Alman yazar Hans Fallada’nin dogum yildonumu (21 Temmuz 1893)
“Her yaptiklarina boyun mu egecegiz yani? Sicacik saraylarinda, bolluk ve guven icinde oturup bizi yoneten bunlar degil mi? Sonra da bizi yalancilikla sucluyorlar. Hayir, buna izin vermeyecegim, savunacagim kendimi, bir seyler yapmam gerek." Kucuk Adam Ne Oldu Sana
“Aber sollen die alles machen dürfen? Sitzen die nicht schon warm und sicher und reich in ihren Palästen und verwalten uns? Und nun sollen sie uns noch mies machen dürfen und zu Stänkerern! Nein, ich lasse das nicht durch. Ich wehre mich, ich will was tun.”
“Her gun binlerce insanin oldurulmesine karsi cikmadikca analarin ogullarini, kadinlarin kocalarini, kizlarin nisanlilarini yitirmesinde senin de sucun var! Bu cinayetlerin islenmesini engellemek icin parmagini bile oynatmiyorsun. Sen butun bunlari en az benim kadar iyi biliyorsun. Bu nedenle dusunuyorum da acaba sen kahverengiye boyanmis bir Nazi'den daha mi kotusun?” Herkes Tek Basina Olur
“Doch, du stiehlst! Du stiehlst Müttern ihre Söhne, Frauen ihre Männer, Mädchen ihren Freund, solange du duldest, daß die täglich zu Tausenden erschossen werden, und machst nicht einen Finger krumm, um dem Morden Einhalt zu tun. Das weißt du alles ganz gut, und ich frage mich, ob du nicht beinah schlimmer bist als jeder braun in der Wolle gefärbte Nazi.”

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri