-
-
"Anladik ki o kizlar aslinda ruhen kadindilar; onlar sevgiyi anliyordu, ve hatta olumu de, ve bizim rolumuz sadece onlari cezbediyor gorunen havayi yaratmakti. Anladik ki hakkimizda her seyi biliyorlardi. Ve aslinda onlari hic anlayamadigimizi da. / Scoprimmo che le ragazze in realtà erano donne travestite che capivano l'amore e la morte, e il nostro compito altro non era che fare quel chiasso che sembrava affascinarle tanto. Capimmo che sapevano tutto, di noi, e che noi non potevamo comprenderle affatto. 7 We knew that the girls were really women in disguise, that they understood love, and even death, and that our job was merely to create the noise that seemed to fascinate them. We knew that they knew everything about us, and that we couldn’t fathom them at all."
Masumiyetin Intihari (The Virgin Suicides - Il giardino delle vergini suicide, 1999) Yonetmen: Sofia Coppola
-
“Lolita'ya sonsuza dek asik olmustum, ama onun sonsuza dek Lolita olmayacagini da biliyordum. / Sapevo di essermi innamorato di Lolita per sempre; ma sapevo anche che lei non sarebbe stata per sempre Lolita. / I knew I had fallen in love with Lolita forever; but I also knew she would not be forever Lolita.” Vladimir Nabokov, Lolita

Dominique Swain, Lolita rolunde. (Lolita, 1997), Yonetmen: Adrian Lyne
-
Italyan sair Francesco Petrarca, Roma, Campidoglio'da Kral Roberto D'Angiò'nun huzurunda 3 gun suren sinavdan gectikten sonra 8 Nisan 1341'de gorkemli bir torenle Bassairlik tacini giydi. (Kendisine, bir tac toreni Paris’te, digeri Roma’da olmak uzere iki davetiye gonderilmisti. Pertrarca Roma’yi tercih etti.)

-
Italyan opera bestecisi Domenico Gaetano Maria Donizetti'nin olum yildonumu (8 Nisan 1848)

En unlu eseri: Ask Iksiri

https://www.youtube.com/watch?v=qVqLBCs1_BM
-
Librettosu Arrigo Boito tarafindan yazilan, Italyan besteci Amilcare Ponchielli’nin besteledigi 4 perdelik La Gioconda operasi, ilk kez 8 Nisan 1876’da Milano, Teatro alla Scala’da sahnelendi.
-
Duvarci ustasi bir Italyanin oglu, Amerikali romanci, kisa hikaye yazari, senarist John Fante'nin dogum yildonumu (8 Nisan 1909)

"Hayalperestler, bir ev dolusu hayalperest. Babaannem Abruzzo'daki evinin hayallerini kuruyordu. Babam borclarini temizleyip ogluyla birlikte tas dizme hayalleri kuruyordu. Annem evden kacmayan neseli bir kocayla cennete gitme hayalleri kuruyordu. Kiz kardesim Clara rahibe olma hayalleri kuruyordu. Kucuk kardesim Frederic sabirsizlikla buyuyup kovboy olacagi gunu bekliyordu. Gozlerimi kapatip bu evin icinde yayilmis dus viziltisini dinledim." John Fante, 1933 Berbat Bir Yildi

"Sognatori, eravamo una casa piena di sognatori. La nonna sognava la sua casa nel lontano Abruzzo. Mio padre sognava di essere senza più debiti e di fare il muratore a fianco di suo figlio. Mia madre sognava la sua ricompensa celeste con un marito allegro che non scappava via. Mia sorella Clara sognava di fare la suora, e il mio fratellino Frederick non vedeva l'ora di crescere per diventare un cowboy. Se chiudevo gli occhi riuscivo a sentire il ronzio dei sogni per tutta la casa, poi mi addormentai."
-
Rumen filozof, deneme yazari Emil Michel Cioran’in dogum yildonumu (8 Nisan 1911)
"Tanri yalnizliktan korktugu icin yaratmistir dunyayi. Yaratilisin tek aciklaması budur. Yaratiklar olarak varlik nedenimiz Yaratıci'yi eglendirmekten baska bir sey degildir. Zavalli soytarilar olarak bu dunyada alkislarini hic kimsenin duymadigi bir seyirciyi eglendirmek icin dramlar yasadigimizi unutuyoruz. Ve Tanri azizleri yarattiysa eger -diyalog gerekceleri olarak- nedeni yalnızligini hafifletmektir. Bana gelince, benim asaletim onun karsisina baska yalnizliklar cikarmami gerektiriyor. Aksi takdirde ben de bir eglendiriciden baska bir sey olamam." Gozyaslari ve Azizler

"Dio ha creato il mondo per paura della solitudine; è questa l'unica spiegazione possibile della Creazione. La sola ragion d'essere di noi creature è di distrarre il Creatore. Poveri buffoni, dimentichiamo che stiamo vivendo i nostri drammi per divertire uno spettatore di cui finora nessuno al mondo ha sentito gli applausi. E se Dio ha inventato i santi - come pretesti di dialogo - lo ha fatto per alleggerire un po' di più il peso del suo isolamento.Quanto a me, la mia dignità esige che io gli opponga altre solitudini, altrimenti non sarei che un giullare in più."

"Aska, hirsa, topluma sirt cevirenlerden kendinizi sakininiz.Vazgecmis olmanin intikamini alacaklardir. / Beware of those who turn their backs on love, ambition, society. They will take their revenge for having renounced." Burukluk / Sillogismi dell'amarezza / Syllogism of the Bitterness
Gönderi Kuralları
- Yeni konu açamazsınız
- Konulara cevap yazamazsınız
- Yazılara ek gönderemezsiniz
- Yazılarınızı değiştiremezsiniz
-
Forum Rules
Yer İmleri