Sayfa 374/1030 İlkİlk ... 274324364372373374375376384424474874 ... SonSon
Arama sonucu : 8234 madde; 2,985 - 2,992 arası.

Konu: Banka Mevduat Faizleri (ARTI PUAN/tezgah altı faiz oranları)

  1.  Alıntı Originally Posted by Egeli Yazıyı Oku
    Siz 0’na 209 bin verir misinizin cevabı 2. El fiyatını belirliyor. Daha kötüsü kasko ve trafik sigortasınada sağlam zam gelir yakında


    iPhone cihazımdan hisse.net mobile app kullanarak gönderildi.

    YEP te devlet bütçede gelecek yılarda gelir artışı bekliyor. Buda özellikle emlak konut vergi artışları ile öngörülmüş.
    Zira yurtdışında bu vergiler çok daha yüksek. dediğiniz gibi otomobil de MTV ve TRAFİK SİĞORTALARI CUMHURUN isteği üzerine baskılanıyordu. Bende çok sağlam zamlar bekliyorum.

  2. Otomotiv sektorunde devleti haklı buluyorum maalesef lüks tüketimi bir şekilde kısmak zorunda devlet yoksa ithalin önüne gecemiyor bizim hane halkımız lüks tüketmeyi çok seviyor her ne kadar devlet bu işten vergi kazancı saglasada sonuçları kötü olabiliyor her araba sonuçta berbarinde petrol ihtiyacını da arttırıyor birbiri ile tamamlayıcı ürünler su piyasada araba lüksün lüksü bir tüketim kanımca benim arabam yok almıyorum babamla ortak kullanıyoruz ihtiyaç dahilinde hafta sonları araba bende hafta içleri ise araba babamda oluyor masraflarını ortak karşılıyoruz maalesef ki çekirdek aile kavramı ile aileler bölünüp masraflar çoğaldı şimdi bunun tam tersini yapma zamanı

  3.  Alıntı Originally Posted by ressam Yazıyı Oku
    Her bankanın faiz pazarlama departmanı farklı algı yöntemini kullanıyor. Birisi oranı yüksek tutuyor ama boşta bıraktığı miktar ile aslında piyasayı bozmamış oluyor. hepsi anlaşmışlar gibi, sadece farklı yöntemle kafa bulandırarak müşteri portföyü oluşturuyorlar. Biz de kızınca banka değiştiririz diye söylüyoruz ama sonuç aynı kapıya çıkıyor.
    32 günlüğe 1-2 puan fazla verenler ise kendi risk primini eklemiş oluyor. Mesela Aktif, dolara gecelik repo ile %5 veriyor. Şimdi bugüne kadar hiçbirinizin incelemediği ve seslendirmediği bir konuyu belirteyim. Normalde son kararname ile dolar stopajı %20 olmadı mı ? Oldu dediğinizi duyuyorum. Ama siz yine de aktif kaç stopaj kesiyor diye bakın derim. Şeytan ayrıntıda gizlidir.
    Yazdıklarım yatırım tavsiyesi olarak algılanamaz. her birey kendi kararını verir.
    Aktife güven olmaz. Politikaları kişiye dayalı. Aynı miktara eskiye başka yeniye başka, şubesine göre bile farklı oran veriyorlar. Özellikle son günlerde güvensizliğim had safhaya çıktı. Dolarda olanlar için bilmem ama tl de aktifi tercih edecekler iyi düşünsünler.

    Yazılarım tavsiyesi niteliğinde değildir
    Yazılarım kesinlikle yatırım tavsiyesi değildir...

  4. #2988
     Alıntı Originally Posted by Sercanhan Yazıyı Oku
    Resmi rakamlar geldikçe açığa çıkacaktır ancak Eylül ayında traktör satışının sıfır olduğuna dair açıklamalar da var.. Ciddi Bi buhran haber doğru veya yanlış. TL ihtiyacı artar mı desem likitide kurudu mu desem ben ne diceğimi bilemedim.. Belki de 90 lardaki gibi ev araba satıp faiz number one yatırım aracı oldu
    Eylül traktör satışıyla ilgili haber yanlış, yani sıfır değil. Traktör satış istatistikleri, otomotivin geri kalanına göre 1 ay geriden gelir. Eldeki en güncel resmi adetler Temmuz ayına ait ve bir önceki yılın aynı ayına göre daralma %27. Çıkan plaka 3654 adet. Sırasıyla Haziranda %41, Mayıs'ta %35 daralma olmuştu. Temmuz da daralma azalmış gibi görünse de Ağustos ta sektör içi gayri resmi paylaşım lar tekrar şiddetlendiği yönünde. Eylül de maalesef gidişat iyi değil. Traktör de otomotivin geri kalanından farklı mevsimsellik ve dönemsellik daha önemlidir. Kurban bayramına rağmen satışların toparlanma göstermemesi durumun ciddiyetini ortaya koyuyor. En büyük sıkıntı Ziraat Bankası nda yeterli para olmaması. Çünkü sübvanse kredi faizi hala çok düşük, ama krediler onayda bekliyor, daha önce istenmeyen teminatlar isteniyor. Krediyi Demirören ve seçim öncesi Emlak sektörüne vermenin bedeli ödeniyor.
    Yatırım tavsiyesi değildir.

  5. #2989
     Alıntı Originally Posted by Sercanhan Yazıyı Oku
    Tofaşın satışlarının yüzde 80 i ihracat.. Bahis konusu olan rakam iç piyasa.. Toplam satış adedine aldanmamak lazım çünkü Tofaşın al yada öde anlaşmaları var Fiat ile
    Tofaş ın ilk 8 ayındaki ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine yaklaşık 17,5k azaldı. Türkiye'de geçen sene 100k adedin üzerinde ihracat yapan 5 firmadan sadece Ford Otosan ın ilk 8 ayda ihracatı arttı. Maalesef Renault, Toyota ve Hyundai de de düşüş var. Geçen sene tüm sektör ün 8 aylık ihracatı 899k iken, bu sene 866k. Kalan dönem trendi düşüş artabilir şeklinde. Otomotiv de doğalgazda ki gibi al ya da öde değil, genelde cost plus X şeklinde ihracat yapılıyor. Büyük firmaların hemen hepsi ya eşit hisseli JV ya da hakim ortak yabancı. Hesabına gelirse buradan tedariği arttırıyorlar. Kurun yükselmesi ilk etapta ihracatta TR üretimini cazip kılıyor. Pazar varsa üretim buraya kayabiliyor. Ama sadece belli fabrikalarda üretilen modelleri kaydırmak zor. Otomotiv de genelde uzun dönemli planlama yapılır. Kalıbından, yan sanayi ne bir çok parametre var.
    Yatırım tavsiyesi değildir.

  6.  Alıntı Originally Posted by ressam Yazıyı Oku
    Her bankanın faiz pazarlama departmanı farklı algı yöntemini kullanıyor. Birisi oranı yüksek tutuyor ama boşta bıraktığı miktar ile aslında piyasayı bozmamış oluyor. hepsi anlaşmışlar gibi, sadece farklı yöntemle kafa bulandırarak müşteri portföyü oluşturuyorlar. Biz de kızınca banka değiştiririz diye söylüyoruz ama sonuç aynı kapıya çıkıyor.
    32 günlüğe 1-2 puan fazla verenler ise kendi risk primini eklemiş oluyor. Mesela Aktif, dolara gecelik repo ile %5 veriyor. Şimdi bugüne kadar hiçbirinizin incelemediği ve seslendirmediği bir konuyu belirteyim. Normalde son kararname ile dolar stopajı %20 olmadı mı ? Oldu dediğinizi duyuyorum. Ama siz yine de aktif kaç stopaj kesiyor diye bakın derim. Şeytan ayrıntıda gizlidir.
    Yazdıklarım yatırım tavsiyesi olarak algılanamaz. her birey kendi kararını verir.
    Aktif bank gecelik reponun stopaj orani da 20 degil mi?

  7. Reponun stopajı bono ile aynı yüzde 10 mevduata göre avantajı var ama tl de dezavantaj tabiki.
     Alıntı Originally Posted by 40YILLIKSANAYICI Yazıyı Oku
    Aktif bank gecelik reponun stopaj orani da 20 degil mi?

  8. #2992
     Alıntı Originally Posted by streneee Yazıyı Oku
    Geçen gün Bloomberg ht de otomotiv sektör temsilcileri ile röportaj vardı. Beklentileri bu kangren olan yaraya ötv indirimleri ile müdahale edilmesi idi.
    Zira geliş fiyatı 45 binin üzerinde ülkeye gelen araçlardan kademeli vergi alınıyor.( çok emin değilim) zaten bu beni ilgilendirmiyor. Fakat eğer bir süre sonra böyle bir indirim uygulanırsa elimizdeki arabalarında değerinin bir süreliğine düşecek olmasıdır.

    Eskiler daha iyi bilir ötv kaldırılarak zamanında sektöre destek verilmiş ve insanlar ellerinde para ile galeri kapılarında beklemişler bu ülkede.
    KRİZ zamanında elinizde ne olursa olsun değerlenir mantığı var fakat likite döndüremedikten sonra anlamı yok.
    YAŞAR ERDİNÇ bir yazısında bundan bahsetmişti. Arabalar bile yatırım aracı olacak krizde diye.
    BEN böyle düşünmüyorum. Mutlaka olması gerekenden daha düşük fiyatlar oluşacaktır pazarda çünkü talep azalacak.
    Elimde iki araç var ve birini yakın zamanda okutup. 2019 BES e krizin tam zirve yaptığı anda borsa fonuna eşit miktarda yatırmayı düşünüyorum. Böylece borsayı dipte yakalamasam da fonun uzun vade getirisi bana bir kaç araba aldıracaktır + devlet katkısı cabası.
    Bu ülkede araba fiyatları ancak doların gerilemesi ile olur bunda sonra yada teşvik başka türlü beklemeyin.
    Röportaj da söylenenler talep, maalesef kimsenin beklentisi yok. Maliye eski bakanı, bugünün bütçe başkanı Pazar daralırsa daralır diyor. Söz konusu vergi ithal araçlardan değil Türkiye de üretilen de dahil tümünden alınan kademeli ÖTV. Bayilerin vergi öncesi satış fiyatına göre oranı belli oluyor. Çıktığından beri bir kez matrah güncellendi ama şu anda zannedersem en alt dilimde araba kalmadı.
    Maalesef indirim uygulansa da uygulanmasa da eldeki araçların değeri düşüyor. Sıfır arabalların değeri kura direk endeksliyken, 2. Elde aynı şekilde olmuyor. Onlar TL bazlı piyasa koşullarında talebe göre belirleniyor. Sıfır araba fiyatlarını ise maliyet belirliyor. Bugün Türkiye'de üretilen araçların bile maliyeti kura son derece duyarlı. Çünkü Ereğli çeliği USD yle satıyor. Türkiye'de ki yan sanayi euro USD eskalasyon formülleri yle ya da direk aylık kura göre fiyatları belirliyor. Alınan CNC lerden tutun kalıplara kadar maliyetler döviz. Hal böyleyken sıfır araçla 2.el makası açılıyor. Fabrikalar fiyatı arttırınca talep düştü, bu da üretim planlarını düşürdü. İthalciler, distribütörler fabrikalar a iade bile yaptılar. Mevcut stoklar bittiğinde fiyatlar daha da yükselecek. Sektör de bayiden yan sanayi yedek çok sıkıntılı bir durum var.
    Yatırım tavsiyesi değildir.

Sayfa 374/1030 İlkİlk ... 274324364372373374375376384424474874 ... SonSon

Yer İmleri

Yer İmleri

Gönderi Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konulara cevap yazamazsınız
  • Yazılara ek gönderemezsiniz
  • Yazılarınızı değiştiremezsiniz
  •