Gel vatandaş gelll 2 dolara froto dağıtıyorlar. Duydum duymadım demeyin. Buradan alan adam 3 dolarda satıp yüzde 50 dolar getirisini cebine koyduğu noktada geçen seneki elemanlar hala yüzde 15 dolar bazlı zararda oluyorlar. Gel vatandaş gellll. Batan geminin malları bunlar.
Mathias FROTO alıyorrmuşsun, hayırlı olsun. Yalnız mevcut konjonktürde sıkıntılı bir sektör bu. Cirolar ve karlılık düşüyor. FROTO o kadar satış yemesine rağmen hala 2.25 DD den işlem görüyor. 0.60 DD den işlem gören KCHOL varken 2.25 DD den FROTO almanın ne esprisi var merak ettim doğrusu. Benim gibi bir cahili bi aydınlatıver.😊
20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.
Ayın son günü olması sebebiyle biraz sert düşüş oldu ama deniyor ki viop'ta short açıp burda hisseyi satıp voleyi vuruyorlarmış. Asıl kazanç viop tarafındaymış. 40 kaldıraçla Fort şortlasan, Bist'te %5 düşüşte viopta %200 kazanıyorsun. Ben diyenlerin yalancısıyım bilemiyorum.
Mathias sen elindeki malı eski fiyattan 1200 den mi satmıştın? Satış yaptığın zaman dilimini ve gerekçelerini çok iyi hatırlıyorum. Hatta aramızda mütalaa edip satıp maldan çıkmanın doğru olduğu yönünde hemfikir olmuştuk. Buradaki babalar o zaman 2500 TL ye yolculuk başladı diye patırtı yaparken sen elindeki tüm malı yanlış hatırlamıyorsam 1200 den vermiştin. Helal olsun sana valla.
20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.
Romanya tesislerini devir aldıktan sonra bu değişimin Ford için bir süre sıkıntıya neden olabileceği beklenebilirdi ama sektörel dengeler ve Froto'nun ihracat gücü gibi faktörler sayesinde bu etki biraz geç devreye girmiş olabilir. Bu tür dalgalanmalar hissenin tarihinin parçası ancak borsanın en istikrarlı şirketlerinden biri. Sanırım şirketin büyüme beklentileri de ortalamanın oldukça üzerinde ki; değerleme oranları yüksek. Otomotiv sektöründeki değişimi analiz etmek benim açımdan çok zor. BYD ve Tesla sektörde trend olurken klasik markalar nasıl bir strateji izleyecek bilemiyorum ama akaryakıt kullanımı daha uzun süre şu anki seviyelere yakın seyredecek gibi.
Froto insansız fabrikalar konusunda ülkeye öncü olmalı. Çin ve Almanya'da örnek alınabilecek güzel projeler vardır mutlaka.
Satışların nedeni bu olabilir mi acaba? 1Ç net kar 2024 de 9 milyar TL iken 2025 te 6.5 milyara, ciro ise 171.5 milyardan 161 milyara inmiş. Önümüzdeki aylarda da bu trendin devam etmesi beklendiği için hisse satış yiyor olabilir mi? Her ne kadar BİST ortamında bilançoyu kaale alan olmasa da belki de spesifik olarak bu hissede dikkate alınıyor olabilir, ne de olsa ptestijli ve uluslararası bir şirket.
20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.
Yer İmleri