir şirket satışlarını büyütmeden de kârlarını artırabilir, maliyetlerini azaltır, daha verimli çalışır ve aynı satış rakamı ile daha çok kâr eder. Ancak bu topal bir büyümedir ve bir yerden sonra işe yaramaz, çünkü marjlar bir yere kadar artırılabilir, satışlar artmadıkça büyüme durur ve belli bir seviyeden sonra küçülme bile oluşabilir.

    Aynı şekilde sürekli marjları küçülterek büyüme de (bir nevi ürün fiyatlarını iskontolu satarak büyütme) marjlar azaldığı için kârlarda istenilen sonucu oluşturmaz.

    Biz burada hem satışlardaki büyümeyi, hem de marjların gidişatını takip etmek zorundayız.

    Şunu da unutmamak gerekli. Kendi performansımız nasıl dalgalanıyorsa hayatta, şirketlerin ve ülkelerin performansı da dalgalanır. Genel gidişatı iyiyse bir şirketin bazen bazı defolarını ihmal edebilmeliyiz. Yoksa seçecek şirket kalmayacak ve mükemmel bir kazanç peşinde iken iyi kazançlardan da olacağız demektir.
    Belirttiğiniz hususlar doğru. Bir analiz yapılacaksa bu tepeden yani satış adedinden başlamalı ve aşağıya doğru inmeli gelir tablosunda. Nihayetinde tüm rasyolar finansal tabloların bir sentezi, maksat daha kolay okumak ve karşılaştırma yapabilmek.

    Daha önce de belirttiğim gibi, bütün bu değerlendirmeler öncelikle şirket özelinde yapılmalı. Sektöre (ulusal ve/veya global) sonra bakılmalı. Ardından bakılacak konular da var elbette. Global ekonomi, ulusal ekonomi, siyasi faktörler ve en önemlisi ülke risk primi gibi. Bunların hepsi analistin formülünün içinde olmalı. Bu analiz bize neyi verecek? En başta riskimizi en aza nasıl indirebilirizin cevabını. İskontoymuş, pahalıymış vs daha sonraki hususlar.

  4.  Alıntı Originally Posted by deva-i dert Yazıyı Oku
    2. Çeyrek Bilançolarda yabancı para cinsinden olan varlıklar ve borçlar için 30 Haziran 2023 tarihli bilanço kapanışlarında baz alınan kurlar:



    Yabancı Para cinsinden Parasal varlıklar için döviz alış kuru, Yabancı Para cinsinden Parasal yükümlülükler için döviz satış kuru baz alınmaktadır.

    Bir sonraki bilano kapanış tarihinde mukayese için burada dursun.
    Şu mesaj arada gözümüzün önünde dursun, gidişatı takip için.
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  5. KCAER'lerimi yeni kısa vadeli model portföyümden çıkardım yerine ORGE alımı yaptım.
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  6. Portföyüme FONET de ekledim. ARDYZ ile FONET arasında çekinceli kalmıştım, ama büyümeye oynadım yüksek kârlılıktan ziyade.
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  7. Portföye GWIND eklemesi yaptım. Burada kârlılık ve büyüme hikayesine yatırım yapmış oldum. Mevcut bilançosundaki trend çok da parlak değil ama sonraki bilançonun bundan daha iyi gelmesini bekliyorum.
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

  8.  Alıntı Originally Posted by deva-i dert Yazıyı Oku
    KCAER'lerimi yeni kısa vadeli model portföyümden çıkardım yerine ORGE alımı yaptım.
    KCAER'de önümüzdeki çeyreğin daha iyi gelmesini beklememe rağmen ORGE'den daha iyi performans alacağımı düşünüyorum. Daha önce oldukça verimli oldu portföyümde tuttuğum zamanlarda. Bu sefer de aynı beklentideyim. Umarım yanılmam. Hayırlısı bakalım.
    "İyi bir planın en büyük düşmanı, mükemmel bir planın hayalini kurmaktır."
    Clausewitz

Sayfa 178/359 İlkİlk ... 78128168176177178179180188228278 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •