Sayfa 648/660 İlkİlk ... 148548598638646647648649650658 ... SonSon
Arama sonucu : 5275 madde; 5,177 - 5,184 arası.

Konu: FROTO - Ford Otosan

  1. ABD'de Ford ve GM yakın şekilde fiyatlandırılıyor ama GM'in geçmişinde bir kurtarılma olduğu gerçeği hafızalarda. TH'nin dediği gibi bizim Frotoya göre çok düşük çarpanlardan işlem görüyorlar. VW ve Stellantis ise ayrı bir konu, bunları birbiriyle karıştırmayın. Toyota ise EV harici otomotiv sektörünün spesifik vakası. Gene iş makineleri ve traktör üreticileri de otomotivden farklı, kendi içinde bile ayrışmış durumda.

    ABD ve Avrupa'daki üreticilerle Froto arasında farklar ucuz iş gücü ve çok yüksek ihracat oranı. İşçilik bizim ekonomimiz ve paramızın zayıflığından beslenirken gene de ABD standardında araç üretecek insan kaynağını da sağlayabiliyoruz. Froto hiç kapasite artırmadan ve sabit giderleri pek yükselmeden, yerel parada değer kayıpları sayesinde kar marjını katlama şansına sahip ve bu hep oluyor. Romanya yatırımı ise bu avantajı sınırlamış olabilir. İhracat pazarlarına erişim Froto'ya Ford ailesi tarafından verilen bir ayrıcalık ve piyasa değeri bunu yansıtıyor. Maliyet avantajına bağlı yüksek kar marjı da ayrı bir avantaj ve piyasa bunun da farkında. Ayrıca bizim borsa da iyi yatırım seçeneği de sınırlı olduğundan ilave talep değerleme oranlarını yükseltebiliyor. Parası bizim kadar değer kaybeden ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmezken Froto gibi dövize endeksli yatırımların çarpanlarının yüksek olması normal. Herhangi bir şehirdeki herhangi bir apartman dairesinin çarpanları bile yüksek

    Ford ve GM ile VW ve Stellantis karşılaştırması biraz yanıltıcı zira Amerikan markaları binekten ziyade ticari araç ve pick-up'da iyi pazarlara sahip ancak karlılık tüm segmentlerde çok parlak değil, EV ise tam facia. Giderler ve rekabet burada belirleyici ama önemli bir konu da adını andığım şirketlerin hiçbirisinin bir büyüme beklentisi olmaması. Kamu kurumlarına yatırım kurallarının geçerli olduğu türden fırsatlar...

  2.  Alıntı Originally Posted by fLameng Yazıyı Oku
    Şimdi dostlar bakkal hesabı

    İlk çeyrek araç başı kar rakamımız 1600 euro, İlk çeyrek araç satış sayımız 110.00

    Yönetim 700.00 -710.00 araç satarız diyor, Bana göre zor umarım haklı çıkarlar.

    Marjları biraz daha düştü diyelim araç başı 1300 Euro olsa sene sonu euro kur tahminim en düşük 50 tl.
    Diyelim ki haklı çıktılar 710.00 araç sattılar sene sonu Euro kur 50 tl tahmini ile 46.150.000 kar demek.
    Fk 6 larda gezer bu fiyata ucuz mu pahalımı siz belirleyin yatırımınızı ona göre yapın.
    Ben 8 fk altına her yerden alırım Rabbim utandırmasın.
    YKARDA BAHSETTİĞİM ARKDAŞL Flmeng di nickini unuttuğum için yazamadım ama çok sağlam marj tahminleri olduğunu belirteyim bu arada selamlar dostum umarım iyisindir baya uğryamadım foruma ama ara ara bakıyorum
    Tüm mesajlarım kendi subjektif ve kişisel görüşlerimi içerir ve asla yatırım tavsiyesi değildir.

  3.  Alıntı Originally Posted by logologo Yazıyı Oku
    YKARDA BAHSETTİĞİM ARKDAŞL Flmeng di nickini unuttuğum için yazamadım ama çok sağlam marj tahminleri olduğunu belirteyim bu arada selamlar dostum umarım iyisindir baya uğryamadım foruma ama ara ara bakıyorum
    Teşekkür ederim hoş geldin umarım ayağın uğurlu gelir ki geldi de sanırım.
    İyiyim çok şükür seni sormalı. Ford konusunda emeklilik fonları yüksek takas oranına sahipler bu hiç hoşuma gitmedi.
    Lakin sene sonunda ki araç satış rakamı umarım tahmin ettikleri gibi gelir de hep beraber seviniriz.
    Kıyaslayan arkadaşlar ülkemizin dinamiklerini başka ülkeler ile kıyaslarsa eğer bence yanılabilirler.
    Başka bir ülkede ki ww yada Usa da ki Ford karşılaştırmaları yanıltabilir.

  4. Develasyon fiyatlanıyor olamaz mı mesela dolar 80 tl 🙂

  5. Ortalama 85 küsur maliyetle tekrar aranızdayım. Alımlar 4 kademe yapıldı. Bu kadar alım yeterli.

  6. Dünkü dip seviyesi olan 78.85 den bugünkü güniçi zirvesi olan 85.75 e %9 a yakın zıplama yaptı hisse ve 85.20 den günü kapattı. 2 günde çok güzel bir hareket çizdi kağıt. Bu durum hissenin aşırı satım bölgesine inmiş olduğunu ve oradan güçlü bir sıçrama yaptığını söylüyor. Yalnız hacim böyle bir sıçramayı desteklemiyor. Şimdi, bu sıçrama hareketinin ölü kedi sıçrayışı olup olmadığı gözlemlenmelii. Eğer gerçekten de ayıdan boğaya bir trend değişikliği söz konusu ise bu çıkışın arkası gelmeli ve hacim de bunu desteklemeli.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  7. Bana göre kritik seviye 78.85 deki dibin %20 üstüdür. Buna %2 tolerans ekleyip %22 diyorum. O zaman 78.85x1 22= 96.20 seviyesi kritik önem taşıyor. Eğer gerçekten de bir trend değişikliği söz konusu ise hisse 96.20 nin üstünde kapanış gerçekleştirir ve daha yukarılara tırmanır. Eğer feyk bir hareket ise yani klasik bir ölü kedi sıçrayışı söz konusu ise 96.20 nin üzerinde kapanış görmeyiz, kağıt tekrar yönünü aşağı çevirir ve bu durumda da 78.85 deki desteğin kırılıp kırılmayacağı büyük önem kazanır.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

  8. Şahsi öngörümü özetliyorum:

    Eğer 96.20 nin üzerinde kapanışlar görürsek orta vadede hedef 120 olur.

    Eğer feyk bir hareket söz konusu ise muhtemelen 78.85 i aşağı yönde kırarız, bu durumda da hedef %20 aşağısı yani 65 TL olur.

    Her 2 senaryoya da hazırlıklı olmak lazım. Takip edilmesi gereken düz rakam seviyeler yukarıda 96, aşağıda 78.
    20 Mart 2025'te 27.80 maliyetle YKBNK aldım (tek kağıt, ful borsadayım). 30.4.2025 vadeli hedge pozisyonum %10 zarar ile kapandı.

Sayfa 648/660 İlkİlk ... 148548598638646647648649650658 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •