Artan

Artan Hisseler

Azalan

Azalan Hisseler

İşlem

0,00 18:10
0,00 18:10
0,00 18:10
0,00 18:10
0,00 18:10
Tüm Hisseler
Sayfa 48/1230 İlkİlk ... 38464748495058981485481048 ... SonSon
Arama sonucu : 9840 madde; 377 - 384 arası.

Konu: ...::: Beyaz Yaka İçin Tasarruf ve Yatırım Koçluğu-2 :::...

  1.  Alıntı Originally Posted by Cautionary Yazıyı Oku
    Kamuya açıklanmamış bir bilgiyi, dogrudan ya da dolaylı olarak bu tür ortamlarda paylaşmak doğru değil...sektörün içinden biri olarak sektörün geneli ile ilgili yorum yaparken de dikkatli olmak gerekir.
    Anladım..
    Sektöre yabancı biri için şirket raporlarını vs okumakla analiz etmek çok zor olabiliyor...

    Mesela, Elektrik enerji sektöründe biri tüyo verse bile gidip alamam

    YTD

  2. Deniz yatırımdan etkilenip ne zaman hisse aldıysam zarar ettim
    Son derece manüplatif
    Bir gün önce günlük bültende dikkat çektikleri hissenin akşam takasına baktığında en büyük satıcıdeniz yatırımolutot
    Bu kadar edepsizler
    Aman dikkat

  3. Hocalarım
    Cauti hocam, Dudu Hocam ve nice diğer değerli hocalarım sayenizde nasıl yatırım yapmalıyım sorusuna kendimce cevap bulmamı sağladınız bu konuda minnettarım, kendimce çalışmalarım devam etmektedir. Birkaç husus hakkında bu öğrenci kardeşinizin yardımlarınıza ihtiyacı var.
    Takıldığım noktalar
    1) F / K oranı : pd / dd rasyoları

    3 temmuz itibari ile şirketlerin F/k ve Pd/dd değerlerini 4 şirket özelinde ele alırsak daha iyi anlatabileceğimi düşünüyorum.
    Belirlenen şirketler Brisa , Hektaş , Froto , Egeen

    Brisanın F/k Oranı : 24,2 Pd/dd 2,7
    Hektaş F/k Oranı : 12,2 Pd/dd 4,3
    Froto : 12,8 Pd/dd 4,3
    Egeen : F/k Oranı : 6,5 Pd/dd 2,4 ( Kaynak iş yatırım )

    Yukarıdaki oranlardan görüleceği üzere, Brisanın F/kâsı en yüksek 24,2, Egeenin F/ksı en düşük olan 6,5 ; Pd/dd olarak ise , Hektaş ve Froto 4,3 değeri ile diğer iki şirketten daha üstte, en düşük şirket pd/dd değeri 2,4 ile Egeen olarak gözükmektedir.

    Burada piyasa, hektaş ve frotoya defter değerin 4,3 kat fazla değer vererek fiyatlarken, biz yatırımcılar şirketlerin 12,2 ile 12,8 yıllık karlarına da şirketin hissesini satın alabiliyoruz.

    Bu noktada

    Burada amacımız yatırdığımız 1 hisse değerini fiyatı ne olursa olsun en kısa sürede kar ederek geri almak ise, hemen hemen herkesin F/k oranı en düşük olan Egeen hissesini satın alması gerekmez mi ?

    Diğer taraftan Egeenin Pd / dd değerinin diğer şirketlere göre neden daha düşük? F/k değeri 6,5 olan şirketin hissesinin piyasa tarafından daha fazla talep görmesi, bu sebeple daha yüksek Pd/dd değerine ulaşması gerekmez mi ?

    Hektaş ve Frotonun Pd /dd değerinin 4,3 olması asıl sebebi nedir ? Piyasanın bu şirketlerin gelecekteki büyüme ve kar potansiyeline daha fazla önem vermesine binaen,hisse fiyatlarının olması gerekenden daha üst seviyelerden satılmasına mı sebep oluyor ? Bu şirketlerin Pd/dd değeri neden 2,5 civarında değil ?


    Brisada yatırım için kullanılan kredinin geri ödemesi, şirketin dönemsel karlılığını ciddi oranda düşürmektedir. Bu sebeple şirket dönem karı olarak istenen düzeyde değil. Şirket son bilançoda 11,4 milyon TL net kar açıklamış, geçen yılın aynı bilanço dönemine göre -% 56 oranda daha düşük değer olarak gerçekleşmiş.

    Şirketin F/ksının 24,2 olmasına rağmen, şu andaki Fk oranına bakarak Yatırım yapılmaz, bu Fk oranı ile hisse alınmaz. düşüncesi ne kadar doğru? Önemli olan şirketlerin gelecekteki yapacakları ciro ve karlılıkları değilmidir ? Gelecekteki Fk sı değil midir ?. Atladığım bir nokta mı var?

    Şirketin yatırım giderlerinin azalmasına müteakip ortaya çıkacak kar artışları ile gelecekteki Fk değerini (belki bir frotonun veya hektaşın değerlerine düşecek olması) hesaplayarak yatırım yapmamız gerekmez mi ?

    Kısaca Fk ve Pd/dd değerini değerlendirirken nasıl bakmamız gerekiyor. ?
    2) Lot alırken 25 10-15 gibi küçük rakamlarla mı toplamak lazım. Hektaş gibi sığ hisselerde, hisse toplama stratejisi nedir?

    Biraz uzun olduysa kusura bakmayın.
    Şimdiden cevap veren hocalarıma teşekkür ederim
    Batuhan
    Bu görüşler yatırım tavsiyesi olmayıp tamamen benim hayal dünyamda uydurduklarımdır

  4.  Alıntı Originally Posted by Egeli Yazıyı Oku
    Ben mesela şunu merak ediyorum. Dünya çapında faizlerin yükseldiği dönemde. Elektrikli araba gibi sadece tasarımı üretimi değil işletilmesi için ciddi bir altyapı yatırımı isteyen sistemin gelişmesi yavaşlar mı ?


    iPhone cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.
    Elektrikli araç işi bence kocaman bir yalan ve dolandırıcılık.

    Tesla model S 2250 kg. Rakibi merso e class 1650 kg. 1 şarj ile 500 km gidiyor, merso 1 depo ile 1200 km rahat görüyor. Bir kere kullanım rahatlığından golü çok net yiyor uzun yola gidemiyorsun araçla.

    2250 kg ağırlığı taşıyan elektrikli motor elbette 1650 kg ağırlığı taşıyan fosil yakıtlı motordan daha fazla değilse bile aynı enerji harcıyor. Özünde ikisi de elektrik ve ikisinin de doğaya zararı var. Üstelik bataryalar, diğer kimyasal atıklar, ömrünü tamamlayan motorlar vb. Konularında fosil yakıtlı araçların elektriklilerden çok daha çevreci olma ihtimali de çok yüksek. Kömür yakıp arabana enerjisini kablo ile verince çevreci olunmuyor...

    Petrolleri yok diye batılılar elektrikli araç işini bir gazla kaktırmaya çalışıyorlar ama özellikle pil teknolojisinde radikal bir devrim olmadığı sürece totalde kesinlikle hem daha verimsiz hem daha zararlı araçlar oldukları açık. Pilin geri dönüşümü belirsiz. Ne etkisi ne zararı olacak konuşulmuyor. Pil ömrü kaç cycle sonunda bitiyor? Taş catlasın 100.000 km. Milyonları deviren toyota, honda, mercedesler var bu yönden bakınca da mantıklı durmuyor.

    %60 verim, şöyle verim böyle verim diye atıp tutuyorlar ama 'verimli' enerjinin çoğunun aracın pilini taşımaya harcandigindan hiç bahsetmiyorlar. Fosil yakıtlı araçların da verimi oldukça yükseliyor ondan da bahsedemiyorlar. E class mesela 100km de 5 lt ve altı tüketimi çok rahat görebiliyor, eski araçlarda 10 litre altı hayaldi hatırlayan hatırlar.

    Batılı çakma solcu kamuoyunun yalandan çevreci gazını almak ve bir temiz tokatlamak için elon abi fırsatı görmüş, gelmiş tokadı basmış bize de saygı duymak düşer.

  5.  Alıntı Originally Posted by nosfecagri Yazıyı Oku
    Elektrikli araç işi bence kocaman bir yalan ve dolandırıcılık.

    Tesla model S 2250 kg. Rakibi merso e class 1650 kg. 1 şarj ile 500 km gidiyor, merso 1 depo ile 1200 km rahat görüyor. Bir kere kullanım rahatlığından golü çok net yiyor uzun yola gidemiyorsun araçla.

    2250 kg ağırlığı taşıyan elektrikli motor elbette 1650 kg ağırlığı taşıyan fosil yakıtlı motordan daha fazla değilse bile aynı enerji harcıyor. Özünde ikisi de elektrik ve ikisinin de doğaya zararı var. Üstelik bataryalar, diğer kimyasal atıklar, ömrünü tamamlayan motorlar vb. Konularında fosil yakıtlı araçların elektriklilerden çok daha çevreci olma ihtimali de çok yüksek. Kömür yakıp arabana enerjisini kablo ile verince çevreci olunmuyor...

    Petrolleri yok diye batılılar elektrikli araç işini bir gazla kaktırmaya çalışıyorlar ama özellikle pil teknolojisinde radikal bir devrim olmadığı sürece totalde kesinlikle hem daha verimsiz hem daha zararlı araçlar oldukları açık. Pilin geri dönüşümü belirsiz. Ne etkisi ne zararı olacak konuşulmuyor. Pil ömrü kaç cycle sonunda bitiyor? Taş catlasın 100.000 km. Milyonları deviren toyota, honda, mercedesler var bu yönden bakınca da mantıklı durmuyor.

