Sayfa 424/1023 İlkİlk ... 324374414422423424425426434474524924 ... SonSon
Arama sonucu : 8183 madde; 3,385 - 3,392 arası.

Konu: Dolarda Yükseliş Kaçınılmaz

  1.  Alıntı Originally Posted by sadecegrafik Yazıyı Oku
    1$ bile YAZILIM ihracatı olmayan adamı TÜSİAD ın başında görmek ayıp. KOÇ SABANCI VESTEL ENKA TEKFEN KİBAR gibi ihracatçı adamlar varken, distribütör dağıtımcı ithalatçı betoncu adamlar işadamıyım diye geçişmesinler boşuna.

    4. Sanayi devrimini ithal edip ithalat olarak kakalayacağı yazılım donanımlarla yaptıracak herhalde. Yazılım şirketi kurup kaç dolar ihracat yapmış bu arkadaş?

    Bilecik: 4. Sanayi Devrimi kararlılık isteyen bir ekip işidir

    https://www.dunya.com/ekonomi/bileci...-haberi-411574
    koç, zorlu hiç ithalat yapmaz, tabi bu değerli kişilikler kendi ürettikleri yarattıkları ford fiat gibi markaları dünyaya kazandırmıştır, çinden gelen ithal parçaları birleştirip sümme haşa televizyon imalatı falan yapmazlar

    yav arkadaş bir şey yazmadan önce 2 dakka araştırma yapın bari. o bahsettiğin adamların ürettiği şeylerin %80-90ı ithalatla üretiliyor.

    yemin ediyorum şaka gibisiniz.

  2. #3386
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Türkiye
    Gönderi
    10,163
    Blog Entries
    12
    İhracatçının ürününü üretmek için ithalat yapması ayrı bir konu...

    Bu durum onun ihracatçı vasfını değiştirmez.

    Tümüyle yerli üretimle ihracat yapan kaç sektör vardır acaba?

    Tarım, turizm, madencilik olsa gerek...

    Onlarda da gene bazı hammadde, yardımcı madde, ya da teçhizat ithaldir...

  3. tartışmaya girmem, herkesin kendi görüşü var. trnin kendi araba markalarını çıkaramamasının üretilmemesinin yegane sebebi bil fiil trdeki yabancı markaların üretimini yapanlardır

    şu zamanda da artık araba üretmek katma değerli olmaktan çıkmıştır elektrikliler hariç zaten.

    bu şahıslar hep dünyanın en zengin 500-1000i arasında olmalarına rağmen neden türkiyeyi fason imalat cenneti haline getirdiler? neden kıllarını kıpırdatıp karlarından feragat edip adam gibi arge yapmadılar?

    başka yerde bu kadar korumacılık altında olup bu kadar teşvikler alan adamlar çoktan kendi markalarını oluşturdular kendi sistemlerini kurdular. hala da en çok şikayet edenler kendileri ağlayan kendileri.

    adam yıllardır buzdolabı yapıyor en pahalı parça olan el kadar kompresörünü öyle veya böyle ben bunu yapacam deyip yapmıyor geliştirmiyor?? al çinden tak dolaba.

    kar edemeyiz deyip deyip ithal et sonra dön dolaş ağla. mantalite hastalıklı. hep bana hep bana. zaten zamanında treni kaçırmış- ülkeye treni kaçırtmışsın.

    sanki amerikada almanyada vergi yokmuş gibi hava yaratıp milleti uyutmaya devam et....

    gözümde merdiven altı atölyede nike'a tişört üreten adamdan farkları yok. aynı kapıya çıkıyor.
    gelip erol bilecike sarmak hata...

  4. #3388
    Duhul
    Feb 2017
    İkamet
    Türkiye
    Gönderi
    10,163
    Blog Entries
    12
    Ben tümüyle teknik, teorik bir düzeyde itiraz ettim yazdıklarına...

    Sen başka şeyler anlatıyorsun ki o konuda aynı fikirde olabiliriz...

    O başka...

  5. Ona bakarsan iPhone da komple ÇİN de üretiliyor.

    Önemli olan katmadeğerin ne kadarının sana kaldığı ve yaptığın işlemin ne kadar insana ekmek yedirdiğidir!

    iktisat bilimi insanın mutluluğunu arayan bir bilimdir. mutluluğun ilk kaidesi işsizlik azalmasıdır.

    ihracat yapan her adam mutlaka ara mal kullanır.

    ona bakarsan MERCEDES ve BMW de Almanyada ürettiği araba parçalarının çoğunu TÜRKİYE den alıyor. Ama kaymağını onlar yiyor.


     Alıntı Originally Posted by bitpire Yazıyı Oku
    koç, zorlu hiç ithalat yapmaz, tabi bu değerli kişilikler kendi ürettikleri yarattıkları ford fiat gibi markaları dünyaya kazandırmıştır, çinden gelen ithal parçaları birleştirip sümme haşa televizyon imalatı falan yapmazlar

    yav arkadaş bir şey yazmadan önce 2 dakka araştırma yapın bari. o bahsettiğin adamların ürettiği şeylerin %80-90ı ithalatla üretiliyor.

    yemin ediyorum şaka gibisiniz.

  6. TOFAŞ motor hariç herşeyi Türkiye de üretiyor. Yerli bir üründür. İhracat şampiyonudur. KOÇ grubu gibi 10 tane grup olsa zaten cari açık diye bir şey kalmaz.

    Damat Ferit gibi ithalat yapıp milleti VW ve SKODA ithalatçısı yapmadılar.

    TÜSİAD başkanı Bilecik gibi Bilgisayar Yazılımı Donanımı ithal edip içeriye satmadılar.

    ihracat yapmayan adamın veya ithalatı azaltmayan adamın TÜSİAD ta işi olmamalı!




     Alıntı Originally Posted by bitpire Yazıyı Oku
    tartışmaya girmem, herkesin kendi görüşü var. trnin kendi araba markalarını çıkaramamasının üretilmemesinin yegane sebebi bil fiil trdeki yabancı markaların üretimini yapanlardır

    şu zamanda da artık araba üretmek katma değerli olmaktan çıkmıştır elektrikliler hariç zaten.

    bu şahıslar hep dünyanın en zengin 500-1000i arasında olmalarına rağmen neden türkiyeyi fason imalat cenneti haline getirdiler? neden kıllarını kıpırdatıp karlarından feragat edip adam gibi arge yapmadılar?

    başka yerde bu kadar korumacılık altında olup bu kadar teşvikler alan adamlar çoktan kendi markalarını oluşturdular kendi sistemlerini kurdular. hala da en çok şikayet edenler kendileri ağlayan kendileri.

    adam yıllardır buzdolabı yapıyor en pahalı parça olan el kadar kompresörünü öyle veya böyle ben bunu yapacam deyip yapmıyor geliştirmiyor?? al çinden tak dolaba.

    kar edemeyiz deyip deyip ithal et sonra dön dolaş ağla. mantalite hastalıklı. hep bana hep bana. zaten zamanında treni kaçırmış- ülkeye treni kaçırtmışsın.

    sanki amerikada almanyada vergi yokmuş gibi hava yaratıp milleti uyutmaya devam et....

    gözümde merdiven altı atölyede nike'a tişört üreten adamdan farkları yok. aynı kapıya çıkıyor.
    gelip erol bilecike sarmak hata...

  7.  Alıntı Originally Posted by sadecegrafik Yazıyı Oku
    TOFAŞ motor hariç herşeyi Türkiye de üretiyor. Yerli bir üründür. İhracat şampiyonudur. KOÇ grubu gibi 10 tane grup olsa zaten cari açık diye bir şey kalmaz.

