Aslında cuma namazına gidip gitmeme konusunu sadece bu tarz durumlarda değilde her koşulda düşünmek gerek..peygamberimiz döneminde adı cuma olan bir gün olmadığını müslümanların %99.9 u bilmiyor. Araplar şuan cuma dediğimiz güne arube diyorlardı. Adi cuma olmayan bir günde adi cuma namazı olan bir ibadet biraz garip. Ayettede cuma günü diye meal edilip sanki o dönemde adı cuma olan bir gün varmış izlenimi veriliyor. Toplanma günü yani o dönemde alış veriş için kurulan pazara hazır çevreden bı çok insan gelmişken o vaktin namaz için çağrılan insanlara alış verişi bırakın Allah'ı anmaya koşun deniyor ayette. Cunku bizim cuma namazı dediğimiz şey aslında o gün insanların kadınlı erkekli toplanıp yeni yayılmakta olan islami direk o dinin peygamberinden karşılıklı soru cevap yoluyla öğrenmesi. Peygamberimizden sonrada önce kadınlar uzaklastiriliyor sonrada hutbe kavramı çıkartıp sorucu cevabi kaldırıp sadece otoritenin belirledi konu tek taraflı işleniyor, aslen namaz sonrası yapılan sohbet sonra yine otoritenin karariyle namazın önüne aliniyorki millet dinlemeden kaçmasın. Mezhep ler işin işine girincede nerede nasıl hangi durumlarda kılınır kabul olur olmaz konuları iyice sulandirilip gunumuzde 3 kere arka arkaya gitmezsen dinden çıkarsın yada cumaya giderken her attığın adım büyük sevap gibi şeyler söylenir. bilirsinizki sizin için daha hayırlıdır ayetinden sonraki ayetler aslında durumu gösterir. Bu sohbet buluşmanın o ayetle başlamadığı ve daha önceleri de yapıldığı ve peygamberin o günde yanlız bırakıldığı anlaşılır. Cumaninin vakti hangi vakittir komşuda ayrı bir muammadır.
Yer İmleri