Alman roman yazari Guner Grass, 30 Eylul 1999 tarihinde, 1959 yilinda yazmis oldugu Teneke Trampet (Die Blechtrommel - The Tin Drum) romani ve ‘kara mizah oykuleriyle tarihin unutulan yuzunu ortaya cikarmasi’ gerekcesiyle Nobel Edebiyat Odulunu kazandi.
“Bir resim albumundeki anlati zenginligi, bu dunya yuzunde baska nerede vardir? Hamarat bir amator fotografci kimligiyle bizi her pazar yukardan asagi, yani boylarimizi alabildigine kisaltip, isik durumunu biraz iyi, biraz kotu ayarlayarak resimlerimizi ceken ve kendi albumune yapistiran Aziz Tanri, dilerim elimden tutsun, ne denli haz duyarsam duyayim, yakisik almayacak olcude uzun sure tek bir resim karsisinda oyalanmaktan alikoyarak, bu album icinden selametle gecirsin beni; Oskar'in dolambacli yollara sapma hevesini koruklemesin; cunku fotograflarin asillarini ortaya koymayi ne kadar istiyorum bilseniz." Teneke Trampet
"Was auf dieser Welt, welcher Roman hätte die epische Breite eines Fotoalbums? Der liebe Gott, der uns als fleißiger Amateur jeden Sonntag von oben herab, also schrecklich verkürzt fotografiert undmehr oder weniger gut belichtet in sein Album klebt, möge mich sicher und jeden noch so genußvollen, doch unschicklich langen Aufenthalt verhindernd, durch dieses mein Album leiten und Oskars Liebe zum Labyrinthischen nicht nähren; ich möchte doch allzu gerne den Fotos die Originale nachliefern."

Alıntı yaparak yanıtla

Yer İmleri