    Damat Ferit gibi ithalat yapıp milleti VW ve SKODA ithalatçısı yapmadılar.

    arkadaşım ben mühendisim maliyet analizi de uzmanlık dallarımdan biri. motor hariç değil. bir arabanın en pahalı donanımları;

    - motor
    - şanzıman
    - abs
    - esp
    - diğer elektronik kontrollerdir. vs

    geri kalanı şase sac ve lastiktir kabaca. şanzımanı şu anda bilemiyorum bir ara reno meganda bir seride trde kendi dizaynı şanzımanları denedi patladı diye biliyorum. o yukarıda yazdıklarımın hepsi, ithaldir. zaten otomatikse onlar külliye ithal.

    burada stratejik olmayan biyel, segman, piston vs vs üretilir ancak bunların da hepsi yabancı bağlantılı,patent korumalı ürünlerdir sacın bile çoğu ithal. . sen burada tırmalayıp üretir, bunları üretmek için devasa enerji santral yatırımları, makine parkı yaparsın, çoğunu bunu sana üretme izni veren işverene ödersin. yurtdışına ihraç edersin motor üreten bunları sana geri satar. böylece yaptığın 100 birim ihracatın 80-90 minimum birimi ithal edersin. yoksa bmwye de porscheye de parça üretiliyor bursada

    buzdolabında en büyük maliyet kompresördür gerisi ıvır kıvırdır,

    elektronikte diyottan karta ithaldi, paneli işlemciyi falan saymıyorum. şu anda durum nedir hakim değilim bildiğim değişen bir şey yok batı cephesinde.

    ayrıca bu kadar sanayi fetişi de iyi değildir. bana kalırsa tuzaktır. açıklarım ama yazmaya mecalim yok.

  8. TÜSİAD ın ithalatçı distrübütör kanadının kalemşörleri de senin gibi düşünüyorlar.

    Bu yüzden cari açık azalmıyor ve ortalık distribütör ithalatçılara kalmış. Damat Ferit gibi Erol Bilecik gibi.

    dünyada her şey legonun parçaları gibidir. onu ordan alırsın bunu burdan alırsın, patentini koyar satarsın malı götürürsün. önemli olan fabrika sayısıdır ve işsizliğin azalmasıdır. bütün herşeyi üretmene gerek yok. zaten üretemezsin. önemli olan katmadeğerin ve marka değerinin ne kadarının sana kaldığıdır.

    bu bayan Amerika da FED de çalışmış. KOÇ üniversitesinde Pirefesör hoca. Diyor ki siz sadece ham madde üretin. öyle marka değerli son rafa hazır ihracat hazır bitmiş ürün üretmeyin. Amerikanın menfaatini bozmayın. Yazının özü bu.

    Selva Demiralp, Professor of Economics, Koc University. Former Economist at the Federal Reserve Board

    Cari açık nasıl azalır?
    http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/...alir--2646867/


     Alıntı Originally Posted by bitpire Yazıyı Oku
    tartışmaya girmem, herkesin kendi görüşü var. trnin kendi araba markalarını çıkaramamasının üretilmemesinin yegane sebebi bil fiil trdeki yabancı markaların üretimini yapanlardır

    şu zamanda da artık araba üretmek katma değerli olmaktan çıkmıştır elektrikliler hariç zaten.

    bu şahıslar hep dünyanın en zengin 500-1000i arasında olmalarına rağmen neden türkiyeyi fason imalat cenneti haline getirdiler? neden kıllarını kıpırdatıp karlarından feragat edip adam gibi arge yapmadılar?

    başka yerde bu kadar korumacılık altında olup bu kadar teşvikler alan adamlar çoktan kendi markalarını oluşturdular kendi sistemlerini kurdular. hala da en çok şikayet edenler kendileri ağlayan kendileri.

    adam yıllardır buzdolabı yapıyor en pahalı parça olan el kadar kompresörünü öyle veya böyle ben bunu yapacam deyip yapmıyor geliştirmiyor?? al çinden tak dolaba.

    kar edemeyiz deyip deyip ithal et sonra dön dolaş ağla. mantalite hastalıklı. hep bana hep bana. zaten zamanında treni kaçırmış- ülkeye treni kaçırtmışsın.

    sanki amerikada almanyada vergi yokmuş gibi hava yaratıp milleti uyutmaya devam et....

    gözümde merdiven altı atölyede nike'a tişört üreten adamdan farkları yok. aynı kapıya çıkıyor.
    gelip erol bilecike sarmak hata...

Sayfa 424/1023 İlkİlk ... 324374414422423424425426434474524924 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •