Italyan roman ve deneme yazari, sair, editor, uluslararasi entelektuel ve 1965'ten 1980'e kadar Italia Nostra'nin kurucusu ve baskani Giorgio Bassani’nin dogum yildonumu (4 Mart 1916)
“Uzak, ulasilmaz yalnizligina hapsolmus su celimsiz ciplak sirtin onunde bu dusuncelere daldigim o ilk anda, icimden bir ses bana aniden Luciano Pulga gerceklerle yuzlesmeyi kabul edecek olsa bile benim kabul etmeyecegimi soylemeliydi. Ayriligin ve nefretin dogustan yazilmis bir kader oldugunu, ardina kadar acmayi dusundugum ayni kapinin ardinda bir kez daha saklandigimi anlamak bana zor geliyordu. Yapacak bir sey yoktu, ben bunu yapamazdim. Ne simdi ne de baska bir zaman.” Kapinin Ardinda
“Senonché, nel momento stesso in cui, dinanzi a quel gramo dorso nudo, remoto, a un tratto, inattingibile nella sua solitudine, mi abbandonavo a questi pensieri, già qualcosa doveva pur dirmi che se Luciano Pulga era in grado di accettare il confronto della verità, io no. Duro a capire, inchiodato per nascita a un destinodi separazione e di livore, la porta dietro la quale ancora una volta mi nascondevo inutile che pensassi di spalancarla. Non ci sarei riuscito, niente da fare. Né adesso, né mai.”

Alıntı yaparak yanıtla

:format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-3168364-1429393336-5138.jpeg.jpg)

Yer İmleri