    %60 verim, şöyle verim böyle verim diye atıp tutuyorlar ama 'verimli' enerjinin çoğunun aracın pilini taşımaya harcandigindan hiç bahsetmiyorlar. Fosil yakıtlı araçların da verimi oldukça yükseliyor ondan da bahsedemiyorlar. E class mesela 100km de 5 lt ve altı tüketimi çok rahat görebiliyor, eski araçlarda 10 litre altı hayaldi hatırlayan hatırlar.

    Batılı çakma solcu kamuoyunun yalandan çevreci gazını almak ve bir temiz tokatlamak için elon abi fırsatı görmüş, gelmiş tokadı basmış bize de saygı duymak düşer.
    Hayır yazdıklarınız taraflı ve eksik. Biraz daha okuyup öğrenmenizi öneririm.
    Elektrikli araçlar yayılacak ve yakın gelecekte benzinli araçları piyasadan silecek.
    Dijital fotoğraf makinelerinin eski filmli makineleri silmesi, LCD televizyonların eski tüplü televizyonları silmesi, LED lambaların akkor ve floresan lambaları silmesi gibi. İlk çıktıklarında onlara da çok eleştiri yapılmış, eksiklikleri öne çıkarılıp yerin dibine sokulmuşlardı. Göz açıp kapayana kadar dalga dalga yayıldılar.
    Elektrikli araçların yakıtlı araçlara göre avantajları muazzam. Bunun önünde durulmaz. Bu değişim oluyor, olacak.

    Siz kabul etmezsiniz benim yazdıklarımı belki ama diğer okuyanlar için yazdım karşı görüş olsun diye.

  6.  Alıntı Originally Posted by nosfecagri Yazıyı Oku
    Elektrikli araç işi bence kocaman bir yalan ve dolandırıcılık.

    Tesla model S 2250 kg. Rakibi merso e class 1650 kg. 1 şarj ile 500 km gidiyor, merso 1 depo ile 1200 km rahat görüyor. Bir kere kullanım rahatlığından golü çok net yiyor uzun yola gidemiyorsun araçla.

    2250 kg ağırlığı taşıyan elektrikli motor elbette 1650 kg ağırlığı taşıyan fosil yakıtlı motordan daha fazla değilse bile aynı enerji harcıyor. Özünde ikisi de elektrik ve ikisinin de doğaya zararı var. Üstelik bataryalar, diğer kimyasal atıklar, ömrünü tamamlayan motorlar vb. Konularında fosil yakıtlı araçların elektriklilerden çok daha çevreci olma ihtimali de çok yüksek. Kömür yakıp arabana enerjisini kablo ile verince çevreci olunmuyor...

    Petrolleri yok diye batılılar elektrikli araç işini bir gazla kaktırmaya çalışıyorlar ama özellikle pil teknolojisinde radikal bir devrim olmadığı sürece totalde kesinlikle hem daha verimsiz hem daha zararlı araçlar oldukları açık. Pilin geri dönüşümü belirsiz. Ne etkisi ne zararı olacak konuşulmuyor. Pil ömrü kaç cycle sonunda bitiyor? Taş catlasın 100.000 km. Milyonları deviren toyota, honda, mercedesler var bu yönden bakınca da mantıklı durmuyor.

    %60 verim, şöyle verim böyle verim diye atıp tutuyorlar ama 'verimli' enerjinin çoğunun aracın pilini taşımaya harcandigindan hiç bahsetmiyorlar. Fosil yakıtlı araçların da verimi oldukça yükseliyor ondan da bahsedemiyorlar. E class mesela 100km de 5 lt ve altı tüketimi çok rahat görebiliyor, eski araçlarda 10 litre altı hayaldi hatırlayan hatırlar.

    Batılı çakma solcu kamuoyunun yalandan çevreci gazını almak ve bir temiz tokatlamak için elon abi fırsatı görmüş, gelmiş tokadı basmış bize de saygı duymak düşer.
    10 yıl önce piller bugünkünden 10 kat daha verimsiz ve ağırdı. Bugünkü teknoloji anlattığınız gibi 10 sene sonra bugünden 10 kat daha verimli piller yapılabilir. Ama fosil yakıtlı motorlarda verimliliğin sonuna gelindi daha iyisi yapılamaz. Gelişim devam edecek ve fosil yakıtlı araçlar antika araç olarak kullanılacak [emoji1]


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  7. 13.7 net iyi görünüyor

    MI 6 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

  8.  Alıntı Originally Posted by parasever Yazıyı Oku
    Riskli değil ama şunu sorun satıcıya "benim elime net olarak % kaç geçecek"
    Yüzde 13.7 gibi net vadesi var..fena görünmüyor

    MI 6 cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

Sayfa 48/1230 İlkİlk ... 38464748495058981485481048 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •